رد کردن لینک ها

چطور محتوای سئو شده بنویسیم؟ ۱۲ نکته برای محتوا بهتر و گرفتن رتبه در گوگل

اشتراک گذاری

محتوا پنهان
2 مقاله نویسی سئو چیست؟

مقاله نویسی سئو: ۱۲ نکته برای محتوا بهتر و رتبه بندی بالاتر

در چهار سال گذشته، ما در وبلاگ اهرِف، رشد کرده ایم. از ۵۰۰۰ بازدید به ۴۱۸،۰۰۰ بازدید ماهانه رسیده- ایم. چگونه این کار را انجام دادیم؟ در اصل ، ما راهی برای ایجاد محتوایی که با ترکیب اصولی خوب سئو و رعایت اصول اولیه مقاله نویسی در گوگل رتبه بندی می شود پیدا کردیم.اما ، نمی توانیم همه رشدمان را به مقاله نویسی نسبت دهیم. اما این بخشی از توضیحات بود. در پست امروز ، من برخی از نکات مربوط به نوشتن مقاله نویسی سئو را که در فرآیند تولید محتوا به کار می آید با شما به اشتراک می گذارم.

۱- چهار بخش اصلی جستجو را مطابقت دهید.

۲- با تجزیه و تحلیل صفحات رتبه بندی شده برتر ، بهترین مطالب را ایجاد کنید.

۳- “نوشته های محرک پیوند دهنده” را در محتوای خود ایجاد کنید.

۴- از فرمول اِی اِس اِم آر استفاده کنید تا محتوای شما بی دردسر تر در اختیار مخاطب قرار گیرد.

۵- خوانندگان را با استفاده از فرمول پاس جذب کنید.

۶- تجربه خواندن را با فهرست مطالب بهبود بخشید.

۷- سی تی آر خود را با این سه تگ عنوان (که بعدا به آنها می پردازیم) تقویت کنید.

۸- مثل همینگوی بنویسید.

۹- تعامل را با روش “وارونه هرمی” بهبود بخشید.

۱۰- “حلقه های باز” اضافه کنید.

۱۱- به زبان مخاطبان خود بنویسید.

۱۲-از سی تی اِی ها برای ترغیب خوانندگان به مرکز بازاریابی خود استفاده کنید.

قبل از آن ، به  برخی از اصول می پردازیم.

مقاله نویسی سئو چیست؟

مقاله نویسی سئو فرآیند ایجاد محتوای آنلاینی است که در گوگل رتبه بالایی دارد، ترافیک واجد شرایط را هدایت می کند ، خوانندگان را درگیر می کند و در نهایت آنها را متقاعد می کند تا اقدامی انجام دهند. از این گذشته ، محتوایی که از گوگل ترافیک زیادی دریافت می کند اما هرگز در اهداف تجاری شما سهیم نباشد، بی فایده است. همین مسئله در مورد محتوایی که دیوانه وار در حال تبدیل است اما هرگز ترافیکی ایجاد نمی کند، هم صدق می کند. بنابراین، چگونه می توانید محتوایی ایجاد کنید که این اهداف را محقق کند؟

در اینجا به چند نکته اشاره می کنیم:

۱- چهار بخش اصلی جستجو را مطابقت دهید

در ۵۰،۰۰۰ جستجو ماهانه در ایالات متحده ، اصطلاح کفش بسکتبال به نظر می رسد کلمه کلیدی خوبی برای نوشتن در وبلاگ باشد البته در صورت داشتن یک وبلاگ درباره بسکتبال. اما اشتباه می کنید، چرا؟ به نتایج جستجو برای “کفش بسکتبال” نگاهی بیندازید. می بینید که تمام صفحات برتر رتبه بندی، صفحات دسته تجارت الکترونیک هستند اینها از خرده فروشان آمده و کالاهای مربوطه را برای فروش در لیست قرار می دهند. گوگل نمی خواهد پست های وبلاگ را برای این پرس و جو رتبه بندی کند ، زیرا می داند افرادی که دارند جستجو میکنند در حالت خرید هستند و نه در حالت یادگیری. و این اولین درس برای مقاله نویسی سئو است: نوع مناسب محتوا را برای کلمه کلیدی مورد نظر خود ایجاد کنید. عدم انجام این کار، موفقیت در رتبه بندی را بسیار برای شما سخت می کند. این مفهوم به عنوان هدف جستجو شناخته میشود درک هدف جستجو بسیار ساده است. فقط کافی است به نتایج جستجو نگاهی بیندازید تا ۴ بخش اصلی هدف جستجو را متوجه شوید.

سبک محتوا

سبک محتوا سبک غالب مطالب در نتایج جستجو است. بیشتر اوقات ،اینها صفحات وب هستند. اما گاهی اوقات، هم بصورت فیلم هستند. به عنوان مثال ، اگر می خواهید برای پرس و جو «جعبه گشایی سامسونگ S9» رتبه بندی کنید، لازم است یک فیلم را بهینه سازی و ایجاد کنید.

نوع محتوا

انواع محتوا تقریباً همیشه در یکی از این چهار دسته قرار می گیرد: پست های وبلاگ ، محصول ، دسته یا صفحه های هدف. به عنوان مثال ، نتایج جستجو برای “هدفون های بی سیم” مرتبط با صفحات دسته تجارت الکترونیک است، در حالی که نتایج برای “بهترین هدفون های بی سیم”، معمولا بیشتر پست های وبلاگ ها هستند.

قالب محتوا

قالب محتوا بیشتر مربوط به محتوای اطلاعاتی است. قالب های مثال شامل چگونگی توز ، لیست ها ، مقالات خبری ، بخش نظرات و بررسی ها است. به عنوان مثال، هنگامی که “چطوری بریم سر قرار” را در گوگل تایپ می کنید، خواهید دید که همه نتایج بصورت لیست هستند.

زاویه محتوا

زاویه محتوا اصلی ترین نقطه فروش محتوا است. معمولاً یک زاویه غالب در نتایج جستجو وجود دارد. به عنوان مثال، نتایج برتر برای “چگونگی بازی شطرنج” بیشتر برای مبتدیان در نظر گرفته شده است.

۲- با تجزیه و تحلیل صفحات رتبه بندی شده برتر ، بهترین مطالب را ایجاد کنید

گوگل مناسب ترین و مفیدترین نتیجه را در صفحه اول نمایش می دهد. بنابراین، پست شما باید نشان دهد که سزاوار جایی در این صفحه است. چطور از عهده‌اش بر می آیید؟ با دادن توضیحات کامل درباره همه چیزهایی که جستجوگران می خواهند بدانند و انتظار دارند که ببینند. برای مثال ، بیایید بگوییم که می خواهید “بهترین ایربادهای بی سیم” را رتبه بندی کنید. از نگاه کردن به صفحات نتایج موتور جستجو) SERP (می فهمیم که مقاله باید به شکل فهرست باشد. اما به چه محصولات ، ویژگی ها و موضوعات فرعی باید اشاره کرد؟ ساده ترین راه برای پی بردن به این مسئله، جستجوی مشترکات بین نتایج رتبه های برتر است. به عنوان مثال، اگر به بهترین نتیجه برای “بهترین ایربادهای بی سیم” نگاه کنید، می بینید همانطور که انتظار می رود همه آنها به اپل ایرپاد پرو اشاره می کنند. بنابراین، قطعاً محصولی است که باید در پست خود به آن اشاره کنید. همچنین اگر می- خواهید به محصولات دیگری هم اشاره کنید مانند: جبرا اِلایت اکتیو، گلگسی باد پلاس سامسونگ، پاوربیتس پرو محصول شرکت بیتس. این امر باعث بهبود ابزار محتوای شما برای جستجوگرها ، و به طور بالقوه اهمیت آن در نگاه گوگل می شود. اگر می خواهید این ایده را بیشتر بکار گیرید ، یک تحلیل شکاف محتوا را اجرا کنید تا نمایش داده شود جستجوهایی که صفحات رتبه بندی شده برتر آنها را رتبه بندی کرده اند. برای انجام این کار ، کافیست چند آدرس اینترنتی برتر رتبه بندی شده را وارد ابزار محتوا اهرف کنید. سپس “نمایش کلمات کلیدی” را بزنید. برای بدست آوردن بینش در مورد آنچه مردم می خواهند هنگام جستجو بدانند از این مورد استفاده کنید. در این حالت، مواردی مانند: بهترین ایربادهای بی سیم برای آیفون، بهترین ایربادهای بی سیم برای اندروید، بهترین جاگیزین های ایرپاد، با کیفیت ترین ایربادهای بی سیم را می بینیم. شما حتی می توانید از این ایده ها برای ایجاد طرح کلی برای پست جدید خود استفاده کنید.

۳- “نوشته های محرک پیوند دهنده” را در محتوای خود ایجاد کنید

گوگل می گوید پیوندها یکی از سه عامل برتر فاکتورهای رتبه بندی هستند. احتمالاً به همین دلیل است که یک همبستگی واضح بین پیوندها و ترافیک ارگانیک داریم. بنابراین ، هنگام ایجاد محتوا، باید بفهمید که چرا مردم به صفحاتی که می خواهید شکست شان دهید، پیوند می دهند و سپس کارهایی که آن صفحات انجام داده اند را در پست خود اعمال کنید. به عنوان مثال، در این پست، ما کلمه کلیدی “مقاله نویسی سئو” را هدف قرار داده ایم. اگر به بررسی اجمالی (SERP) در جستجو گر کلمات کلیدی نگاه کنیم، می بینیم که با رقابت شدیدی  طرف هستیم . به طور متوسط ده نتیجه برتر، پیوند ورودی از ۱۹۸ سایت دیگر است. اما چرا افراد زیادی به این صفحات پیوند زده اند؟ رای فهمیدن این موضوع ، بیایید یکی از این آدرس ها را انتخاب کنیم، آن را در جستجو گر سایت جایگذاری کنید و گزارش “انکرز” را بررسی کنید. این گزارش رایج ترین کلماتی که افراد هنگام پیوند به صفحه از آنها استفاده می کنند را نشان می دهد. بلافاصله، ما می بینیم که افراد زیادی به دلیل دو مفهوم معرفی شده: “زنجیره انسانی ” و “فرمول معرفی برنامه”به این پست پیوند زده اند. اکنون، هدف این نیست که این ایده ها را در پست خود کپی کنید. هدف این است که بانگاهی عمیق تر چرایی آن را تحلیل کنیم. بنابراین، در این مثال، برایان اولین کسی بود که ایده سئو بی رقیبت را معرفی کرد. خب، برای اعمال این بینش در پست خودمان، باید نکات منحصر به فردی از خودمان (که در این پست می خوانید) را به اشتراک بگذاریم. اگر می بینید که افراد به دلیل آماری بی نظیر، به یک صفحه پیوند زده اند ، ممکن است بخواهید یک مطالعه یا انجام یک نظرسنجی را در نظر بگیرید.

۴- از فرمول اِی اِس اِم آر استفاده کنید تا محتوای شما بی دردسر تر در اختیار مخاطب قرار گیرد

تیم سولو، رئیس ارشد بازاریابی ما، یک بار به من گفت: هیچ کس دوست ندارد بخواند، آنها فقط اطلاعات را می خواهند. اگر آنها می توانستند آن را در مغز خود بارگیری کنند، این کار را می کردند.

خواندن مانند معامله است. خوانندگان شما وقت خود را برای حرف های شما معامله می کنند ، امیدوارند که این امر به نوعی زندگی آنها را بهبود بخشد ، دانش جدیدی به آنها بدهد یا آنها را سرگرم کند. اگر در هنگام خواندن لحظه ای احساس خستگی کنند، دکمه به عقب برگشتن را می زنند. همانطور که باند هالبرت، مقاله نویس مشهور می گوید ، “نوشته خوب، آسوده خواندن را ایجاد می کند” و این با نحوه طراحی محتوا شروع میشود. خواندن پست های خود را با استفاده از فرمول اِی اس اِم آر راحت تر کنید.

  • حاشیه نویسی: اضافه کردن یادداشت ها، حاشیه های جانبی و سایر عناصر مانند بلاکچین ها و جعبه های فراخوان، به کم تر شدن یکنواختی پست کمک می کند.
  • جملات و پاراگرافهای کوتاه: جملات طولانی به سختی خوانده می شوند. مواردی را پیدا کنید که از کلمات انتقالی مانند “و” ، “زیرا” و “آن” استفاده کرده باشید. آنها را به جملات کوتاه تر تقسیم کنید.
  • محتوای چند رسانه ای مانند فیلم ها، عکس ها و عکس های متحرک: با استفاده از اینها می توان بدون نیاز به اضافه کردن کلمات اضافی، منظور خود را برسانید.
  • مقاله خود را با صدای بلند بخوانید تا متوجه جاهایی که روان نیست بشوید.

۵- خوانندگان را با استفاده از فرمول پاس جذب کنید 

بیشتر افراد تصمیم می گیرند که پست شما همان چیزی باشد که به دنبال آن بر اساس کیفیت معرفی شما هستند. یک شروع خوب آنها را به خواندن ادامه می دهد و یک شروع به هم ریخته آنها را مستقیماً به نتایج جستجو باز می گرداند. برای نوشتن و شروع مقدمه ، می توانید ازفرمول حل مشکلات استفاده کنید. اول، شما یک مشکل را شناسایی می کنید. بعد با بررسی مشکل به سراغ حل آن می روید. سرانجام، شما قول یک راه حل را می دهید. به همین سادگی. به دنبال فرمول های بیشتر هستید؟ این پست را بررسی کنید.

۶- تجربه خواندن را با فهرست مطالب بهبود بخشید

زمان خواننده با ارزش است. آگاهانه یا ناخودآگاه، آنها همیشه بررسی می کنند که آیا بخشی از محتوا به بدرد بخور هست یا نه. اگر گفته شود، که جواب سؤال آنها را دارد، آنها به این موضوع توجه می کنند که صحت دارد یا نه. اگر اینگونه نباشد، آنها می روند و به همین دلیل است که باید فهرست مطالب را اضافه کنید. این به خوانندگان شما اجازه می دهد بلافاصله دریابند که آیا پست شما به سؤال شان پاسخ می دهد یا خیر و اگر این اتفاق بیفتد، آنها به راحتی می توانند وارد آن بخش شوند. پس از شروع خواندن، ممکن است غرق در مقاله شما شوند و بقیه مطلب را به طور طبیعی ادامه دهند. در اهرف، فهرست مطالب خود را توصیفی و بدون اغراق ارائه می دهیم. یک مزیت دیگر از فهرست مطالب این است که قلاب هایی در صفحه ایجاد می کند که گوگل گاهی اوقات در جستجوها نشان می دهد. این به طور بالقوه می تواند به بازخورد های بیشتری منجر شود.

۷- سی تی آر خود را با این سه تگ عنوان تقویت کنید.

اگر کسی روی صفحه شما کلیک نکند، رتبه شماره ۱ بی معنی است. به همین دلیل است که شما نیاز به نوشتن تگ قانع کننده ای دارید. وظیفه آن جلب کلیک خوانندگان است. چگونه تگ های عنوان خود را بهبود ببخشید؟ از این سه مهارت استفاده کنید:

الف. “کلمات قدرت مندی” اضافه کنید

قابل توجه، فریبنده، ارزشمند. اینها کلمات قدرت مندی هستند: کلماتی که باعث ایجاد یک واکنش عاطفی مثبت یا منفی می شوند. قرار دادن یک یا دو مورد از اینها در تگ های عنوان شما، می تواند آن را قانع کننده تر کند. به عنوان مثال ، با اضافه کردن یک کلمه قدرت ، می توانید یک تگ عنوان ساده را به این شکل تغییر دهید و تبدیل به این کنید. خیلی بهتر شد ، اینطور نیست؟ اگر به دنبال لیستی از کلمات قدرت مند برای انتخاب هستید، در اینجا یک لیست عالی داریم.

ب. پرانتز اضافه کنید

می توانید از پرانتز برای تقویت تگ عنوان خود استفاده کنید. به عنوان مثال ، اگر مقاله شما در مورد “مزایای دویدن”، از پشتوانه علمی بهره ببرد. حتی از این چیزی که هست هم قانع کننده تر خواهد شد.

ج. سال را در عنوان خود اضافه کنید

برخی از مخاطبان نتایج  و مطالب تازه را می خواهند. به عنوان مثال ، اگر شما یک کلمه کلیدی مانند “بهترین ایربادهای بی سیم” را هدف قرار می دهید، جستجوگران می خواهند نتایج به روز شده در سال جاری را مشاهده کنند. برای اینکه نشان بدهید مطلب تازه هست، سال را در عنوان خود اضافه کنید، به این شکل.

