با نزدیک شدن به منسوخ شدن کوکی شخص ثالث کروم، Google بهروزرسانیهایی را ارائه کرد که به خوبی دریافت شده بود تا به بازاریابان کمک کند. نگرانی ها.
پاسخ Google به حریم خصوصی کاربر، ایجاد جعبه ایمنی حریم خصوصی بود. در جعبه ایمنی حریم خصوصی مجموعه ای از پیشنهادات وجود دارد که نیازهای مصرف کنندگان و تبلیغ کنندگان را به طور یکسان برآورده می کند.
یکی از پیشنهادات در Privacy Sandbox FLEDGE است که در ابتدا در ژانویه ۲۰۲۱ معرفی شد. بیش از دو سال بعد، Google بهروزرسانی وضعیت مهمی را در مورد ویژگیهای حراج موتور جستجوی FLEDGE ارائه کرد. .
FLEDGE چیست؟
درک چیستی FLEDGE (در میان سایر پیشنهادات حفظ حریم خصوصی) برای بازاریابان برای اولویت بندی در سال ۲۰۲۳ بسیار مهم است. بیایید خلاصه ای از اصول اولیه را مرور کنیم.<.>
FLEDGE یک پیشنهاد در Google Privacy Sandbox برای ارائه بازاریابی مجدد و مخاطبان سفارشی از مواردی استفاده میکنند که مرورگرها ردیابی شخص ثالث را در بین وبسایتها و برنامهها مسدود میکنند.
FLEDGE مخفف:
- اول
- محلی
- اجرا شد
- تصمیم به پایان رسید
- گروه ها
- آزمایش
برای کسانی که آشنایی ندارند، در اینجا یک نمای سریع از نحوه عملکرد FLEDGE وجود دارد:
در اصل، FLEDGE از گروه های علاقه برای نمایش تبلیغات مرتبط به کاربران استفاده می کند.
هر گروه ذینفع در FLEDGE یک مالک دارد، مانند یک تبلیغکننده، ناشر، یا فناوری تبلیغات. بسته به مالک، موارد استفاده متفاوتی برای مزایدههای خرید آگهی ایجاد میشود.
یک خریدار میتواند یک تبلیغکننده، یک پلتفرم سمت تقاضا (DSP) یا یک مالک گروه ذینفع باشد که دارای چندین گروه ذینفع است.
نمودار حراج خرید آگهی FLEDGE در زیر آمده است.
پیشنهاد حریم خصوصی برای یافتن راه حلی ایجاد شده است که در آن مرورگر وب اطلاعات علاقه کاربر را ذخیره می کند – نه تبلیغ کننده یا پلتفرم های تبلیغاتی. درباره FLEDGE و نحوه عملکرد آن بیشتر بخوانید اینجا.
آخرین به روز رسانی FLEDGE
در آخرین بهروزرسانی، Google ویژگیهای خاص FLEDGE و خط های زمانی برای آزمایش در دسترس بودن.
- گزارش برنده حراج در سطح رویداد. این مورد اکنون برای آزمایش در دسترس است و حداقل تا سال ۲۰۲۶ پشتیبانی می شود. در نظر گرفته شده است انتقال به گزارش FLEDGE آسان تر شود.
- استفاده از محیط اجرای مورد اعتماد (TEE) برای سرویس کلید/ارزش. این مورد اکنون برای آزمایش در دسترس است و زودتر از سه ماهه سوم ۲۰۲۵ مورد نیاز است.
- قاب های فنس دار. این مورد اکنون برای آزمایش در دسترس است و زودتر از سال ۲۰۲۶ لازم نیست.
- K-ناشناس. آستانه “تعداد ۵۰ کاربر برای هر خلاق در ۷ روز” باید رعایت شود. این برای آزمایش بعداً در سه ماهه سوم ۲۰۲۳ در دسترس خواهد بود.
- یکپارچه سازی FLEDGE + Attribution Reporting را بهبود بخشید. این برای آزمایش در سه ماهه دوم ۲۰۲۳ در دسترس خواهد بود و هنوز در حال توسعه است.
- خدمات مزایده و مزایده. این برای آزمایش در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ هدف گذاری شده است و هنوز در حال توسعه است.
کاربران می توانند API FLEDGE را آزمایش کرده و در آن شرکت کنند اینجا. توجه داشته باشید که همه تبلیغکنندگان در زمان انتشار واجد شرایط آزمایش نیستند.
تبلیغ کنندگان از ویژگی های آینده FLEDGE تمجید می کنند
بهروزرسانیهایی مانند پشتیبانی مداوم از گزارش حراج در سطح رویداد، یک پیروزی بزرگ برای تبلیغکنندگان است. در ابتدا، قرار بود این یک راه حل موقت باشد، اما اکنون حداقل برای سه سال دیگر پشتیبانی می شود.
ناوه هاپکینز، اوانجلیست در Optmyzr، هیجان خود را درباره بهروزرسانیهای آینده FLEDGE ابراز کرد:
یکی از دلایلی که من در مورد FLEDGE هیجان زده هستم این است که منطق و گردش کار برای تبلیغ کنندگان و ناشران یکپارچه است. موانع بزرگ برای سایر جعبههای ماسهای حفظ حریم خصوصی این بود که فرآیند برچسبگذاری تا چه حد درهم بود و همچنین طبقهبندی موضوعات محدود. اینکه هم تبلیغکننده و هم ناشر میتوانند با گروههای علاقهمندی که از سیگنالهای روی دستگاه مطلع میشوند ارتباط برقرار کنند، به این معنی است که نقشهبرداری پیام تمیزتر و ردیابی آسانتر خواهد بود.
نواح بیشتر در مورد تفاوت های انتقال بین PPC و SEO اظهار نظر کرد:
در سمت PPC، باید انتظار یک انتقال نسبتاً آرام و تبلیغات بالقوه جدید را در ترکیب داشته باشیم. در بخش سئو، من می بینم که اصطکاک بیشتری در گفتگوهای کسب درآمد وجود دارد زیرا ناشران موجودی تبلیغات و تأثیر SEO را متعادل می کنند. یک مزیت بزرگ برای FLEDGE این است که حراجها و برچسبگذاریها در زمان واقعی چگونه خواهد بود، بنابراین کنترل آزمایش آسانتر میشود.
در نهایت این زمان هیجان انگیزی برای مخاطبان شخص اول است و برندها باید شروع به ایجاد گروه های علاقه مند خود کنند تا با شخصیت های خریداران خود مطابقت داشته باشند.
به طور خلاصه
از زمانی که گوگل اعلام کرده است که کوکی های شخص ثالث را لغو می کند تا ۲۰۲۴، سؤالات بسیاری از بازاریابان در مورد آینده وجود دارد.
ویژگیهای جدید FLEDGE، اعلانهای خدمات و جدولهای زمانی پیشنهادی به بازاریابان شفافیت و موارد عملمحور بیشتری را میدهد تا برای جهانی بدون کوکی آماده شوند.
از آخرین اطلاعیههای جعبه ایمنی حریم خصوصی بهروز باشید اینجا.
تصویر ویژه: rafapress/Shutterstock