رد کردن لینک ها

۸ ترند در زمینه گیمیفیکیشن در سال ۲۰۲۰

اشتراک گذاری

ترندهای گیمیفیکیشن و پیش بینی هایی که شاید شما هم به آن فکر کنید:

گیمیفیکیشن(آموزش بر اساس بازی و سرگرمی) تکنیک جدیدی نیست ولی اخیرا این کلمه‌ی نامفهوم برجستگی زیادی کسب کرده است. با تحلیل رفتن میزان اشتیاق و قدرت به خاطر سپردن نکات آموزشی و همچنین کاهش درصد دقت در این موارد، گیمیفیکیشن مثل یک پادزهر به موقع در برابر چنین مشکلاتی می ایستد. با این حال، امروزه جایگزینی گیمیفیکیشن با روش های قدیمی در عمل بسیار دشوار بنظر می رسد. به خصوص الان که گیمیفیکیشن تازه در حال شکوفا شدن است.

در این مقاله، بهترین ترند های گیمیفیکیشن که در حال ایجاد بازار فروش خود از روش اختراع شده‌ی تلفیق بازی و آموزش هستند تا بهترین نرم افزارهای گیمیفیکیشن موجود معرفی خواهند شد. دانستن این ترندها به شما در فهمیدن ارزش بعد روانشناسی در بازی ها کمک خواهد کرد. با استفاده از گیمیفیکیشن ، تشویق کارکنان، افزایش اشتیاق کاری، افزایش فروش، یا حل یک مشکل تجاری بسیار آسان خواهد شد. همین طور می توانید با مطالعه‌ی آمار جامع گیمیفیکیشن عمیق تر به مسائل آن دسترسی داشته باشید.

۳ ترند کلیدی گیمیفیکیشن که باید بدانید:

  1. فواید عمده‌ی گیمیفیکیشن:
  • افزایش مدت زمان استفاده از سیستم توسط دانش آموزان پس از یادگیری کار با گیمیفیکیشن.
  • امکان به حافظه سپردن اطلاعات توسط کاربران هنگام استفاده از محتوا در یک فضای شبیه سازی شده.
  • ایجاد اشتیاق و فعالیت در سیستم مدیریت آموزش در صورت وجود سیستم نمره دهی.
  • افزایش بازدهی آموزش از طریق تلفیق آن با بازی و سرگرمی.
  1. ارائه‌ی رشد ۵ ساله سیستم های آموزشی بازی محور در نقاط جهان :
  • آفریقا: ۶۰ درصد
  • آمریکای شمالی: ۴۶ درصد
  • اروپای شرقی: ۴۳ درصد
  • اروپای غربی: ۴۰ درصد
  • آمریکای لاتین: ۵۰ درصد
  • خاورمیانه: ۳۲ درصد
  • آسیا اقیانوسیه: ۲۷ درصد
  1. روش هایی که گیمیفیکیشن در خروجی و برآمد سازمان ها تغییر ایجاد کرده است:
  • “۱۰۰ درصد “بهره‌ بری از کارمندان در گوگل، پس از استفاده از گیمیفیکیشن در سیستم هزینه‌های سفر (Travel Expense System).
  • “۹۷ درصد” کسب شراکت در آموزش پزشکی گیمیفیکیشن در آسترازنکا (AstraZeneca).
  • “۹۰ درصد”مشارکت داوطلبانه کارکنان Spotify در یک بازی موبایل برای بررسی سالانه.
  • “۵۸ درصد” ارتقا تولید ایده در SAP پس از بکارگیری گیمیفیکیشن عمل محور.

مروری بر بازار گیمیفیکیشن:

شرکت های آینده نگری که از گیمیفیکیشن استفاده می کنند تا به حال از ویژگی های آن بهره ی زیادی برده اند که این صنعت را منحصر به فرد کرده است. فواید موثر گیمیفیکیشن بر عملکرد مشتری و کارکنان کاملا واضح است و هیچ شکی در آن نیست.

با این حال، اخیرا شرکت هایی را می بینیم که استفاده از گیمیفیکیشن در آموزش و یادگیری را در اولویت قرار داده اند. استفاده از این روش می تواند نتایج بسیار مفیدی را رقم زند. برای مثال، طبق گفته‌ی آموزش e Learning، گیمیفیکیشن بازدهی کارکنان را تا ۵۰ درصد و اشتیاق کاری آن ها را تا ۶۰ درصد افزایش می دهد.

بر خلاف ایجاد اشتیاق در مشتریان، استفاده از گیمیفیکیشن برای افزایش اشتیاق کارکنان با دشواری های کمتری مواجه شده است. دلیل آن هم دید مثبت کارکنان نسبت به یادگیری بازی محور است و مانند اکثر مشتریان با این روش مخالف نیستند. برای اثبات این موضوع باید ذکر کرد که حدود ۹۷ درصد کارکنان بالای سن ۴۵ سال معتقد اند که استفاده از این روش در بهبود وضعیت کاری تاثیر مثبت دارد. همچنین، ۸۵ درصد از کارکنان تمایل دارند تا زمان بیشتری را با گیمیفیکیشن سپری کنند. در ادامه به برخی از ترند های گیمیفیکیشن می پردازیم که باید در صورت تمایل به استفاده از آن برای ایجاد اشتیاق کارکنان و مشتریان از آنها اطلاع داشت.

  1. صنایعی منتخب که جوایزی ارزشمند در گیمیفیکیشن را کسب می‌کنند:

اهمیت گیمیفیکیشن روز به روز در حال افزایش است ولی اخیرا سرعت پیشرفت آن کاهش یافته است. دلیل عمده‌ی آن هم جوانی و تازگی گیمیفیکیشن است. علاوه بر این، تقریبا همه ی بخش های اقتصادی این شانس را داشته‌اند تا از این اصول بهره ببرند. از طرفی دیگر، هر بعد از این طرح در بخش های مختلف آزمایش شده اند. همه ی طرح های انگیزشی طبیعی و مصنوعی تا سر حد امکان برای کسب بیشترین فایده توسط تجارت ها استفاده شده اند. با این حال، با نگاه منحصر به فردی که هر صنعت به این موضوع دارد، بنظر می رسد که یک ترند جدید در حال ظهور است.

طبق گفته‌ یوکایی چو، مدیر گروه اوکتالیسیس، گیمیفیکیشن بیشترین تاثیر را بر روی تجارت هایی که مهم اما جالب نیستند خواهد داشت. صنایعی مانند مدیریت مشترک، دارایی، درمان، سلامت و آموزش از گیمیفیکیشن لذت کامل را می برند.

به غیر از این، چو پیش بینی می کند که گیمیفیکیشن تاثیر مثبتی بر تجارت هایی خواهد داشت که می خواهند در زمینه های رقابتی حرفی برای گفتن داشته باشند. این تجارت ها شامل خرده فروشی، نرم افزارهای موبایل و سرگرمی هستند. بطور کلی، چو این نتیجه را می گیرد که در سال ۲۰۱۹ و بعد از آن، گیمیفیکیشن اهمیت زیادی را در جاهایی که کارکنان یا مشتریان از هدف و فعالیت های ضروری خود دور می شوند و نمی توانند کارهایشان را با تمرکز انجام دهند.

نکات کلیدی:

  • این روش تازه در حال رشد است.
  • صنایعی که فعالیت های خسته کننده دارند در حال کسب بیشترین فایده از گیمیفیکیشن هستند.
  • اگر قصد تشکیل کمپین های مختلفی را در این صنایع دارید لازم است که از نرم افزارهای گیمیفیکیشن استفاده کنید.

ترندهای گیمیفیکیشن - امیر دانشی پورپاداش ها در یادگیری بازی محور

  1. شکل گیری گیمیفیکیشن در نرم افزارهای موبایل و رسانه های اجتماعی:

ورود نسل هزاره و نسل زد(Z generation) به نیروی کار جهانی چالش جدیدی را برای تجارت های کوچک ایجاد کرده است.امروزه ایجاد اشتیاق در داوطلبان کار بسیار سختی شده است. در واقع، طبق تحقیق گالوپ، نزدیک ۷۱ درصد از نسل هزاره احساس بی حوصلگی و عدم اشتیاق در کار را دارند.

برای حل این مشکل، تجارت های کوچک در حال استفاده از گیمیفیکیشن با نرم افزارهای موبایل و رسانه های اجتماعی هستند(گالوپ). چون الان شرکت های زیادی در زمینه ی ساخت نرم افزار موبایل فعالیت می کنند، تزریق گیمیفیکیشن در رسانه ی اجتماعی و موبایل عمل به موقعی محسوب می شود.. دلیل آن هم راحتی و سادگی استفاده از موبایل به‌ صورت سیار است.

همچنین، تجارت های کوچک تمایل دارند تا از دستگاه های شخصی که شما دارید استفاده ی کامل ببرند. در نتیجه، افزودن تکنیک لیدربورد در این طرح خیلی به موقع است. پیش بینی می کنیم که این پیشرفت تا بعد از سال ۲۰۱۹ هم ادامه داشته باشد. همچنین از تجارت های کوچک انتظار می رود که المان های گیمیفیکیشن را به سرعت به نرم افزارهای موبایل الحاق کنند.

نکات کلیدی درباره‌ی ترند گیمیفیکیشن در نرم افزارهای موبایل:

  • افزودن گیمیفیکیشن به نرم افزارهای موبایل و رسانه های اجتماعی، تاثیر تلاش های مربوط را افزایش می دهد.
  • بهره گیری از المان های آن اشتیاق و علاقه ی کارمندان جوان تر را افزایش می دهد.
  • افزودن گیمیفیکیشن به رسانه های اجتماعی یا نرم افزارهای موبایل بسیار تاثیر گذار است. اما انجام این کار تضمین افزایش صد در صد ایجاد اشتیاق در کارکنان نیست. این نکته را نباید فراموش کرد که ایجاد اشتیاق طبق یک برنامه ی صحیح برای تجارت های کوچک نیز اهمیت دارد.
  1. پشتیبانی از طرح گیمیفیکیشن با واقعیت افزوده و واقعیت مجازی:

بازی ها سرگرم کننده هستند و معمولا کاربر را تشویق به کامل کردن یک مرحله می کنند. بازی تمرکز کاربر را افزایش می دهد و به آن ها انگیزه می دهد و در نتیجه همیشه علاقه دارند که موفق شوند. گیمیفیکیشن این ویژگی های جذاب را در فعالیت های روزانه زندگی واقعی قرار می دهد.

از طرفی دیگر، تکنولوژی همه جانبه در حال پوشش ۳۶۰ درجه فضا برای توسعه‌ی فضای حقیقی است. تکنولوژی هایی مانند واقعیت افزوده، واقعیت مجازی یا واقعیت ترکیبی یک تجربه ی غنی از حس تصویری را ارائه می دهد که به نظر موقعیت مناسبی برای استفاده از گیمیفیکیشن محسوب می شود. تکنولوژی همه جانبه هنوز در مرحله ی نوظهوری قرار دارد ولی الان هم استفاده ی آن در گیمیفیکیشن رو به افزایش است. تکنولوژی همه جانبه AR، VR و MR به خوبی با تجربه ی هیجانی ایجاد شده توسط مکانیزم های بازی منطبق است. این ترکیب به خوبی می تواند هدف گیمیفیکیشن، یعنی ارائه ی تجربه ی پر از اشتیاق به مخاطبان را پیش بینی کند.

نکات کلیدی:

  • تکنولوژی های همه جانبه به تجارت ها این امکان را می دهند تا یک تجربه ی پر از اشتیاق به مخاطبان ارائه کنند.
  • با استفاده از AR/VR در فضای آموزشی، روند یادگیری سریعتر می شود.

ترندهای گیمیفیکیشن - امیر دانشی پوریادگیری بازی محور

  1. شخصی سازی در گیمیفیکیشن:

در طول چندین دهه، شرکت ها از شخصی سازی برای بهبود نتایج استفاده می کردند. این روش کارساز بود و توجه کاربران گیمیفیکیشن را هم جذب کرد. دلیل آن هم افزایش سرعت تغییر رفتارهای مشتری و رسیدن به این نتیجه بود که یک مقیاس برای استفاده کامل از گیمیفیکیشن کافی نیست.

همانطور که میدانید، بازاری ها و تجارت ها در همه ی زمینه ها فقط از یک مقیاس برای استفاده از گیمیفیکیشن بهره می برند. این نگاه تک بعدی ویژگی های طلایی گیمیفیکیشن را نمایش داد.. از آن موقع به بعد، مشتریان و کارکنان از گیمیفیکیشن خوششان آمد. با این حال، اوضاع تغییر کرده است و مخاطبان دید جدیدی نسبت به گیمیفیکیشن پیدا کرده اند.

امروزه، شخصی سازی رتبه ی ارشد را در گیمیفیکیشن دارد. مالکان صنایع برای طراحی شخصی گیمیفیکیشن آستین بالا زده اند. رقابت در ساخت الگوریتم های منطبقی که بتواند طراحی دقیق و مناسب گیمیفیکیشن را برای هر موقعیت را ارائه کند بسیار بالا گرفته است. الان هم برخی سازه های گیمیفیکیشن بطور خود‌جوش این تکنولوژی را شخصی سازی کرده اند و برخی مطابق روش های از پیش طراحی شده عمل می کنند.

با این حال، هنوز هم باید منتظر بهترین شخصی سازی ها در گیمیفیکیشن باشیم. الان فقط گوشه ای از پتانسیل مخفی پدیدار شده است. اما با پیشرفت هایی که در آموزش فعال و ماشینی شکل گرفته، آینده ی آن روشن است. این تکنولوژی ها ایجاد شخصی سازی در آن را آسان خواهد کرد.

نکات کلیدی:

  • شخصی سازی در حال تبدیل شدن به یک امر دائمی در گیمیفیکیشن است.
  • شخصی سازی در این روش کلید نتیجه گیری های عظیم است.
  • در صورت خرید نرم افزار گیمیفیکیشن، مدلی که امکان شخصی سازی در آن وجود دارد را انتخاب کنید.

بهترین نرم افزارهای گیمیفیکیشن:

  1. تانگوکارت: راه حلی برای برنامه های حفظ مشتری و پاداش های متغیر که برای کمک به کارکنان و مشتریان طراحی شده است. با تانگوکارت به راحتی می توانید گیمیفیکیشن را برای حفظ مشتری و افزایش درصد فروش بکار بگیرید.
  2. Influitive: یک پلتفرم بازاریابی و جذب مشتری که در حفظ مشتری به شرکت کمک می کند. با استفاده از Influitive، مشتریان بیشتری را می توانید به خود جذب کنید.
  3. Badgeville: یک پلتفرم قابل اطمینان که شامل برنامه های حفظ مشتری و انگیزشی برای کارکنان است و ساپورت مشتری و لیدربورد درصد فروش در این روش را پوشش می دهد.

ترندهای گیمیفیکیشن - امیر دانشی پوریک صفحه‌ی کاربری در Badgeville

  1. هوپلا: یک پلتفرم قوی برای ایجاد اشتیاق و انگیزه در کارکنان برای انواع کسب و کارها است که می تواند فرهنگ عملکرد بهینه را در کارخانه ی شما عملی کند.
  2. Getbadges: یک راه حل قدرتمند که عمدتا برای سازمان های ساخت و پوشش نرم افزار طراحی شده است. با استفاده از Getbadges می توانید پیشرفت کارکنان در تمامی مراحل ساخت محصولات خود را کنترل کنید.

ترندهای گیمیفیکیشن - امیر دانشی پورپاداش ها در یادگیری بازی محور

  1. کمیت سنجی نتایج در گیمیفیکیشن:

اگر صاحب یک تجارت کوچک هستید نیاز دارید که با دقت بر روی نتیجه تمرکز کنید. چه در بازاریابی، فروش یا در گیمیفیکیشن. دلیل آن هم این است که اطلاعات کیفی و گزارشات اساسی در اصلاح تجارت به شما کمک می کند. همچنین، دنبال کردن نتایج، کنترل پروژه ها و احتمال موفقیت در آن ها را آسان می سازد.

در زمان های گذشته، اندازه گیری و کنترل فعالیت ها و تلاش ها در گیمیفیکیشن کار بسیار سختی بود و اکثرا تمرکز بر روی کلیک و تبادلات بود که برخی از پلتفرم های آن بر اساس این روش ها پایه گذاری شده بودند. خوشبختانه، با ظهور تکنولوژی های جدید، پلتفرم ها رویه‌ی فعالیت بر اساس اطلاعات را پیش گرفته اند.

امروزه یک تغییر اساسی به سمت ردیابی اطلاعات بر پایه ی داده های مفیدی مثل امتیاز میانگین توسعه، سنجش گردش معاملات و کارایی شکل گرفته است. همچنین می توانید بفهمید که میزان کارایی کمپین گیمیفیکیشن شما بر اساس کاربرد آن چه مقدار است. در نتیجه، اثبات امکان بازگشت سرمایه و طول عمر گیمیفیکیشن در یک سازمان ساده به نظر می رسد.

کمیت سنجی در این طرح، موضوع جدیدی نیست. با این حال، انتظار داشتیم پلتفرم های بیشتری این روش را انطباق دهند. روشی که به کسب وکارها این امکان را می دهد تا بتوانند اهداف و مسائل قابل سنجش را مشخص کنند. با پیشرفت این روش، اندازه گیری مقیاس هایی مانند زمان، کیفیت و سرگرمی کارکنان به کار بسیار ساده تر شده است.

نکات کلیدی:

  • سهولت در سنجش درصد عملکرد، تعداد کاربران فعال، و کیفیت داده های ضبط شده با استفاده از این روش ممکن شده است.
  • پلتفرم های گیمیفیکیشن الان آماده ی ارسال اطلاعات مفیدی هستند که مورد نیاز متقاضیان است.
  1. نقشه‌ی همدلی در حال نفوذ به گیمیفیکیشن:

همانطور که قبلا گفته شد، دلیل اصلی گسترش سریع کمپین های گیمیفیکیشن تجربه ی احساسی است که توسط مکانیزم بازی ها ایجاد می شود. ایجاد طرح های بازی که حول محور احساسات عمل می کنند، دلیل عمده ی موفقیت در این طرح هستند. با این حال، با افزایش رقابت در جلب نظر مخاطب، طراحی تنها مورد برای موفقیت در این رقابت محسوب نمی شود.

امروزه مشتریان و کارکنان هم از تاکتیک های گیمیفیکیشن که بیش از حد رقابتی و مهارت طلب هستند خسته شده اند. تنها خواسته ی مخاطبان ارزش ایجاد اشتیاق توسط کمپین ها نیست. بلکه آن ها بیش از این طلب می کنند. مخاطبان مدرن به دنبال کمپین هایی هستند که احساسات آن ها را درک می کنند. همینجاست که روش نقشه‌ی همدلی کارساز است.

طرح همدلی یک مفهوم در حال پیشرفت و کاملا ساده است. این طرح تازه در حال رشد است ولی الان هم در کمپین های گیمیفیکیشن حرفی برای گفتن دارد. کاربران گیمیفیکیشن این ایده‌ی جدید را به مرکز ابزارآلات طراحی خود اضافه کرده اند. در نتیجه، پیشرفت تاکتیک های گیمیفیکیشن که به تجربه ی مفیدی تبدیل شد در حال نمایان شدن است.

پیش بینی می شود که با استفاده از این روش در زمینه ی ایجاد تغییرات رفتاری، طرح همدلی مفیدتر واقع شود.

نکات کلیدی:

  • برای ساخت گیمیفیکیشن به جهت ایجاد تغییرات، استفاده از احساسات و عواطف ضروری است.
  • بهترین طرح همدلی در این روش هم اکنون در حال اجرا است.
  • ارائه ی پاداش های بیهوده هیچ فایده ای را به دنبال ندارد.

 

  1. رشد گسترده‌ی گیمیفیکیشن در آمریکای شمالی:

آمریکای شمالی یک بازار قدیمی برای گیمیفیکیشن است و رشد آن همیشه صعودی بوده است. تاخت و تازهای ایجاد شده در گسترش محصولات و خلاقیت ها هم امری تازه و غیر قابل باور نیست.

حال دلیل این رشد صعودی چیست؟

اول بگذارید به موارد اساسی آن اشاره ای داشته باشیم. کمپین های گیمیفیکیشن برای موفقیت باید درصد بالایی از تطابق و کاربری را ایجاد کنند. تطابق و کاربرد باید در دسترس مخاطب، یعنی در دستگاه های دسکتاپ یا موبایل ایجاد شود.

دلیل عمده ی رشد صعودی این روش در آمریکای شمالی، افزایش تعداد کاربران دستگاه‌های موبایل است. حدود ۷۰ درصد کاربران در ایالات متحده تا سال ۲۰۱۹ دستگاه موبایل خواهند داشت. همچنین، نفوذ گسترده‌ی اینترنت نیز استفاده از آن را افزایش داده است.

مجریان گیمیفیکیشن از ابزارهای مدیریت رسانه ی اجتماعی نیز برای ایجاد ارتباط با مخاطبان در آمریکای شمالی استفاده می کنند.

وقتی که همه ی این فاکتورها با هم ترکیب می شوند، به سرعت استفاده ی گسترده از گیمیفیکیشن در آمریکای شمالی افزوده می شود. متخصصان پیش بینی می کنند که این منطقه بالاترین درصد استفاده از این سیستم ها در رده‌ی راه حل های اساسی را ثبت کند. مهمتر از همه، آمریکای شمالی نشان داده است که در حال پیشروی به سمت استفاده از تاکتیک های پیشرفته‌ی تکنولوژی در سیستم های ایجاد اشتیاق برای کاربران است.

نکات کلیدی:

  • بزرگترین بازار گیمیفیکیشن در آمریکای شمالی است.
  • گیمیفیکیشن یک استراتژی اساسی در مصرفی سازی استراتژی های اینترپرایز برای برندهای تجارت به کاربر و تجارت به تجارت در آمریکای شمالی است.
  • برندهای آمریکای شمالی، توانایی این طرح در ایجاد اشتیاق و حفظ مشتری را ارزشمند می دانند.
  1. واژگونی و تغییر زمینه‌ ها در گیمیفیکیشن:

گیمیفیکیشن همیشه یک پای ثابت بازاریابی، آموزش و پرورش همگانی بوده است. با این حال، سرعت نفوذ آن در زمینه هایی که  مردم به انطباق آن شک دارند بسیار کمتر است. برای مثال، سازمان های شهری و سیاسی در پذیرش گیمیفیکیشن تردید دارند. ولی پیش بینی شده است که با معنی پیدا کردن این روش، استفاده از آن هم افزایش می یابد. همچنین، جایگاه این طرح در بازار در حال عمیق تر شدن است. بازاریاب ها در حال یافتن ایده هایی برای لذت بخش کردن رفتارهای مورد علاقه هستند. عاملان گیمیفیکیشن در حال دور شدن از طرح های انگیزشی مصنوعی به سمت نوع واقعیت محور است. در نتیجه، گیمیفیکیشن در حال نزدیکی به دوران بلوغ خود است.

