Google شش نکته سئو را به اشتراک میگذارد که دادههای ساختاریافته و Merchant Center را ترکیب میکند تا بیشترین بهره را از حضور وبسایت شما در نتایج جستجو ببرید.
آلن کنت، یک مدافع توسعهدهنده در Google، هر نکته را با جزئیات در یک ویدیوی جدید منتشر شده در کانال Google Search Central YouTube توضیح میدهد.
در طول ویدیو، کنت بر استفاده از Google Merchant Center تأکید میکند زیرا به خردهفروشان اجازه میدهد دادههای محصول را از طریق فیدهای ساختاریافته آپلود کنند.
فیدهای Merchant Center برای خواندن توسط رایانه طراحی شدهاند، به این معنی که دادهها با اطمینان بیشتری نسبت به Googlebot که وبسایت شما را خزنده میکند استخراج میشوند.
با این حال، این بدان معنا نیست که شما باید از استفاده از داده های ساختاریافته در صفحات محصول صرف نظر کنید و تنها به Merchant Center تکیه کنید. حتی اگر دادههای محصول را مستقیماً با فید Merchant Center در اختیار Google قرار دهید، دادههای ساختاری محصول همچنان ضروری است.
Google ممکن است دادههای فید Merchant Center را با دادههای ساختاریافته وبسایت شما بررسی کند.
توصیههای سئوی Google برای سایتهای تجارت الکترونیک حول محور استفاده حداکثری از هر دو ابزار است.
۱. اطمینان حاصل کنید که محصولات ایندکس شده اند
Googlebot میتواند صفحاتی را هنگام خزیدن یک سایت از دست بدهد، اگر به صفحات دیگر پیوند داده نشده باشند. برای مثال، در سایتهای تجارت الکترونیک، برخی از صفحات محصول فقط از طریق نتایج جستجوی داخل سایت قابل دسترسی هستند.
با استفاده از ابزارهایی مانند نقشه سایت XML و Google Merchant Center میتوانید اطمینان حاصل کنید که Google تمام صفحات محصول شما را میخزد.
ایجاد فید محصول Merchant Center به Google کمک میکند همه محصولات را در وبسایت شما کشف کند. نشانیهای وب صفحه محصول با خزنده Googlebot به اشتراک گذاشته میشود تا بهعنوان نقطه شروع برای خزیدن صفحات اضافی بهطور بالقوه استفاده شود.
۲. بررسی دقت نتایج جستجوی قیمت محصول
اگر Google به اشتباه دادههای قیمت را از صفحات محصول شما استخراج کند، ممکن است قیمت اصلی شما را در نتایج جستجو فهرست کند، نه قیمت تخفیفخورده.
برای ارائه دقیق اطلاعات محصول مانند قیمت فهرست، تخفیفها و قیمت خالص، توصیه میشود دادههای ساختاریافته را به صفحات محصول خود اضافه کنید و فیدهای ساختاریافته دادههای محصول خود را به Google Merchant Center ارائه دهید.
این به Google کمک میکند تا قیمت صحیح را از صفحات محصول استخراج کند.
۳. به حداقل رساندن تاخیر قیمت و در دسترس بودن
Google صفحات وب سایت شما را طبق برنامه زمانی خود می خزد. این بدان معناست که Googlebot ممکن است تا خزیدن بعدی متوجه تغییرات در سایت شما نشود.
این تأخیرها میتواند منجر به عقب ماندن نتایج جستجو از تغییرات سایت شود، مانند اتمام موجودی محصول.
بهتر است به دلیل تاخیرهای زمانی، ناهماهنگی در قیمت و داده های در دسترس بودن بین وب سایت خود و درک Google از سایت شما را به حداقل برسانید.
Google استفاده از فیدهای محصول Merchant Center را برای به روز نگه داشتن صفحات بر اساس برنامه زمانی ثابت تر توصیه می کند.
۴. اطمینان حاصل کنید که محصولات واجد شرایط برای نتایج محصول غنی هستند
واجد شرایط بودن برای نتایج محصول غنی نیاز به استفاده از داده های ساختار یافته محصول دارد.
برای دریافت فرمت ویژه ارائه محصول غنی، Google توصیه میکند دادههای ساختاریافته را در صفحات محصول خود و فید محصول در Merchant Center ارائه دهید.
این کمک میکند مطمئن شوید که Google نحوه استخراج دادههای محصول برای نمایش نتایج غنی را میداند.
با این حال، حتی با وجود دادههای ساختاری صحیح، نتایج غنی به صلاحدید Google نمایش داده میشوند.
۵. داده های موجودی محصول محلی را به اشتراک بگذارید
مطمئن شوید که محصولات فروشگاه شما توسط افرادی که عبارت «نزدیک من» را وارد میکنند پیدا میشوند.
ابتدا، مکان فروشگاه فیزیکی خود را در نمایه کسب و کار Google خود ثبت کنید، سپس یک فید موجودی محلی به Merchant Center ارائه دهید.
فید موجودی محلی شامل شناسههای محصول و کدهای فروشگاه است، بنابراین Google میداند موجودی شما در کجا قرار دارد.
به عنوان یک مرحله اضافی، Google استفاده از ابزاری به نام Pointy را توصیه میکند. Pointy دستگاهی از Google است که به سیستم نقطهفروشی در فروشگاه شما متصل میشود و بهطور خودکار دادههای موجودی فروشگاه فیزیکی شما را به Google اطلاع میدهد.
از داده ها برای به روز نگه داشتن نتایج جستجو استفاده می شود.
۶. برای برگه خرید Google
ثبت نام کنید
ممکن است متوجه شوید که محصولات شما در نتایج جستجو در دسترس هستند اما در برگه خرید ظاهر نمی شوند.
اگر مطمئن نیستید که محصولات شما در برگه خرید ظاهر میشوند، سادهترین راه برای پیدا کردن آن جستجوی آنهاست.
دادههای ساختاریافته و فیدهای محصول به تنهایی برای گنجاندن در برگه خرید کافی نیستند.
برای واجد شرایط بودن برای برگه خرید، فیدهای داده محصول را از طریق Merchant Center ارائه دهید و در “سطوح در سراسر Google” شرکت کنید.
برای اطلاعات بیشتر در مورد هر یک از نکات بالا، ویدیوی کامل Google را در زیر ببینید:
تصویر ویژه: عکس صفحه از YouTube.com/GoogleSearchSC، آگوست ۲۰۲۲.