مدیر عامل متا مارک زاکربرگ اعلام کرد که اینستاگرام به زودی آزمایش طراحی مجدد فید اصلی خود را به صورت تمام صفحه آغاز خواهد کرد.
اگر پلک زدید، ممکن است اعلامیه زاکربرگ را از دست داده باشید، زیرا از طریق استوری اینستاگرام انجام شده است.
در اینجا چند اسکرین شات وجود دارد که مقایسه قبل (بالا) و بعد (پایین) طراحی جدید را نشان می دهد:
اعتبار تصویر: اسکرین شات از Instagram.com/Zuck، ژوئن ۲۰۲۲. اعتبار تصویر آن: اسکرین شات از Instagram.com/Zuck، ژوئن ۲۰۲۲. این باعث میشود اینستاگرام بیشتر شبیه یک شبیهسازی TikTok به نظر برسد و محتوا تمام طول صفحه را اشغال میکند.
یک ناحیه کوچک در پایین برای پیمایش در نظر گرفته شده است، در حالی که هر عنصر دیگر روی محتوا پوشانده شده است.
برای رفع هرگونه سردرگمی در مورد طراحی جدید، زاکربرگ با شفافسازی عکسها پیگیری میکند همچنان بخش مهمی از اینستاگرام خواهد بود.
طراحی مجدد اینستاگرام را فقط به ویدیو تبدیل نمی کند.
اعتبار تصویر: اسکرین شات از Instagram.com/Zuck، ژوئن ۲۰۲۲. در صورتی که نمی توانید عکس بالا را ببینید، بیانیه زاکربرگ به این شرح است:
“ما می خواهیم کشف محتوا و ارتباط با دوستان را آسان تر کنیم.
عکسها هنوز بخش مهمی از اینستاگرام هستند و ما در حال کار روی راههایی برای بهبود نحوه نمایش آنها در فید تمام صفحه نیز هستیم.
بعضی از افراد به زودی این آزمایش را مشاهده خواهند کرد.
برای شنیدن بازخورد شما خارج شد.
مشاهده نحوه اجرای این کار جالب خواهد بود، زیرا عکسهای اینستاگرام در حال حاضر در ابعاد تمام صفحه آپلود نمیشوند.
برای انجام این کار، برنامه احتمالاً باید کنارههای عکس را برش دهد، که میتواند منجر به از دست رفتن جزئیات شود.
تعهد زاکربرگ به حفظ تجربه اشتراک گذاری عکس در اینستاگرام با آنچه آدام موسری، رئیس اینستاگرام، در سال گذشته گفته است، در تضاد است.
در جولای ۲۰۲۱، موسری تا آنجا پیش رفت که گفت: « ما دیگر یک برنامه اشتراک گذاری عکس نیستیم.’
در اواخر ژانویه، موسری برنامههای خود را برای اینستاگرام امسال بیان کرد و گفت: ویدئوها و پیامرسانی اولویتهای اصلی هستند.
در حالی که عکسها همچنان بخشی از فید جدید اینستاگرام خواهند بود، واضح است که این به عنوان یک منطقه رشد برای شرکت دیده نمیشود.
ویدئو، بهویژه ویدیوی کوتاه، عامل رشد در حال حاضر است. حتی فیسبوک هم در حال تمرکز خود را به ویدیو تغییر میدهد، محوری که به دلیل سقوط سهام در فوریه ایجاد شد.
اخیراً، یک یادداشت داخلی که برای کارمندان فیس بوک منتشر شد، از برنامه های قریب الوقوع برای فید را در اطراف ویدیو بازسازی کنید.
هیچ تضمینی وجود ندارد که سرمایه گذاری در ویدیو نتیجه دهد. این پتانسیل به همان اندازه که کاربران وفادار را جذب می کند، دارد.
مطمئناً این یک ریسک است. به احتمال زیاد قبل از پایان سال فیدهای کاملاً جدیدی در اینستاگرام و فیس بوک خواهیم داشت، بنابراین برای تغییرات آماده باشید.
تصویر ویژه: Natallia Ustsinava/Shutterstock