طرح انگیزشی مصنوعی بر اساس ایده ی پاداش و تشویق شکل گرفته است. با اینکه این ایده سبب تشویق فرد به شروع انجام یک کار می شود، تاثیر طولانی مدتی نخواهد داشت. از سوی دیگر، طرح تشویقی واقعیت محور، انجام وظایف و تکالیف را لذت بخش می کند. از این طریق، تشویق و ترغیب طولانی مدت و انتقال اطلاعات مفید ضمانت خواهد شد.

نکات کلیدی:

  • گیمیفیکیشن در حال نفوذ به بازارهایی است که تمایل کمتری به استفاده از آن را دارند.
  • بازاریاب ها برای بهره بری از فواید آن باید از طرح تشویقی حقیقت محور استفاده کنند.
  • داشتن یک نرم افزار قدرتمند گیمیفیکیشن به شما در ایجاد تغییری آهنگین کمک خواهد کرد. استفاده از نرم افزاری مانند Bandicam یا مانند آن، روند حرکت شما را با استفاده از استراتژی سهولت می بخشد.

ترند های گیمیفیکیشن چطور می توانند برای تجارت های کوچک مفید باشند؟

به طور خلاصه، همه چیز در حال تغییر است و شخصی سازی به گیمیفیکیشن نفوذ کرده است و تکنولوژی های همه جانبه نیز تاثیر خود را ایجاد کرده اند. کسب و کارهای خسته کننده هم بیشترین استفاده را از آن می برند و از این روش به عنوان طرح اصلی استفاده می کنند. شما هم باید متناسب با کار خود و با یک استراتژی خوب از این نوع مزایا بهره ببرید.

ترند هایی که عنوان شد فعلا در حال یکه تازی در زمینه ی تجارت و فضای آموزش همگانی هستند. برخی از این ترند ها تا پس از سال ۲۰۱۹  هم ادامه خواهند داشت اما بعضی از آن ها به کار خود خاتمه می دهند. ما این توانایی را نداریم که پیش بینی کنیم در آینده چه اتفاقی برای این ترند ها می افتد. به همین دلیل تنها کاری که می توان کرد، شروع کار و تطابق با ترند های حال حاضر است.

نکته ای که باید بدانید این است که گیمیفیکیشن به عنوان یک ابداع برای جذب افراد همیشه شگفت انگیز باقی می ماند. برای اطمینان بیشتر، کمپین های گیمیفیکیشن را با تمرکز بر پاداش های انگیزشی و حقیقی ایجاد کنید. همچنین، المان های گیمیفیکیشن را در چندین پلتفرم اجرایی کنید و همه ی این اقدامات را با یک هدف مشخص  انجام دهید.

مهمتر از همه، الان ما در عصر مدرن زندگی می کنیم. پس تمامی تلاش های شما در زمینه ی گیمیفیکیشن باید طوری باشند که تمامی خطاهای احتمالی در طراحی یا اجرا را دفع کنند. برای پیدا کردن راه حل های تشکیل کمپین می توانید راهنمای ما با موضوع بهترین سیستم های نرم افزار گیمیفیکیشن را مطالعه کنید.

درباره‌ی نویسنده:

  • لویی آندره، تحلیلگر بازارهای تجارت به تجارت (B2B) و نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS) و نویسنده‌ی ارشد FinancesOnline است. بیشتر علاقه ی او در زمینه ی راهکار های مدیریت پروژه است و اعتقاد دارد تمامی تجارت ها به صورت وابسته به هم در حال حرکت اند. او با تمامی پروژه ها از جمله ارائه ی اسلایدی تا استراتژی خروجی آشنایی دارد. او در چندین استارت آپ اینترنتی مانند طرح ساخت مشترک مسیر دیجیتال برای تیپ AAA هم مشارکت داشته است. پیشنهاد او به فروشندگان و کاربران این است: ” بجای ویژگی ها، بر سود و مزایا تمرکز کنید!”

منبع: https://financesonline.com/gamification-trends

به گفتگو بپیوندید