تهران ، ولیعصر
021-987654

۵ دلیل برای اینکه دیگر نمی توانید GA4 را نادیده بگیرید

۵ دلیل برای اینکه دیگر نمی توانید GA4 را نادیده بگیرید

Universal Analytics همانطور که می دانیم در جولای ۲۰۲۲ از بین خواهد رفت. اگر به GA4 منتقل نشده اید، باید همین الان اقدام کنید.

بسیار مهم است که یک ویژگی Google Analytics 4 جدید راه اندازی کنید و شروع به جمع آوری داده ها کنید. در نظر بگیرید که چه داده‌هایی برای کسب و کار شما ارزشمند هستند، آیا داده‌هایی که از طریق تجزیه و تحلیل دارید مفید است یا داده‌ها نفخ هستند؟

هر چه سریعتر بتوانید با پلتفرم جدید آشنا شوید، از نظر دریافت بینش واقعاً معنادار تأثیرگذارتر خواهد بود.

به ویدیوی درخواستی آخرین GA4 زنده ما گوش دهید برای کسب اطلاعات بیشتر در اینجا جلسه بگذارید.

5 Reasons Why You Can No Longer Ignore GA4 graphic for on demand content.

۱. زمان در حال اتمام است

Google در جولای ۲۰۲۳ Universal Analytics را بازنشسته می‌کند.

«در ۱ ژوئیه ۲۰۲۳، ویژگی‌های استاندارد Universal Analytics پردازش بازدیدهای جدید را متوقف خواهند کرد» – Google

این بدان معنا نیست که تا ژوئن منتظر بمانید تا به Google Analytics 4 بروید. اگر هنوز Google Analytics 4 را قبول نکرده اید، در حال حاضر امکان گرفتن داده های کلیدی را از دست داده اید. انتقال خود به Google Analytics 4 را از امروز شروع کنید.

برای شروع، از خود بپرسید:

  • اهداف اصلی شما چیست؟
  • شاخص کلیدی عملکرد اصلی شما چیست؟
  • چگونه می توانید آنها را به اهداف در Google Analytics 4 تبدیل کنید؟
  • استفاده از Google Analytics 4 در حال حاضر بهترین فرصت برای شماست تا داده‌های خود را به مهم‌ترین اطلاعات محدود کنید و آن‌ها را در Google Analytics 4 جمع‌آوری کنید. GA4 به شما امکان می‌دهد به مسائل در سطحی بسیار دقیق‌تر از قبل نگاه کنید. Universal Analytics. به عنوان مثال، بارگیری بروشور یا اینکه آیا شخصی به پایین وبلاگ شما پیمایش می کند.

    ۲. قابلیت گزارش دهی بهتر

    GA4 دارای قابلیت گزارش دهی بسیار قوی است.

    کاوش یکی از مهم ترین ویژگی های GA4 است. این مجموعه ای از تکنیک های پیشرفته است که فراتر از گزارش های استاندارد است تا به شما کمک کند تا بینش های عمیق تری در مورد رفتار مشتری خود کشف کنید.

    ۶ الگوی کاوش استاندارد وجود دارد که می‌توانید به آنها دسترسی داشته باشید، برای مثال، گزارش‌دهی فرم آزاد خود را تنظیم کنید. همچنین می‌توانید گزارش جریان کاربر خود را تنظیم کنید، که اگر می‌خواهید رویدادهای خاصی را که در سایت شما اتفاق می‌افتد محدود کنید، مفید است.

    Universal Analytics از برخی از این گزارش‌ها استفاده کرد، اما مشکل آن این بود که جلسه پلتفرم آن از طریق یک مدل داده جهت‌گیری می‌شد، محدودیت‌هایی را در مورد اینکه چقدر می‌توانید با بینش‌های خود به دست آورید، ایجاد می‌کرد.

    حرکت به Google Analytics 4 آخرین قطعه از پازل در مورد گزارش است.

    مدل داده Universal Analytics بر اساس جلسات و بازدیدهای صفحه است، که می‌تواند محدودیت‌هایی را در مورد اینکه چگونه می‌توانید اطلاعات بینش خود را به دست آورید، ایجاد کند. از سوی دیگر، GA4 با استفاده از یک مدل داده مبتنی بر رویداد ساخته شده است، که به شما امکان می دهد داده های خود را از طریق Explorations به صورت جزئی تر تقسیم کنید.

    ۳. ردیابی خودکار جدید

    یکی از نوآورانه‌ترین چیزهایی که GA4 از نظر ردیابی ارائه می‌دهد، اندازه‌گیری رویداد پیشرفته است. اینها به بازاریابان اجازه می‌دهد تا از مجموعه‌ای از ویژگی‌های ردیابی خودکار رویداد استفاده کنند که باعث می‌شود بتوانید داده‌های بیشتری را مستقیماً از جعبه دریافت کنید.

    برخی از نمونه‌های این ویژگی‌ها عبارتند از مشاهده صفحه، پیمایش، کلیک بر روی پیوند خروجی، جستجوی سایت، تعامل ویدیو، دانلود فایل، و تعامل با فرم.

    ۴. تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده

    Predictive Analytics یکی از هیجان انگیزترین ویژگی های GA4 است. یادگیری ماشین، هوش مصنوعی و الگوریتم‌ها را برای پیش‌بینی رفتار آینده کاربران ترکیب می‌کند.

    کوکی‌ها از اطلاعات شناسایی شخصی (PII) استفاده می‌کنند که خطر حفظ حریم خصوصی است. پیش‌بینی‌کننده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای حذف نیاز به PII استفاده می‌کند. در عوض، الگوریتم‌های تبلیغاتی هوش مصنوعی از رفتار کاربر برای گروه‌بندی افراد به مخاطبان مختلف بر اساس اولویت‌هایشان استفاده می‌کنند.

    به طور خلاصه، هوش مصنوعی با پرداختن به نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی به محافظت از مشتری کمک می‌کند، در حالی که به بازاریابان اجازه می‌دهد تا از مخاطبان دقیق‌تری بر اساس هوش مصنوعی استفاده کنند.

    نمونه‌هایی از مخاطبان GA4 می‌تواند پیش‌بینی کند:

    • خریداران احتمالی ۷ روزه
    • احتمالاً کاربران ۷ روزه پرخرج
    • پیش‌بینی‌شده ۲۸ روزه بیشترین خرج‌کننده‌ها
    • احتمالاً برای اولین بار ۷- خریداران یک روزه
    • احتمالاً خریداران ۷ روزه سرگردان هستند 

    این کار در یافتن مخاطبان جدید و همچنین بازاریابی مجدد برای مخاطبان فعلی بسیار قدرتمند خواهد بود.

    ۵. کنترل‌های حریم خصوصی

    همانطور که قبلاً ذکر شد، حریم خصوصی اساسی‌ترین دلیل انتقال به Google Analytics 4 است.

    Google Analytics 4 اولین پلتفرم تجزیه و تحلیل حریم خصوصی است که رعایت قوانین حفظ حریم خصوصی را برای شما آسان تر می کند. Google می‌خواهد در مورد نحوه مدیریت داده‌ها شفاف‌تر و حساس‌تر باشد.

    در Google Analytics 4، ناشناس‌سازی IP استاندارد است، نگهداری داده‌ها به ۲ یا ۱۴ ماه محدود می‌شود و اطلاعات کاربر خاص به راحتی حذف می‌شوند. برای اطلاعات بیشتر در مورد حریم خصوصی کاربران، وبلاگ ما را در اینجا بررسی کنید.

    نگرانی در مورد این تغییر قابل درک است، اما در Tag Digital ما تیمی از کارشناسان داریم که در GA4 متخصص هستند، بنابراین با تیم ما تماس بگیرید. تیم می تواند حساب موجود شما را بررسی کند تا بررسی کند که حساب شما به درستی تنظیم شده است تا به اهداف خود برسید، یا زندگی شما را آسان کند و از ابتدا شروع کنید.

    چه آموخته ایم؟

    • از ردیابی تبدیل‌های ماکرو و میکرو از طریق GA4 مطمئن شوید
    • از گزارش‌های کاوش متمرکز بر رویداد استفاده کنید
    • به سمت هوش مصنوعی و یادگیری ماشین بروید
    • اندازه گیری با GA4 را از امروز شروع کنید

    Google Analytics 4 به سمت مدل داده‌ای رویداد محورتر حرکت می‌کند و هرچه داده‌های بیشتری به پلتفرم وارد کنید، مزایای بیشتری از آن خواهید داشت.

    پاسخ دیجیتال به سؤالات رایج Google Analytics را تگ کنید:

    از کجا می توانم نرخ پرش را در GA4 پیدا کنم؟

    Google نرخ پرش را در راه اندازی اولیه GA4 لحاظ نکرده است. در جولای ۲۰۲۲، گوگل این تصمیم را تغییر داد و معیار محبوب را به پلتفرم جدید معرفی کرد.

    شایان ذکر است که می‌توانید در عوض به «نرخ تعامل» به عنوان جایگزینی برای نرخ پرش اشاره کنید. کاربران درگیر کسانی هستند که از دو یا چند صفحه در وب سایت شما بازدید کرده اند، بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید این است که رقم تعامل را معکوس کنید تا نرخ پرش خود را بدست آورید.

    آیا GTM هنوز برای راه‌اندازی برچسب‌ها و محرک‌ها برای رویدادهای مشتری مورد نیاز است یا این‌ها را در GA4 تنظیم می‌کنیم؟

    امکان تنظیم تبدیل‌های خود در Google Analytics وجود دارد، اما توصیه می‌کنیم روی Google Tag Manager (GTM) تمرکز کنید. GTM آزمایش و آزمایش شده است، واقعاً خوب کار می کند و همه گزینه هایی را که می توانید به کار بگیرید، کاملاً قابل مشاهده است. به طور کلی GTM برای ردیابی بهتر است.

    اگرچه از نظر تئوری می‌توانید رویدادها را با کمک اشکال‌زدا از طریق Google Analytics 4 تنظیم کنید، GTM راه‌حل بسیار استراتژیک‌تری و قوی‌تری برای راه‌اندازی رویدادها ارائه می‌کند.

    اگر می توانید، رویدادهای خود را به جای GA4 در GTM تنظیم کنید.

    آیا می توانید Universal Analytics و GA4 را در یک وب سایت اجرا کنید؟

    بله، Tag Digital توصیه می‌کند این کار را از الان تا زمانی که Universal Analytics در ماه جولای بازنشسته می‌شود انجام دهید.

    می توانید داده ها را از هر دو پلتفرم مقایسه کنید. اگر کمی طول می کشد تا به GA4 عادت کنید، همیشه می توانید در حالی که سرعت خود را بالا می برید به داده های آزمایش شده و آزمایش شده خود مراجعه کنید.

    بروشور Google Analytics ما را دانلود کنید، همین امروز راه اندازی GA4 خود را شروع کنید.

منبع : tagdigital.co.uk
مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *