جان مولر از گوگل به سوال جالبی در مورد اینکه آیا گوگل با سایتهایی در جایگاههای مختلف متفاوت رفتار میکند پاسخ داد. جان مولر گفت که درست است که الگوریتم Google محتوای مختلف را به گونهای متفاوت مدیریت میکند، اما اینطور نیست که Google به گونهای متفاوت با جایگاهها رفتار کند.
عوامل رتبهبندی خاص
این ایده وجود دارد که فاکتورهای رتبهبندی بر اساس بررسی انواع سایتهایی که در رتبهبندی برتر قرار دارند، متفاوت است.
به عنوان مثال، مطالعات منتشر شده توسط برخی از سایتهای ابزار سئو، کیفیتهای مختلف سایتهای رتبهبندی شده برتر را در یک محدوده مختلف اندازهگیری کردند تا مشخص شود که آیا عوامل رتبهبندی تأثیر متفاوتی در بسیاری از جایگاههای مورد بررسی دارند یا خیر.
مطالعات تفاوتهایی را بین انواع محتوا، انواع مختلف کیفیت پیوند و سایر عوامل در بین سایتهای دارای رتبه برتر شناسایی کردند.
این تحقیق الگوهای واضحی را شناسایی کرد که در برخی از جایگاهها، سایتهای دارای رتبه برتر محتوای طولانیتری دارند یا ویدیوهای بیشتری منتشر میکنند.
نتیجهگیری این است که Google در آن جایگاههای خاص، سایتهایی را با محتوای بیشتر یا ویدیوهای بیشتر رتبهبندی میکند.
با این حال، این شباهتها و الگوها منعکس کننده تعداد کلمات یا ویدیوها نیستند، دلیلی است که Google آن سایتها را در جایگاه مربوطه خود رتبهبندی میکند.
این الگوها تصادفی هستند یا وجود دارند زیرا نیازهای کاربران به محتوای طولانیتر یا محتوای ویدیویی نیاز دارد.
این نوع مطالعات برای درک محتوا و روندهای بازاریابی که حوزه های مختلف دنبال می کنند مفید است.
اما روندها “عوامل رتبهبندی” را منعکس نمیکنند.
آیا گوگل الگوریتم های متفاوتی برای جایگاه های مختلف دارد؟
فردی که این سؤال را میپرسد میخواهد تأیید کند که آیا Google الگوریتمهای رتبهبندی متفاوتی را برای هر جایگاه خاص اعمال میکند یا خیر.
فرد پرسید:
«آیا این درست است که Google الگوریتمهای متفاوتی برای نمایهسازی و رتبهبندی جایگاههای مختلف دارد؟
ما دو وبسایت از یک نوع داریم و آنها را با فرآیند مشابهی ساختهایم.
تنها تفاوت این است که این دو سایت دارای جایگاههای متفاوتی هستند و در حال حاضر یکی در حال کار است در حالی که دیگری تمام رتبهبندی خود را از دست داده است.”
این درباره Niche نیست: درباره نوع محتوا است
جان به این سوال پاسخ داد و خاطرنشان کرد که جایگاه سایت، همانطور که او آن را فهمیده، بر الگوریتم رتبهبندی اعمال شده تأثیری ندارد.
اما او تأیید کرد که با محتوا متفاوت رفتار میشود.
جان مولر پاسخ داد:
“بنابراین، من فکر نمیکنم که ما هیچ چیز خاصی در رابطه با جایگاههای مختلف داشته باشیم.
اما بدیهی است که انواع مختلف محتوا برای نتایج جستجوی ما بسیار مهم است.
و اگر به چیزی مانند دستورالعملهای ارزیابی کیفیت ما نگاه کنید، در مورد مواردی مانند سایتهای Your Money Your Life صحبت میکنیم، جایی که ما به نوعی… کار میکنیم تا کمی الگوریتمهای حیاتیتر درگیر در خزیدن، نمایهسازی و رتبهبندی شوند.
اما اینطور نیست که شما بگویید… یک مغازه دوچرخهفروشی الگوریتمهای کاملاً متفاوتی با… نمیدانم… مثلاً یک فروشگاه کفش.
آنها اساساً هر دو فروشگاه نوع تجارت الکترونیک هستند.”
محتوای با کیفیت بالا و پایین
مولر سپس در مورد ارزش ایجاد محتوای منحصر به فرد و ارزشمند بحث کرد.
من دیده ام که چگونه برخی از ناشران در تلاش برای ایجاد محتوای منحصر به فرد، بر انتشار محتوایی که سرقت ادبی نیست، با کلماتی که منحصر به فرد هستند، تمرکز می کنند.
اما به نظر من، وقتی مولر میگوید منحصر به فرد، فکر میکنم از آن کلمه به معنای محتوایی استفاده میکند که از سایر صفحاتی که در اینترنت منتشر میشوند جداست، زیرا، به عنوان مثال، درک آسانتر، مفید هستند. دادههای تحقیق، اندازهگیریهایی دارد که سایتهای دیگر فراموش میکنند منتشر کنند، چنین چیزی.
در اینجا ادامه پاسخ جان است:
“اما چیزی که شما در سوال نیز به آن اشاره کردید این است که این سایتها سایتهای جمعآوری محتوا هستند و با همان فرآیند ساخته شدهاند.
و برخی از آنها کار می کنند و برخی از آنها کار نمی کنند.
برای من اینطور به نظر میرسد که… به نوعی… من سایتهای شما را نمیشناسم، کمی شبیه سایتهای وابسته کم تلاش است، جایی که شما فقط فیدهای محتوا را میگیرید و آنها را منتشر میکنید.
و این همان چیزی است که الگوریتمهای ما روی آن سرمایهگذاری نمیشوند تا مطمئن شویم که میتوانیم همه آن محتوا را بخزیم و فهرست کنیم.
زیرا اساساً همان محتوایی است که قبلاً در جاهای دیگر آنها دیدهایم.
بنابراین، از این منظر، اگر فکر میکنید که ممکن است در مورد سایت شما صدق کند، توصیه میکنم بر روی ساخت سایتهای کمتر و بهبود قابل توجه آنها تمرکز کنید.
بهطوریکه نه تنها محتوا را از منابع دیگر جمعآوری میکنید بلکه در واقع چیزی منحصر به فرد و ارزشمند ارائه میدهید به این معنا که اگر بخواهیم وبسایت شما را به درستی ایندکس نکنیم، مردم در اینترنت واقعاً یک مطلب را از دست میدهند. منبعی که به آنها ارزش می دهد.
در حالی که اگر واقعاً اینطور باشد که اگر ما وب سایت شما را ایندکس نمی کردیم، مردم فقط به یکی از سایت های دیگر جمع آوری کننده وابسته می رفتند، پس هیچ دلیل واقعی برای تمرکز و سرمایه گذاری ما بر روی خزیدن و نمایه سازی سایت شما وجود ندارد. .
بنابراین این چیزی است که، باز هم من وب سایت شما را نمی شناسم، اما این چیزی است که به جای اینکه “اوه گوگل از دوچرخه فروشی ها خوشش نمی آید، آنها از فروشگاه های کفش دوست دارند”، کمی بیشتر به آن نگاه می کنم. /p>
آیا مردم یک سایت را از دست می دهند؟
در نظر گرفتن سناریویی که جان ارائه کرده بود مفید است که در آن افراد سایتی را در صورتی که گوگل آن را در نتایج جستجو (SERP) رتبهبندی نمیکرد، از دست میدادند.
“…شما چیزی منحصر به فرد و ارزشمند ارائه می دهید به این معنا که اگر بخواهیم وب سایت شما را به درستی ایندکس نکنیم، مردم در اینترنت واقعا منبعی را از دست می دهند که ارزشی برای آنها فراهم می کند.”
افراد یک سایت را از دست نمی دهند زیرا کلمات استفاده شده متفاوت از سایت های دیگر هستند و سرقت ادبی ندارند.
اگر سایتی محتوای متفاوتی را منتشر کند که به نحوی آن را مفیدتر از سایتهای دیگر میکند، افراد را از دست میدهند.
این نوع نگاه به محتوا میتواند برای بهروزرسانی محتوای قدیمیتر که دیگر کارایی ندارد یا برای برنامهریزی استراتژی محتوا برای یک وبسایت مفید باشد.
نقل قول
آیا گوگل الگوریتم های متفاوتی برای جایگاه های مختلف دارد؟
در ساعت ۲۳:۴۹ دقیقه علامت گذاری کنید