بیشتر بازاریابان می گویند که برای برآورده کردن انتظارات مشتری با مشکل مواجه هستند و گزارش جدیدی در مورد چشم انداز بازاریابی فعلی دلیل آن را نشان می دهد.
ویرایش هشتم گزارش وضعیت بازاریابی Salesforce به چالشها و پیروزیهای سال ۲۰۲۲ با نزدیک شدن به پایان سال میپردازد.
علاوه بر این، این گزارش به نحوه برنامه ریزی بازاریابان برای انطباق با چالش های آینده، مانند منسوخ شدن کوکی های شخص ثالث، نگاه می کند.
دادههای این گزارش از نظرسنجی از ۶۰۰۰ بازاریاب در ۳۵ کشور و تجزیه و تحلیل تریلیونها پیام بازاریابی خروجی ارسال شده با استفاده از پلت فرم Salesforce گردآوری شده است.
در اینجا نکات مهم گزارش وضعیت بازاریابی ۲۰۲۲ Salesforce آمده است.
چالشهای کلیدی برای بازاریابان در سال ۲۰۲۲ چه بود؟
نزدیک به سه چهارم (۷۱٪) از پاسخ دهندگان می گویند برآورده کردن انتظارات مشتری پیچیده تر از یک سال پیش است.
این به دلیل عدم تلاش نیست، زیرا ۸۳٪ از بازاریابان میگویند که سازمانهای آنها مشتریان را در زمان واقعی در یک یا چند کانال بازاریابی جذب میکنند.
علاوه بر این، بازاریابان بیش از هر زمان دیگری منابع داده ای برای تطبیق دارند: ۱۰ منبع در سال ۲۰۲۱، ۱۵ در سال ۲۰۲۲، و انتظار دارند ۱۸ منبع در سال ۲۰۲۳ وجود داشته باشد.
پس چه چیزی بازاریابان را از برآورده کردن انتظارات مشتری باز می دارد؟
طبق پاسخهای نظرسنجی، اینها چالشهای اصلی بازاریابان هستند:
- استفاده ناکارآمد از ابزار و فناوری
- اندازهگیری بازگشت سرمایه/اسناد بازاریابی
- تعادل شخصی سازی با سطوح راحتی مشتری
یک سوم (۳۳٪) از بازاریابان می گویند که محدودیت های بودجه یک چالش است، به ویژه کسانی که در بخش های علوم زیستی، تولید و فناوری هستند، این مشکل را احساس می کنند.
این گزارش نشان میدهد که شکافهای موجود در منابع کارکنان تا حدی مقصر چشمانداز چالشبرانگیز بازاریابی است. روندهایی مانند «استعفای بزرگ»، «ترک بیصدا» و اخراجها موجهایی را در بین استعدادهای شرکت ایجاد میکنند و تیمهای بازاریابی تأثیر آن را احساس میکنند. .
با وجود کمبود بودجه و استعداد، ۸۷% از بازاریابان میگویند که اکنون کارشان ارزش بیشتری نسبت به یک سال قبل دارد.
اولویت های بازاریابان در سال ۲۰۲۳ چیست؟
طبق پاسخهای نظرسنجی، اینها اولویتهای اصلی بازاریابان هستند:
- بهبود استفاده از ابزارها و فناوریها
- آزمایش استراتژی ها/تاکتیک های جدید بازاریابی
- مدرن سازی ابزارها و فناوری ها
بازاریابان پیشبینی میکنند که در سال ۲۰۲۳ تقریباً دو برابر بیشتر از سال ۲۰۲۱ از منابع داده استفاده خواهند کرد.
سه چهارم بازاریابان همچنان از دادههای شخص ثالث مانند شناسههای دستگاه و کوکیهای جمعآوریکنندهها یا کارگزاران داده استفاده میکنند.
اکثر (۶۸٪) بازاریابان یک استراتژی کاملاً تعریف شده برای تغییر به سمت دادههای شخص اول و شخص صفر دارند.
برای ایجاد پایگاه داده خود، ۵۸٪ از بازاریابان مشوقهای اشتراکگذاری اطلاعات مشتری را ارائه میکنند.
تعداد بازاریابانی که ابزارهای هوش مصنوعی (AI) را به استراتژی خود اضافه می کنند به طور پیوسته در حال افزایش است.
در سال ۲۰۲۲، ۶۸% از بازاریابان میگویند که استراتژی هوش مصنوعی کاملاً تعریف شدهای دارند، از ۶۰% در سال ۲۰۲۱ و ۵۷% در سال ۲۰۲۰.
سه مورد از برترین موارد استفاده از هوش مصنوعی حول اتوماسیون کار متمرکز هستند:
- خودکارسازی تعاملات با مشتری
- یکپارچه سازی خودکار داده ها
- شخصیسازی سفر مشتری در کانالها
تعداد فزاینده ای از بازاریابان برای ماندن در مقابل مخاطبان خود به کانال های جدیدی روی می آورند. کانالهایی مانند TV/OTT، محتوای دیجیتال و ویدیو بیشترین رشد را در پذیرش بازاریابی تجربه کردند و کانالهای صوتی مانند پادکستها دومین جهش بزرگ در پذیرش را داشتند.
انتظارات مشتریان در سال ۲۰۲۲ و پس از آن چیست؟
مشتریان انتظار زیادی برای شخصیسازی در بازاریابی دارند — ۵۶% مشتریان اکنون انتظار دارند پیشنهادات همیشه شخصیسازی شوند.
در پاسخ، برندها روی ترکیبی از کانالها و فنآوریها سرمایهگذاری میکنند تا دسترسی مناسب و ایجاد روابط پایدار را در جایی که مخاطبانشان وقت میگذرانند، ایجاد کنند.
مشتریان همچنین از شرکت هایی که از آنها خرید می کنند انتظار شفافیت دارند. بر اساس این نظرسنجی، ۸۸٪ مشتریان انتظار دارند که شرکت ها ارزش های خود را به وضوح بیان کنند.
تطبیق با این تغییر در انتظارات مشتری موثر است، زیرا ۹۳% از بازاریابان با عملکرد بالا میگویند که پیامهای خارجی آنها ارزشهای شرکتی آنها را منعکس میکند، در مقایسه با ۷۰% از آنها. عملکرد ضعیف در رقابت.
برای اطلاعات بیشتر در مورد وضعیت بازاریابی در سال ۲۰۲۲، به گزارش کامل Salesforce مراجعه کنید.
منبع: نیروی فروش