تهران ، ولیعصر
021-987654

۴ اشتباه رایج هنگام راه اندازی Google Analytics 4 (GA4)

۴ اشتباه رایج هنگام راه اندازی Google Analytics 4 و نحوه اجتناب از آنها

پایان برای Universal Analytics (UA) در پیش است، بنابراین تردید در مورد استفاده از Google Analytics 4 را نداشته باشید – به هر حال باید آن را بپذیرید. هرچه زودتر GA4 را بپذیرید، بهتر است از داده های خود محافظت کنید.

ممکن است تعجب کنید که چرا Google تصمیم گرفته است Google Analytics را به روز کند. پاسخ ساده است – «وقت آن رسیده بود که زیرساخت را دوباره طراحی کنیم تا Google Analytics کاربرپسندتر شود و در عین حال ویژگی‌های کلیدی و عملکردی که امروز در دارایی‌های UA از آن لذت می‌برید حفظ شود» (Google).

Google Analytics 4 برای مقیاس‌بندی کسب‌وکار شما و امکان اندازه‌گیری آسان‌تر در دستگاه‌ها و پلتفرم‌ها ایجاد شده است.

توجه داشته باشید که وقتی حساب Google Analytics 4 خود را راه اندازی می کنید، اشتباه کردن آسان است.

در اینجا ۴ اشتباه رایج هنگام راه اندازی GA4 و نحوه اجتناب از آنها آورده شده است:

۱. عدم تمدید دوره نگهداری داده

شما این انتخاب را دارید که Analytics چه مدت باید داده ها را قبل از حذف خودکار حفظ کند.

خواص Google Analytics 4:

برای تبدیل‌ها و سایر داده‌های سطح کاربر، دوره نگهداری داده‌ها را می‌توان حداکثر تا ۱۴ ماه تنظیم کرد، اما پیش‌فرض تنظیم شده است که فقط ۲ ماه داده جمع‌آوری کند. در Tag Digital، ما توصیه می‌کنیم دوره نگهداری داده‌ها را به حداکثر تنظیم افزایش دهید – این به شما امکان می‌دهد اطلاعات خود را برای مدت طولانی‌تری نگه دارید، که در تجزیه و تحلیل روندها و گزارش‌دهی به شما کمک می‌کند

برای همه رویدادهای دیگر، می‌توانید مدت زمان نگهداری داده‌ها را انتخاب کنید – ۲ یا ۱۴ ماه. با توجه به GDPR، برای داده های سن، جنسیت و علاقه، دوره نگهداری دو ماهه به طور خودکار اعمال می شود. اگر دوره نگهداری داده ها را تمدید کنید، روی داده هایی که قبلاً جمع آوری کرده اید اعمال می شود.

۲. عدم پیوند به حساب‌ها در Google Ads

GA4 ادغام پیشرفته و بدون درز را با محصولات Google از جمله Google Ads ارائه می دهد.

این کار سریع و آسان انجام می شود، اما اغلب فراموش می شود.

با پیوند دادن ویژگی Google Analytics 4 خود به پلتفرم Google Ads، می‌توانید مزایایی از جمله اندازه‌گیری ساده‌شده تبدیل را باز کنید، که به شما امکان می‌دهد عملکرد کمپین را بهتر بهینه کنید و بازده بازاریابی بیشتری را افزایش دهید.

۳. عدم تنظیم ردیابی بین دامنه

ردیابی بین دامنه‌ای با شناسایی هر کاربر وب‌سایت و جلسه منحصربه‌فرد با استفاده از کوکی‌های شخص اول، فعالیت یک کاربر را قادر می‌سازد تا هنگام عبور از دامنه‌ها به دقت نسبت داده شود.

اگر ردیابی بین دامنه ای تنظیم نشده باشد، هر بار که کاربر از یک دامنه بازدید می کند، کوکی های جدید با شناسه های جدید تنظیم می شود. کوکی‌های جدید توسط Analytics به عنوان کاربران جداگانه با جلسات جداگانه شمارش می‌شوند.

در اینجا نحوه تنظیم ردیابی بین دامنه را بیابید.

۴. بدون در نظر گرفتن تبدیل میکرو و ماکرو

مهاجرت به Google Analytics 4 به شما این فرصت را می‌دهد تا در مورد مهمترین اقداماتی که می‌خواهید بازدیدکنندگان وب‌سایت انجام دهند و با تنظیم تبدیل‌های ماکرو و میکرو خود، زمینه را برای آنها اعمال کنند، فکر کنید. تبدیل کلان به یک اقدام موفقیت‌آمیز قابل توجه – برای مثال خرید اشاره دارد. تبدیل خرد به عملی اطلاق می شود که احتمالاً ممکن است نشان دهنده یک تبدیل کلان در آینده باشد – برای مثال ثبت نام در خبرنامه یا ارسال تماس با ما.

GA4 پیشرفت را از طریق مراحل قیف سفر خریدار به سمت تبدیل، با مراحل قیف که اغلب با تبدیل‌های خرد نشان می‌دهند، ردیابی می‌کند.

مطمئن شوید که تبدیل‌های میکرو و کلان خود را تنظیم کرده‌اید تا مطمئن شوید که کسب‌وکارتان بینش عمیقی در بهبود تجربه کاربر، بازاریابی مجدد، و ارتباطات دارد تا در نهایت تبدیل‌های کلان را افزایش دهید.

Tag Digital می تواند از شما پشتیبانی کند:

اگر قبلاً حساب GA4 خود را تنظیم کرده اید، اما می خواهید بررسی کنید که به درستی تنظیم شده است، حساب کاربری GA4 خود را به طور کامل بازرسی کنید.

حساب GA4 خود را راه‌اندازی کنید تا مطمئن شوید که قبل از غروب غروب گوگل یونیورسال آنالیتیکس تا حد امکان داده در حساب خود دارید و همچنین داده‌ها را بدون وقفه ضبط کنید.

در اینجا درباره خدمات GA4 ما بیشتر بیاموزید.

زمان پذیرش GA4 رو به اتمام است و Universal Analytics دیگر به زودی داده ها را پردازش نخواهد کرد. اکنون درباره GA4 اطلاعات بیشتری کسب کنید.

منبع : tagdigital.co.uk
مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *