تهران ، ولیعصر
021-987654

گوگل دستورالعمل های داده های ساختار یافته مقاله را به روز می کند

Google دستورالعمل‌های داده ساختار یافته مقاله خود را به‌روزرسانی کرد تا نشان دهد که الزام AMP را حذف کرده و دستورالعمل‌های تصویر را برای واجد شرایط بودن داستان‌های برتر تغییر داده است.

سه تغییر در دستورالعمل‌ها نشان می‌دهد که واجد شرایط بودن برای بخش داستان‌های برتر که می‌تواند بر بالای نتایج جستجو تسلط داشته باشد، برای ناشران بیشتری قابل دسترسی است.

چرا داستانهای برتر مهم است

داستان‌های برتر راهی برای Google است تا محتوای اخبار جدید را در نتایج جستجو نشان دهد.

جستجوی موضوعاتی که در اخبار پرطرفدار هستند، بخش داستان‌های برتر را ایجاد می‌کند که در بالای نتایج جستجو در اندازه‌هایی قرار می‌گیرد که می‌تواند بر روی صفحه نمایش در جستجوهای موبایل و دسک‌تاپ غالب باشد.

عکس از یک داستان برتر در جستجوی Google

Screenshot of Top Stories

داستان‌های برتر همچنین می‌توانند پایین‌تر در وسط صفحه نشان داده شوند.

در نتیجه، نمایش در داستان‌های برتر برای سایت‌هایی که اخبار فوری منتشر می‌کنند بسیار مهم است.

داده های ساختار یافته مقالات برای داستان های برتر ضروری نیست

یک چیز جالب این است که Google عبارتی را به پاراگراف اول دستورالعمل‌های داده ساختاریافته مقاله اضافه کرد تا توجه داشته باشد که داده‌های ساختاریافته برای نمایش در داستان‌های برتر ضروری نیست.

این پاراگراف جدید است:

افزودن داده های ساختار یافته مقاله به اخبار، وبلاگ و مقاله ورزشی شما صفحات می توانند به Google کمک کنند تا اطلاعات بیشتری درباره صفحه وب داشته باشد و متن عنوان، تصاویر و اطلاعات تاریخ بهتری را برای مقاله در نتایج جستجو نشان دهد. جستجوی Google و سایر ویژگی ها (به عنوان مثال، Google News و Google Assistant). در حالی که برای واجد شرایط بودن ویژگی‌های Google News مانند داستان‌های برتر، نیازی به نشانه‌گذاری وجود ندارد، می‌توانید مقاله را به موارد دیگر اضافه کنید. صریحاً به Google بگویید محتوای شما در مورد چیست (مثلاً این یک مقاله خبری است، نویسنده آن کیست یا عنوان مقاله چیست).»

چه همیشه اینطور بوده است که داده‌های ساختاریافته برای واجد شرایط بودن لازم نبوده است، یا اگر این چیز جدیدی است، قابل توجه است زیرا نشان می‌دهد که الزامات مستند Google کمتر محدودکننده است و تعداد بیشتری از وب‌سایت‌ها را شامل می‌شود.

این بدان معناست که منابع خبری که داده‌های ساختار یافته مقاله را اضافه نمی‌کنند، می‌توانند واجد شرایط ظاهر شدن در داستان‌های برتر باشند.

این مورد در مورد سایر فهرست‌های پیشرفته نیز صادق است. بنابراین تعجب آور نیست که اسناد Google برای داستان های برتر نیز باید از روندی پیروی کند که دیگر به داده های ساختاریافته برای واجد شرایط بودن فهرست پیشرفته در نتایج جستجو نیاز ندارد.

با این حال، گنجاندن داده‌های ساخت‌یافته، از جمله داده‌های ساختاری Article Schema.org همچنان بهترین روش است، زیرا به ناشران اجازه می‌دهد تا درک صفحات وب را برای Google آسان‌تر کنند.

نمونه‌ای از مزایای استفاده از داده‌های ساختاریافته مقاله این است که یک ناشر می‌تواند سه تصویر را با نسبت‌های مختلف به گونه‌ای مشخص کند که برای موتورهای جستجو قابل درک باشد.

Google مراجع به AMP را حذف می کند

AMP که مخفف Accelerated Mobile Pages است، چارچوبی برای توسعه صفحات HTML است که بسیار سریع در دستگاه های تلفن همراه بارگیری می شوند.

استفاده از AMP زمانی برای واجد شرایط بودن برای درج در داستان‌های برتر ضروری بود.

این دیگر صدق نمی‌کند و Google اطلاعات مربوط به AMP را از دستورالعمل‌های داده ساختار یافته مقاله حذف کرد تا این تغییر را منعکس کند.

Google فقط دستورالعمل‌ها را تغییر نداده تا اطلاعات AMP و غیرAMP را شامل شود. Google تمام ارجاعات به AMP را از دستورالعمل های داده های ساختاریافته حذف کرد.

ناشرانی که از AMP استفاده می‌کنند، دیگر مرجعی از دستورالعمل‌های داده ساختار یافته مقاله ندارند.

هدف اطلاعیه قبلی این تغییر را در سال ۲۰۲۰ در یک پست وبلاگ منتشر کرد:

“AMP دیگر برای نمایش داستان‌ها در داستان‌های برتر در تلفن همراه ضروری نخواهد بود. برای هر صفحه ای باز خواهد بود.”

دستورالعمل های تصویر را به داستان های برتر تغییر دهید

تغییر دیگری که ممکن است مهم‌ترین آن در نظر گرفته شود، درج در داستان‌های برتر را آسان‌تر می‌کند.

تغییر در اندازه تصویر است. Google اندازه تصویر مورد نیاز را کوچک‌تر کرده است، که می‌تواند برای ناشران مفید باشد زیرا اکنون می‌توانند از تصاویر کوچک‌تر استفاده کنند و به امتیازات سرعت صفحه سریع‌تر دست یابند.

دستورالعمل‌های داده‌های ساختاریافته Google برای تصاویر قبلاً به عکس‌هایی با وضوح بالا با حداقل ۸۰۰۰۰۰ پیکسل در زمان ضرب کردن عرض و ارتفاع نیاز داشتند.

دستورالعمل‌های زیر قبل و بعد از تغییر مشخص شده است.

قبل از:

“برای بهترین نتایج، چندین تصویر با وضوح بالا (حداقل ۸۰۰۰۰۰ پیکسل هنگام ضرب عرض و ارتفاع) با نسبت‌های زیر ارائه کنید: ۱۶×۹، ۴×۳، و ۱×۱.

بعد از:

“برای بهترین نتایج، چندین تصویر با وضوح بالا (حداقل ۵۰K پیکسل هنگام ضرب عرض و ارتفاع) با نسبت‌های زیر ارائه کنید: ۱۶×۹، ۴×۳، و ۱×۱.

دستورالعمل‌های داستان‌های برتر

این تغییرات ممکن است در ظاهر بی اهمیت به نظر برسند. اما آنها قابل توجه هستند.

حذف کامل هر راهنما برای ناشرانی که از AMP استفاده می کنند کمی کنجکاو است. تقریباً مانند این است که Google از AMP عقب نشینی می کند.

به‌روزرسانی Google برای دستورالعمل‌های تصویر برای داستان‌های برتر یک تغییر خوش‌آمد است زیرا استفاده از اندازه‌های تصویر کوچک‌تر را تشویق می‌کند، که برای کاربران و ناشران خوب است.


نقل‌ها

بایگانی دستورالعمل‌های داده‌های ساختاریافته مقاله قبلی Google

دستورالعمل‌های داده ساختار یافته مقاله فعلی Google

تصویر ویژه توسط Shutterstock/The Faces

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *