تهران ، ولیعصر
021-987654

ویژگی جدید جستجوی مرتبط برای AdSense معرفی شده است

Google AdSense راهی عالی برای ناشران برای کسب درآمد از محتوای خود از طریق تبلیغات بوده است. از زمان شروع AdSense در سال ۲۰۰۳، ناشران به این محصول برای کسب درآمد بیشتر در وب‌سایت‌ها و برنامه‌های تلفن همراه خود اعتماد کرده‌اند.

همانطور که ماهیت تجربیات کاربر در طول سال ها تغییر می کند، پیشنهادات محصول Google نیز تغییر می کند.

Google جدیدترین ویژگی خود را برای AdSense، جستجوی مرتبط برای محتوا معرفی کرد.

اگر شما یکی از دو میلیون نفری هستید که از AdSense استفاده می‌کنند، درباره این فرصت جدید کسب درآمد بیشتر بخوانید.

جستجوی مرتبط برای محتوا چیست؟

جستجوی مرتبط برای محتوا یک ویژگی جدید در Google AdSense است.

به عنوان یک منطقه پیمایش متنی عمل می‌کند که عبارات جستجوی کاربران مرتبط با محتوایی را که در یک وب‌سایت مشاهده می‌کنند نشان می‌دهد.

پس از اینکه کاربر روی عبارت جستجو کلیک کرد، به صفحه نتایج جستجو در وب‌سایت آن ناشر منتقل می‌شود. سپس صفحه نتایج جستجو موضوعات مرتبط دیگر، از جمله تبلیغات جستجو را نشان می دهد.

Preview the new Related Search for Content feature in AdSense.اعتبار تصویر: Blog.google.com ، مارس ۲۰۲۲

مزایای جستجوی مرتبط برای محتوا

فعال کردن این ویژگی برای وب‌سایت یا برنامه شما مزایای متعددی دارد، از جمله:

  • افزایش تعامل سایت
  • تبلیغات جستجوی مرتبط
  • درآمد افزایشی
  • تجربه کاربری بهتر

اولین مزیت این است که درگیری کاربر را در سایت شما افزایش می دهد، از جمله:

  • ترافیک وب سایت
  • بازدید از صفحه
  • نمایش‌های آگهی

دومین مزیت تبلیغات جستجوی مرتبط است. Google AdSense تبلیغاتی را در صفحات نتایج جستجوی وب سایت شما ارائه می دهد که مربوط به عبارات جستجوی کاربر است.

سومین مزیت این است که درآمد افزایشی ایجاد می کند. شما قبلاً از محتوای خود با AdSense درآمد کسب کرده اید. این ویژگی جدید فرصت های بیشتری را برای نمایش تبلیغات به کاربرانی که قبلاً در سایت شما درگیر هستند، فراهم می کند.

در نهایت، این واحد تبلیغاتی می‌تواند به تجربه کاربری بهبودیافته منجر شود. از آنجایی که می‌توانید ظاهر و احساس تبلیغات جستجوی مرتبط را کنترل کنید، می‌توانید تجربه ثابتی را برای بازدیدکننده حفظ کنید.

جستجوی مرتبط برای محتوا یک واحد تبلیغاتی کمتر مخرب برای کاربران در وب سایت شما است، در حالی که همچنان به آنها این امکان را می دهد که در صورت تمایل روی تبلیغات کلیک کنند.

حفظ حریم خصوصی کاربر

ویژگی جستجوی مرتبط یک واحد متنی است، به این معنی که محتوا بر اساس محتوای صفحه نشان داده خواهد شد. علاوه بر این، تبلیغات در صفحه جستجو توسط عبارت جستجویی که کاربر روی آن کلیک کرده هدف قرار می گیرد. Google با هدف قرار ندادن بر اساس داده‌های کاربر، این را به عنوان راه‌حلی برای حفظ حریم خصوصی معرفی می‌کند.

با جستجوی مرتبط برای محتوا شروع کنید

اگر می‌خواهید این ویژگی را به وب‌سایت یا برنامه خود اضافه کنید، حتماً با مدیر حساب خود تماس بگیرید تا فعال شود. الزامات دیگری وجود دارد که باید رعایت کنید، از جمله پیروی از خط‌مشی‌های تبلیغات جستجوی سفارشی و خط‌مشی‌های AdSense For Search (AFS).

اگر واحد جستجوی اختصاصی برای صفحات محتوای خود ندارید، باید آن را ایجاد کنید. یک راهنمای کامل را می‌توان اینجا قرار داد، اما مراحل اولیه عبارتند از:

  1. یک سبک جستجوی سفارشی در حساب AdSense خود ایجاد کنید
  2. تصمیم بگیرید که واحد جستجو را در کجا در صفحه(های) محتوای خود قرار دهید
  3. کد AdSense را کپی و در سایت خود جایگذاری کنید
  4. هر گونه تغییر در وب سایت خود را منتشر کنید

جستجوی مرتبط برای گزارش محتوا

گزارش برای این ویژگی جدید در دسترس است. گزارش قیف را برای یک واحد جستجوی مرتبط در حساب AdSense خود دریافت خواهید کرد.

به سادگی به «گزارش‌ها» بروید >> یک گزارش سفارشی ایجاد کنید و بخش تفکیک «قالب آگهی» را اضافه کنید.

An example of what is reported on in AdSense for related search. اعتبار تصویر: Support.google.com، مارس ۲۰۲۲

خلاصه

ویژگی جدید جستجوی مرتبط برای محتوا چیزی است که باید در نظر بگیرید که آیا در کسب درآمد از محتوای وب سایت خود تازه کار هستید یا قبلاً از AdSense استفاده می کنید. با مزایای اضافی تعامل بیشتر و درآمد افزایشی، می‌توانید با در نظر گرفتن تجربه کاربری نسبت به رشد محتوای خود اطمینان داشته باشید.


منبع: Google

تصویر ویژه: Casimiro PT/Shutterstock

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *