امیر دانشی پور | آموزش سئو و دیجیتال مارکتینگ

۸ ایالت در مقابل گوگل: نگاهی دقیق تر به دعوی ضد تراست DOJ

در پی کاهش ۱۲۰۰۰ کارمند خود در ۲۰ ژانویه، وزارت دادگستری ایالات متحده رسماً یک شکایت ضد تراست علیه گوگل این هفته.

با توجه به شایعات در مورد شکایت احتمالی برای مدتی طولانی، این حرکت از سوی وزارت دادگستری غیرمنتظره نیست.

این دادخواست ادعاهایی در مورد انحصار شرکت فناوری در اکوسیستم تبلیغات دیجیتال فعلی دارد.

۸ ایالت به دعوی جدید بپیوندند

هشت ایالت تاکنون در این دعوی با وزارت دادگستری متحد شده اند. آنها عبارتند از:

  • ویرجینیا
  • کالیفرنیا
  • کلرادو
  • کانکتیکات
  • نیوجرسی
  • نیویورک
  • رود آیلند
  • تنسی 

به خاطر داشته باشید که این دعوا جدا از اولین دعوای DOJ در سال ۲۰۲۰ در برابر Google.

در سند ۱۵۳ صفحه ای، وزارت دادگستری استدلال می کند که Google یک محیط تبلیغاتی ایجاد کرده است که به طور غیرمنصفانه از محصولات متعلق به Alphabet خود حمایت می کند.

در ادامه جزئیات، DOJ بیان می کند:

گوگل، یک شرکت واحد با تضاد منافع فراگیر، اکنون کنترل می کند: (۱) فناوری مورد استفاده تقریباً هر ناشر وب سایت بزرگ برای ارائه فضای تبلیغاتی برای فروش؛ (۲) ابزارهای پیشرو که توسط تبلیغ کنندگان برای خرید آن فضای تبلیغاتی استفاده می شود. و (۳) بزرگترین تبادل آگهی که هر بار که فضای تبلیغاتی فروخته می‌شود، ناشران را با تبلیغ‌کنندگان مطابقت می‌دهد.

در رابطه با اتهام انحصار، در شکایت همچنین آمده است:

Google از قدرت انحصاری خود سوء استفاده می کند تا ناشران وب سایت و تبلیغ کنندگانی را که جرأت استفاده از محصولات فناوری تبلیغاتی رقیب را در جستجوی منطبقات با کیفیت بالاتر یا هزینه کمتر دارند، به ضرر برساند. . Google از تسلط خود بر فناوری تبلیغات دیجیتال استفاده می‌کند تا تراکنش‌های بیشتری را به محصولات فناوری تبلیغاتی خود منتقل کند، جایی که هزینه‌های گران‌شده‌ای را به هزینه تبلیغ‌کنندگان و ناشرانی که ظاهراً به آنها خدمات می‌دهد، جمع‌آوری می‌کند.

گوگل به طور علنی به اتهامات واکنش نشان می‌دهد

پس از انتشار این خبر، گوگل بیانیه در این مورد.

تضادهای اصلی آنها در مورد شکایت بر موارد زیر متمرکز است:

  • کنترل دولت در یک صنعت رقابتی
  • بازنویسی تاریخ و معکوس کردن نوآوری

دن تیلور، نایب رئیس، تبلیغات جهانی گوگل، اظهار داشت:

ما یکی از صدها شرکتی هستیم که امکان قرار دادن تبلیغات در سراسر اینترنت را فراهم می کنیم. و به خوبی گزارش شده است که رقابت در حال افزایش است زیرا شرکت های بیشتری وارد می شوند و در ایجاد مشاغل تبلیغاتی خود سرمایه گذاری می کنند.

او نمونه هایی از افزایش رقابت در چند سال گذشته، مانند افزایش سرمایه گذاری اپل و آمازون در پلتفرم های تبلیغاتی خود و سایر شرکت های رسانه ای مانند Comcast و Disney را ارائه کرد. /span>

این صنعت تبلیغات را کجا رها می کند؟

اگر Google در این دعوی مجرم شناخته شود، احتمالاً به معنای لغو خریدهای ۱۵ ساله مانند AdMeld و DoubleClick است.

اگر آن‌ها بسته شوند، نمی‌توان گفت که چقدر مستقیماً بر فناوری‌های تبلیغاتی در پلتفرم Google Ads تأثیر می‌گذارد، در میان سایر مواردی که بازاریابان استفاده می‌کنند.

گوگل همچنین بیان می‌کند که یک حکم علیه Google به بخش تبلیغات گسترده‌تر آسیب می‌رساند و «ارائه ابزارهای تبلیغاتی کارآمد را برای Google سخت‌تر می‌کند که به نفع ناشران، تبلیغ‌کنندگان و سایرین باشد. اقتصاد ایالات متحده.”

خلاصه

تشکیل دادخواست علیه Google هنوز در مراحل اولیه است. بعید است که در آینده نزدیک هیچ تغییر شدیدی رخ دهد.

با ارائه اطلاعات بیشتر به به‌روزرسانی ادامه می‌دهیم.

می‌توانید سند کامل دعوی را اینجا بخوانید .


تصویر ویژه: سرگئی الاگین/Shutterstock

خروج از نسخه موبایل