تهران ، ولیعصر
021-987654

تحقیقات تأثیر TikTok بر سفرهای خرید مصرف کنندگان را نشان می دهد

TikTok قسمت دوم گزارش مسیر تا خرید خود را به اشتراک گذاشته است، مطالعه ای که تأثیر TikTok را بر سفرهای خرید مصرف کنندگان نشان می دهد – از کشف تا توجه به تبشیر پس از خرید.

آخرین تحقیقات، بینش‌های جالبی را به برندها ارائه می‌دهد که چگونه می‌توانند از این پلت‌فرم نه تنها برای ایجاد مکالمات مرتبط فرهنگی بلکه برای افزایش فروش خود استفاده کنند.

علاوه بر این، این گزارش نشان می‌دهد که چگونه پلتفرم و انجمن TikTok می‌توانند تاثیری فراتر از خریدهای فوری و فوری داشته باشند.

مشتریان تمایل دارند محتوای شادی را در مورد اقلام خرید بلیت های بزرگ مانند تعطیلات و اتومبیل های جدید به اشتراک بگذارند، که به نوبه خود باعث ایجاد کنش در میان سایر مصرف کنندگانی می شود که مشتاق شرکت در گفتگو در داخل و خارج از پلت فرم هستند.

نکات کلیدی جدیدترین تحقیقات شامل نشان دادن این است که TikTok تأثیر قدرتمند و مثبتی در طول سفر خرید دارد. معلوم می شود که TikTok یک بازار شفاهی است که توسط اقدامات پس از خرید هدایت می شود زیرا کاربران برای کشف محصولات جدید به سمت مارک ها، سازندگان و موضوعات پرطرفدار روی می آورند.

در واقع:

  • ۵۰٪ از کاربران گزارش می‌دهند که به احتمال زیاد نسبت به محصولاتی که خریداری کرده‌اند احساس شادی، هیجان یا خوشحالی می‌کنند.
  • ۵۸٪ از کاربران TikTok برندها و محصولات جدیدی را در این پلتفرم کشف می‌کنند.
  • ۴۴٪ چیزی را کشف کردند که بلافاصله برای خرید بیرون رفتند.
  • کشف در TikTok 1.1x بیشتر از سایر پلتفرم‌ها انجام می‌شود.

همچنین شایان ذکر است که آنچه در TikTok اتفاق می‌افتد در TikTok باقی نمی‌ماند.

کاربران TikTok 56% بیشتر از سایر پلتفرم‌ها در مورد مارک‌ها یا محصولات جدید در پلتفرم تحقیق می‌کنند، حتی برای خرید بلیط‌های بزرگ‌تر مانند خودرو و مسافرت.

با این حال، این سفرهای شامل TikTok نیز مشاهده می‌کنند:

  • ۶۵٪ از کاربرانی که تحقیقات آنلاین بیشتری انجام می دهند.
  • ۵۷٪ از کاربرانی که به دنبال جزئیات بیشتر در مورد مکان خرید محصولات هستند.
  • ۵۴٪ از کاربران نیز تحقیقات حضوری انجام می دهند.

الگوهای منحصربه‌فرد کشف TikTok و رفتار تعامل قوی در فرآیند تحقیق به این معنی است که مشتریان راضی پس از خرید برندها و محصولات را تقویت می‌کنند، همانطور که در موارد زیر مشهود است:

  • ۵۸٪ از کاربران TikTok شخص دیگری را متقاعد کردند که از یک محصول استفاده کند
  • ۴۹٪ از کاربران TikTok محصولات را به کسانی که در حال خرید آن هستند توصیه می کنند.
  • ۴۷% از کاربران TikTok دیگران را متقاعد می‌کنند تا محصولاتی را که در پلتفرم دیده‌اند بخرند،

مت ساترن، نویسنده ارشد اخبار موتور جستجو، بخش اول مطالعه تحقیقاتی جهانی TikTok را در ماه فوریه در مقاله ای تحت عنوان «Tiktok بخشی کلیدی از مسیر مصرف کنندگان برای خرید.”

این تحقیق نشان داد که مسیر خرید در TikTok بیشتر شبیه یک “حلقه بی نهایت” است تا مسیر سنتی خرید.

Research Reveals TikTok’s Impact On Consumers’ Purchase Journeysعکس از TikTok.com/business، فوریه ۲۰۲۲

و در مقاله ای که در دسامبر ۲۰۲۰ نوشتم، “آینده سئو نهفته است تحقیقات تیم بینش مصرف‌کننده Google در بریتانیا، «وسط آشفته» سفر خرید» همچنین نشان داد که مصرف‌کنندگان تا زمانی که آماده خرید شوند، بین کاوش و ارزیابی گزینه‌های موجود در دسترس هستند.

Research Reveals TikTok’s Impact On Consumers’ Purchase Journeysعکس از صفحه Thinkwithgoogle.com، ژوئیه ۲۰۲۰

من در کتاب خود، YouTube and Video Marketing، که در نوامبر ۲۰۱۱ منتشر شد، یک فرآیند حلقه مشابه را برای کشف ویدیوهای جدید و به اشتراک گذاری محتوای جذاب بیان کردم.

و با مطالعه در مورد تحقیقاتی که قبل از تولد من انجام شده بود، برای ایجاد این مدل از جستجو و اشتراک‌گذاری ویدیو الهام گرفتم.

Research Reveals TikTok’s Impact On Consumers’ Purchase Journeys

در سال ۱۹۴۸، پل لازارسفلد، برنارد برلسون و هازل گادت، انتخاب مردم را منتشر کردند، مطالعه ای در مورد انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۹۴۰ ایالات متحده.

آنها یک جریان ارتباطی دو مرحله ای پیدا کردند. گام اول، از منابع رسانه ای به رهبران افکار، انتقال اطلاعات بود، اما گام دوم، از رهبران افکار به پیروان آنها، همچنین شامل نفوذ بین فردی بود.

بیش از یک دهه پیش، من از مدل جریان دو مرحله‌ای برای توضیح نحوه عملکرد YouTube استفاده کردم.

استفاده از این بینش سازندگان و بازاریابان را قادر ساخت تا از قدرت منحصر به فرد YouTube به عنوان بزرگترین موتور جستجوی ویدیوی جهان و همچنین بزرگترین سایت اشتراک‌گذاری ویدیو در جهان استفاده کنند.

بنابراین، آخرین تحقیقات TikTok توسط مجموعه ای از یافته های مشابه در طول ۸۰ سال پشتیبانی می شود.

این بدان معناست که خواه بخواهید آگاهی از برند ایجاد کنید، سرنخ های واجد شرایط ایجاد کنید، ترافیک را افزایش دهید یا تبدیل ها را بهبود ببخشید، ویدیوی اجتماعی بسیار شبیه بازاریابی دهان به دهان عمل می کند و بسیار کمتر شبیه بازاریابی رسانه های جمعی است.

و شناخت این نکته کلید ایجاد استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال است که می‌تواند تأثیر TikTok بر سفرهای خرید مصرف‌کنندگان را مهار کند – از کشف تا توجه به تبشیر پس از خرید.


تصویر ویژه: Luiza Kamalova/Shutterstock

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *