یک گزارش تحقیقاتی در مورد وضعیت بازاریابی تأثیرگذار B2B بینشی از فرصت های تجاری در سال ۲۰۲۲ و پس از آن به اشتراک می گذارد.
بر اساس این گزارش، اینفلوئنسر مارکتینگ برای اکثریت قریب به اتفاق بازاریابان کار می کند.
مطالعه وبلاگ بازاریابی TopRank Lee Odden نشان می دهد که ۸۶٪ از مارک های B2B در بازاریابی تأثیرگذار موفق هستند.
از طریق اینفلوئنسر مارکتینگ، مارکهای B2B از افزایش آگاهی و شهرت برند تا افزایش مستقیم فروش به نتایجی دست مییابند.
یک سوم از کسب و کارها گزارش می دهند که بازاریابی اینفلوئنسر منجر به افزایش درآمد شده است و ۸۵٪ معتقدند علاقه به کار با اینفلوئنسرها در ۱۲ ماه آینده افزایش خواهد یافت.
این گزارش به پرسشهایی درباره بهترین شیوهها و فناوریها، ویژگیهای ضروری یک تأثیرگذار B2B پاسخ میدهد و حوزههای کلیدی رشد آینده را شناسایی میکند.
در اینجا چند نکته برجسته از گزارش ۶۰ صفحه ای آمده است.
آیا بازاریابی اینفلوئنسر B2B کار می کند؟
بلوغ اینفلوئنسر مارکتینگ B2B شبیه به تکامل بازاریابی محتوا در سالهای اخیر است.
بسیاری از برندها پس از مشاهده موفقیت با تلاش های یکباره، اکنون بازاریابی تأثیرگذار را در استراتژی های بلندمدت خود ادغام می کنند.
این مطالعه از متخصصان بازاریابی B2B و ارتباطات در مورد نتایج آنها با بازاریابی تأثیرگذار نظرسنجی میکند:
- ۸۶٪ می گویند که یا در حد متوسط یا بسیار موفق است
- ۷۲% می گویند که به بهبود شهرت برند کمک کرد
- ۷۰٪ می گویند که آگاهی از برند را بهبود بخشیده است
- ۵۶% میگویند که به تولید سرنخهای جدید کمک کرده است
- ۳۳% میگویند که این یک عامل درآمد مستقیم بوده است
اینفلوئنسر B2B کیست؟
چگونه می دانید که فردی معتبر، قابل اعتماد و معتبر است که به عنوان یک تأثیرگذار B2B با او شریک شود؟
طبق گزارش، باید فراتر از معیارهای بیهوده مانند دنبال کنندگان و مشترکین نگاه کنید.
«اندازه مخاطب کمتر از ارتباط مخاطب اهمیت دارد. تعداد فالوورها به اندازه ارتباط، اعتبار و تخصص برای بازاریابان مهم نیست. افرادی که مخاطبان زیادی دارند میتوانند به دسترسی به یک کمپین کمک کنند، اما بسیار مهم است که افراد تأثیرگذارتر با مخاطبان کوچکتر را شامل شود.»
وقتی از اینفلوئنسرهایی که با آنها شریک میشوند سؤال میشود، بازاریابان B2B و متخصصان ارتباطات میگویند:
- کارشناسان و تحلیلگران صنعت (۷۷%)
- مدیران داخلی (۵۶%)
- کارشناسان طاقچه (۴۸%)
- مشتریان (۴۶%)
- اینفلوئنسرهای حرفه ای (۴۵%)
- کارمندان (۴۲%)
- چشم انداز (۱۲%)
برترین کیفیت های یک اینفلوئنسر B2B
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویژگیهای برتر یک تأثیرگذار B2B، TopRank Marketing از پاسخدهندگان نظرسنجی خواسته است که فهرستی از ویژگیها را بهعنوان ضروری، خوب برای داشتن یا غیر مهم رتبهبندی کنند.
اینها نتایج هستند:
- ارتباط مخاطب (۹۸%)
- مخاطبان آنها را قابل اعتماد می دانند (۸۷%)
- تخصص موضوع (۷۸%)
- ارزشها با نام تجاری مطابقت دارند (۶۹%)
- اینفلوئنسر حداقل در یک پلتفرم (۶۵%) منتشر میکند
- توانایی ایجاد محتوا (۵۴%)
- اندازه مخاطب (۴۹%)
- مدارک حرفه ای (۴۲%)
- از نام تجاری ما حمایت کنید (۳۳%)
موثرترین انواع محتوا برای اینفلوئنسر مارکتینگ B2B
انواع پاسخ دهندگان نظرسنجی محتوا
پیدا کردن موثرترین نشان دادن گرایش به همکاری تعاملی و چند رسانه ای.
پست های وبلاگ در آخرین گزارش در صدر فهرست قرار داشتند. در سال ۲۰۲۲، وبینارها مورد علاقه آشکار هستند.
وقتی از پاسخ دهندگان پرسیده شد که چه نوع محتوایی در فضای بازاریابی تأثیرگذار B2B مورد علاقه است، پاسخ دهندگان گفتند:
- وبینارها (۸۱%)
- رسانه های اجتماعی (۷۴%)
- پست های وبلاگ (۷۱%)
- ویدیوی ضبط شده (۶۷%)
- مصاحبه ها (۶۲%)
- پادکست (۵۲%)
- ویدیوی زنده (۴۸%)
- مطالعات موردی (۳۸%)
- صنعت (۳۳%)
- محتوای تعاملی (۳۱%)
- تحلیلگر شخص ثالث (۲۹%)
- صوت اجتماعی (۲۲%)
- اینفوگرافیک (۱۷%)
برترین فرصت های نفوذ B2B
اگرچه فضای بازاریابی اینفلوئنسر B2B در حال رشد است، اما هنوز فضای زیادی برای رشد وجود دارد.
این گزارش بیشترین فرصت را در توسعه استراتژی میبیند:
- کمتر از نیمی از بازاریابان B2B می گویند که یک استراتژی اینفلوئنسر مستند دارند
- ۲۸٪ از کسب و کارها می گویند که دارای یک استراتژی غیرمستند/غیررسمی هستند
- ۲۵% می گویند که اصلاً استراتژی ندارند
برای اطلاعات بیشتر در مورد آنچه در بازاریابی تأثیرگذار B2B کار می کند، گزارش رایگان موجود است اینجا.
تصویر ویژه: fizkes/Shutterstock