یک نکته حرفه ای

برای اینکه به ترافیک بیشتری بدون نوشتن مطالب جدید دست پیدا کنید ، صفحاتی را در سایت خود پیدا کنید که در صفحه اول گوگل رتبه بندی می شوند و تگ های آنها را بهبود بخشید. می توانید این صفحات را با استفاده از کنسول جستجوی گوگل  یا جستجو گر سایت اهِرف پیدا کنید. برای استفاده از کنسول جستجوی گوگل، این راهنما را بخوانید. برای جستجو گر سایت، دامنه خود را وارد کرده و بروید سراغ کلمات کلیدی ارگانیک روی گزینه گزارش بزنید تا کلمات کلیدی مورد نظر خود را مشاهده کنید، سپس برای رتبه بندی صفحات که در موقعیت های ۲ تا ۵ قرار دارند فیلتر کنید. سپس برای بهبود تگ های عنوان خود از یکی از “نکات” بالا استفاده کنید.

۸- مثل همینگوی بنویسید

سطح خواندن ۵۰٪ از جمعیت آمریکا در حد یک بچه کلاس هشتمی هم نیست. یعنی چی؟ یعنی: اگر در مقالات خود از زبان پیچیده ای استفاده کنید، ممکن است نیمی از خوانندگان خود را از دست بدهید. این بدان معناست که آنها صفحه شما را به اشتراک نمی گذارند، به آن پیوند نمی زنند یا آن را به دیگران معرفی نمی کنند. درعوض، آنچه را که رمان نویس آمریکایی ارنست همینگوی به آن مشهور بود را انجام دهید: کلمات و جملات ساده ، نحو قابل درک عام و نثر منسجم. برای ساده کردن مقاله خود می توانید از همینگوی استفاده کنید، ابزاری که از خود نویسنده الهام گرفته. به یاد داشته باشید: هدف شما برقراری ارتباط با خواننده است، نه تحت تأثیر قرار دادن آنها با واژگان گسترده و پیچیده.

۹- تعامل را با روش “وارونه هرمی” بهبود بخشید

به نظر می رسد بیشتر صفحات اطلاعات مهم را دفن می کنند. فقط کافی است به لیست بهترین قابلمه های نچسب نگاه کنید. ۲۸۹ کلمه اطلاعات پس زمینه “خوب شد این یاد گرفتم” وجود دارد، قبل از رسیدن به آنچه که همه برای آن آمده اند: جواب سوال. حالا نگاه کنید به پست وایر کاتر درباره همین موضوع. این بار، جواب در پاراگراف اول وجود دارد. فقط ۳۲ کلمه در این پست است. برای خواننده های بی تاب، این  پست عالی است. آنها بلافاصله آنچه را که می خواهند دریافت می کنند. برای بقیه کسانی که تمام متن یا جزئیات بیشتری را ترجیح می دهند ، مطالب بیشتری برای مطالعه وجود دارد. این قالب به عنوان هرم وارونه معروف است. این یک روش روزنامه نگاری است که شما اطلاعات اساسی را قبل از اطلاعات غیر ضروری به افراد می دهید. از منظر سئو، دادن اطلاعاتی که خوانندگان دنبال آن هستند بدون نیاز به گشت و گذار فراوان به کاهش چسبندگی پوگو (پرش به جلو و عقب بین صفحات) کمک می کند و زمان چرخ زدن الکی در بین صفحات را کاهش می دهد. چطوری میشه اینکار را انجام داد؟ اصولاً در شروع شما باید به سؤال اصلی که هدف قرار می دهید، پاسخ دهید. به عنوان مثال ، در پست خودمان که عنوان آن “SERPs چیست؟” بود ، مستقیماً به تعریف SERP رفتیم. سپس در بقیه مقاله می توانید ضمن پاسخ دادن به سؤالات مرتبط، جزئیات دیگه ای هم بنویسید.

