تهران ، ولیعصر
021-987654

بوم مدل کسب و کار (BMC) کوکاکولا

منبع

پیش از این در مقاله «بوم مدل کسب و کار چیست؟» درباره BMC و آنچه که یک Business Model Canvas را تشکیل می‌دهد صحبت کردیم. سپس برای این که بهتر بتوانید آن مفاهیم را درک کنید، بوم مدل کسب و کار کوکاکولا و بوم مدل کسب و کار گوگل را نیز در Modir TV منتشر کردیم. با این مقاله از سری مقالات «استارتاپ»، همراه باشید:

بوم مدل کسب و کار (BMC) کوکاکولا

متن بوم مدل کسب و کار کوکاکولا

اگر تصویر لود نمی‌شود، می‌توانید متن آن را در این قسمت بخوانید:

Customer Segments (بخش مشتریان)

  • خرده فروشی‌ها
  • فروشگاه‌های کوچک / رستوران‌ها

Relationships (ارتباط با مشتریان)

  • تبلیغات برای (جلب توجه) مصرف‌کنندگان
  • تبلیغات محیطی و یخچال‌ها
  • Resident Account Developer (کسی که با مشتریان صحبت می‌کند تا تنوع خرید بالاتری داشته باشند.)

Channels (کانال توزیع)

  • شبکه‌های توزیع گسترده
  • مراکز خرید کوچکتر

Value Propostion (ارزش پیشنهادی)

[[[نوشابه کوکاکولا]]]

Key Activities (فعالیت های اصلی)

Key Resources (منابع اصلی)

  • کارخانه‌ی بطری‌پُرکنی (!) – Bottling
  • دستورالعمل سری نوشابه‌ها
  • بطری‌ها و جعبه‌ها
  • کارخانه‌ی تولید سیروپ

Key Partners (شرکای کلیدی)

  • Sabco (تولیدکننده‌ی بطری)
  • صاحبان مراکز خرید کوچک

Revenue Streams (جریان درآمد)

  • قیمت خرده فروشی / به ازای هر صندوق
  • فروش عمده

Cost Structures (ساختار هزینه‌ها)

  • بسته‌بندی و توزیع
  • تولید سیروپ
  • بازاریابی

مقاله قبلیتصورات غلط رایج در سئو – بخش سوم: امن بودن سایت (رمزنگاری HTTPS) برای سئو مهم نیست!مقاله بعدی۵۰ نکته که رهبر هر تیمی باید بداند – بخش چهارم

منبع

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *