پاسخ جان مولر Google در مورد اینکه از کدام دادههای ساختاریافته برای کسبوکاری که خدماتی با قیمتهای مختلف ارائه میدهد استفاده شود، نشان میدهد که چگونه توصیههای Google در مورد نحوه استفاده از دادههای ساختیافته گاهی اوقات از Schema رسمی متفاوت است. اسناد .org.
سوال از طرف شخصی بود که از دادههای ساختاریافته طبق دستورالعملهای Google استفاده نمیکرد، اما ممکن بود با دستورالعملهای Schema.org موافق باشد.
سوال این است:
“سوال بعدی که در اینجا دارم این است که وب سایت ما یک سرویس است، نه یک محصول.
قیمت بر اساس برآورد متفاوت خواهد بود.
وقتی از دادههای ساختاری محصول استفاده میکنم، چگونه میتوانم مورد نامعتبر را برای سرویسی مانند خدمات ما برطرف کنم؟»
جان مولر با این فرض که کسب و کار یک ارائه دهنده خدمات محلی است به این سوال پاسخ داد.
این پاسخ او است:
“برای کسب و کار محلی، مانند آنچه که ذکر کردید، توصیه می کنم به داده های ساختاری کسب و کار محلی نگاه کنید.
این همچنین به شما امکان می دهد محدوده قیمتی را برای خدمات خود تعیین کنید.
ما اطلاعات بیشتری درباره این نشانه گذاری در اسناد توسعه دهنده جستجو داریم.”
داده های ساخت یافته محصول برای یک شرکت خدماتی؟
تعریف رسمی نوع محصول Schema.org شامل خدمات است.
بنابراین، اگرچه از نظر فنی میتوان از دادههای ساختاری محصول برای کسبوکاری که خدماتی ارائه میکند استفاده کرد، اما Google آن را توصیه نمیکند.
این همان توضیح رسمی نوع داده ساختار یافته محصول Schema.org است:
«هر محصول یا خدمات ارائه شده. به عنوان مثال: یک جفت کفش; بلیط کنسرت؛ اجاره ماشین؛ کوتاه کردن مو؛ یا قسمتی از یک برنامه تلویزیونی که بصورت آنلاین پخش می شود.»
کوتاه کردن مو یک تجارت خدمات محلی است. اما طبق اسناد Schema.org، نوع داده ساختاریافته محصول برای آن کسب و کار مناسب است.
با این حال، اسناد دادههای ساختار یافته محصول Google به وضوح بر محتوای محصول تمرکز میکند و هیچ گونه تمهیدی برای مشاغل خدماتی ندارد.
صفحه مرکزی جستجوی آنها برای دادههای ساختاریافته نشان میدهد که برای فهرستهای SERP پیشرفته، از این نوع داده ساختاریافته برای محصولات استفاده کنید.
اسناد توصیه می کند:
«وقتی دادههای ساختاریافته را به صفحات محصول خود اضافه میکنید، نتایج جستجوی Google (از جمله Google Images و Google Lens) میتوانند اطلاعات محصول را به روشهای غنیتری نشان دهند.
از کدام داده های ساختاریافته استفاده کنیم؟
Schema.org توسط Google، Microsoft، Yahoo و Yandex تاسیس و پشتیبانی می شود. این یک بدنه استاندارد مانند W3C نیست (که استانداردهای HTML را ایجاد می کند).
موتورهای جستجو مانند Google انتخاب میکنند از چه چیزی برای ویژگیهای جستجوی خود استفاده کنند و این چیزی است که هنگام تصمیمگیری درباره نحوه استقرار دادههای ساختاریافته اهمیت دارد.
استفاده از دادههای ساختاریافته که توسط Google پشتیبانی نمیشوند به سایت آسیبی نمیرسانند. نشانهگذاری برای فهرستهای SERP پیشرفته استفاده نمیشود.
بنابراین، وقتی در مورد دنبال کردن Schema.org یا آنچه Google توصیه میکند شک دارید، به توصیههای Google بروید.
از کدام دادههای ساختاریافته باید در وبسایت سرویس استفاده کنم؟
در ساعت ۱۳:۱۳ دقیقه به ساعات اداری SEO Google گوش دهید.
تصویر ویژه توسط Shutterstock/Asier Romero