۱۰- “حلقه های باز” اضافه کنید

تا حالا شده یک قسمت از سریال را نگاه کنید و قبل از آنکه متوجه شوید، ببنید کل سریال را در چند روز تمام کرده اید؟ سالهاست که تولید کنندگان تلویزیون و فیلمنامه نویسان از روشی استفاده کرده اند تا شما را معتاد نمایش های خودشان کنند. این روش “حلقه های باز” نامیده می شود (همچنین به عنوان پایان نفسگیر هم شناخته می شود). در اصل، آنها یک نکته جذابی را در قسمت قبلی نمایش می دهند تا شما را کنجکاو کنند. سپس، آنها عمدا تا مدتی بعد به آن نمی پردازند. این ممکن است چند قسمت بعد باشد یا اولین قسمت از فصل بعد. به یک مثال توجه کنید. در ضمن ، مواظب باشید که داستان لو نره!

در سریال شرلوک، نقشه های موریارتی با موفقیت شهرت شرلوک هولمز را خراب می کنند و این باعث می شود شرلوک بخواهد خودکشی کند. به عنوان مخاطب، این موضوع شما را غافلگیر کرده است. آیا شرلوک شخصیت معروفی نیست؟ چگونه او می میرد؟ از روی عمد در این لحظه این قسمت تمام می شود. فصل هم همینطور. این باعث بیشتر شدن عطش شما می شود. شما در اول با آرامش سریال را نگاه می کنید و بعد یکدفعه به یک نقطه نفس گیر می رسید. شما منتظر قسمت جدید خواهید بود و بلافاصله پس از انتشار آن را تماشا خواهید کرد (که در ضمن دو سال بعد بود). هوشمندانه بود ، نه؟ اکنون می توانید این تکنیک را در محتوای خود نیز اعمال کنید. مثلاً در پستی که درباره هاب های محتوا بود.جاش می گوید که پست وبلاگ زاپیر، در مورد کار از راه دور، به لحاظ استراتژیکی برای جذب ترافیک، پیوند و کنترل بیشتر نوشته شده اند. اما او به شما نمی گوید چرا یا چگونه. برای فهمیدن باید به خواندن ادامه دهید. البته، جاش در نهایت مزایا و چگونگی ایجاد آن را توضیح می دهد. به یاد داشته باشید: همیشه باید حلقه را ببندید. در غیر این صورت ، این اعتمادی که خوانندگان شما به شما دارند، از بین می رود.

۱۱- به زبان مخاطبان خود بنویسید

برای ترغیب مخاطبان خود و وادار کردن آنها به خواندن، باید به آنها نشان دهید که آنها را درک کرده اید. شما باید نشان دهید که یکی از آنها هستید. شما باید “به زبان آنها صحبت کنید.” به عنوان مثال، اگر در حال نوشتن یک پست وبلاگ درباره گروه موسیقی بی بویز و بی گرلز هستید، باید بفهمید که اصطلاح “بریک دنس” در اینجا معمولا اشتباه برداشت میشود. در حقیقت، در درون این جامعه، این اصطلاح توهین تلقی می شود. اصطلاح صحیح عبارت است از بریک بویز و بریک گرلز. و اگر از این اصطلاحات استفاده نمی کنید، برای خواننده آشکار خواهد شد که شما درک درستی از آنها ندارید، این باعث دور شدن آنها از این مقاله می شود. به علاوه، یک مزیت سئو نیز وجود دارد. به خاطر نمایه سازی مبتنی بر عبارت و رخداد همزمان ممکن است رتبه بندی را برای کلید واژه اصلی خود نیز بهبود بخشید. در اصل ، این ایده که گوگل می تواند ارتباط موضعی محتوا را از طریق وقوع کلمات و عبارات بهتر تشخیص دهد (به عنوان مثال ، صفحه ای که به اپل ، شناسایی با چهره و تلفن اشاره می کند ، مشخصا درباره آیفون است). بنابراین ، چگونه باید “زبان” مخاطبان خود را بفهمیم؟ اگر با مخاطبان آشنا هستید، پس مشکلی وجود نخواهد داشت. در غیر این صورت، باید جوامعی را که مخاطبان هدف شما، در آن قرار دارند را بررسی کنید. شما باید مکان هایی مانند: گروه های فیس بوک، ردیت، جوامع اسلک(برنامه هایی که می شود در آنها چت کرد مانند تلگرام،وایبر، واتس اپ..)، کورا، وبلاگ ها، انجمن ها و غیره. مدتی را در این جوامع صرف کنید، اصطلاحات دقیقی را که استفاده می کنند پیدا کنید. در این فرآیند، به مباحث مورد بحث آنها دقت کنید. آنها می توانند ایده های وبلاگی خوبی را بوجود بیاورند. به عنوان مثال ، اگر من می خواهم یک وبلاگ اسنوکر را شروع کنم ، به سمت سایت r / snooker می روم. فقط با چند دقیقه گشت و گذار، می توانیم اصطلاحاتی را ببینیم که باید یاد بگیریم ضربه پاتر، زمان تفریح،قرن،حداکثر استراحت، و غیره. من همچنین نامهای بازیکنانی مانند رونی اوسالیوان ، جان هیگینز ، استفان هندری ، جیمی وایت و غیره را یاد گرفتم. من حتی یک موضوع بالقوه را پیدا کردم که می توانم درباره آن بنویسم. برای چند دقیقه گشت و گذار، چیزهای خوبی یاد گرفتم.

۱۲-از سی تی اِی ها برای ترغیب خوانندگان به مرکز بازاریابی خود استفاده کنید.

اگر می خواهید خوانندگان شما قدم بعدی را بردارند، باید به آنها این کار را گوشزد کنید. همانطور که گفته می شود “اگر نپرسید ، چیزی گیرتان نمی آید.” در بازاریابی ،معنای آن اضافه کردن اقدامات فراخوانی (CTA) به محتوا است. اما این بدان معنی نیست که هر تماس به اقدام باید منجر به “خرید محصول من” شود. همه خوانندگان آماده خرید نیستند. بستگی دارد که آنها دقیقا در پی خرید چه چیزی هستند. در اینجا مثالی برای شما میزنم. تصور کنید که اشتراک VPN می فروشید. شما مقاله ای در مورد “VPN چیست” ایجاد کردید. در گوگل رتبه خوبی دارد و ترافیک جستجو  زیادی به دست می آورید. اما از آنجا که این یک موضوع در سطح مبتدی است ، خوانندگان شما احتمالاً در لحظه اقدام به خرید نمی کنند. از این گذشته، آنها تازه یاد گرفته اند که VPN چیست. آنها آماده نیستند تا برای چیزی که تازه درباره آن آموخته اند، پول بپردازند. بنابراین، به جای تلاش برای تبدیل آنها به مشتری، آنها را به مرحله بعدی خود یعنی جامعه بازاریابی خودتان وارد کنید. به عنوان مثال ، در مقاله “VPN چیست”، ممکن است نحوه عملکرد یک VPN را توضیح دهید. در این مرحله، خواننده شما ممکن است تعجب کند که آیا خودش به یکی نیاز دارد یا نه. بنابراین، اگر مقاله ای با عنوان “۱۰ دلیل برای اینکه همه نیاز به VPN دارند” داشتید، می توانستید بجای این کار لینک داخلی ای به این مقاله بدهید. به این ترتیب، خوانندگان شما برای خرید بیشتر ترغیب می شدند. این مورد از دیدگاه یک مقاله نویس، خوب است زیرا شما به طور بالقوه در حال بهبودِ تبدیل و ROI محتوای خود هستید. این از دیدگاه سئو هم مفید است زیرا بازدید از صفحه را افزایش می دهد، افرادی که بی خیال خواندن ادامه مقاله می شوند را کاهش می دهد و ممکن است سیگنال های تعاملی مثبتی را به گوگل ارسال کند. نکته اصلی آخر: همیشه بدانید کی و چطور باید خواننده را ترغیب کنید و بدانید که خواننده در چه مرحله ای از خرید قرار دارد.

جمع بندی

سئو فقط مربوط به رتبه بندی در گوگل نیست. بیشتر درباره این است که ترافیک، بازدید و نتیجه نهایی شما را ارتقا و افزایش دهد. به همین دلیل مقاله نویسی مهم است. هیچ کس نمی خواهد مطالب بی خودی بخواند، هر چقدر هم رتبه بالایی داشته باشند.

منابع: https://ahrefs.com/blog/seo-copywriting/

 

به گفتگو بپیوندید