رد کردن لینک ها

تمپلیتی برای شرح وظایف مدیر بازاریابی محتوایی

اشتراک در :

تمپلیتی برای شرح وظایف مدیر بازاریابی محتوایی

یکی از دغدغه‌هایی که فعالان حوزۀ بازاریابی محتوایی دارند این است که می‌گویند کسب‌و‌کارها خودشان دقیق نمی‌دانند که از مدیر بازاریابی محتوایی چه انتظاراتی باید داشته باشند و به خاطر همین هم یک شرح شغلی (Job description) درست و حسابی برای این موقعیت شغلی منتشر نمی‌کنند.

به همین دلیل تصمیم گرفتم براساس تجربیات خودم از این موقعیت شغلی و با استفاده از سه سایت‌ معتبر فعال در حوزۀ کاریابی TalentLyft، Recruiting Resources و Betterteam یک تمپلیت کلی از شرح وظایف مدیر بازاریابی محتوایی آماده کنم تا هر کسب‌و‌کاری این شرح شغلی را براساس نیازهایی که دارد شخصی‌سازی کند.

بیشتر بخوانید: مدیر بازاریابی محتوایی کیست و چه کار می‌کند؟

تمپلیت شرح وظایف مدیر بازاریابی محتوایی به شما کمک می‌کند تا در زمان خود صرفه‌جویی کنید، مدیر مدنظر را پیدا کنید و مدیر واجد شرایط را استخدام کنید. برای جذب بهترین مدیر بازاریابی محتوایی که نیازهای شما را به بهترین نحو برطرف کند، نوشتن یک شرح وظیفۀ واضح و دقیق اهمیت فراوانی دارد. برای شروع شرح وظایف مدیر بازاریابی محتوایی می‌توانید از این تمپلیت‌ها استفاده کنید:

  • مدیران بازاریابی محتوایی معمولاً مسئول برنامه‌ریزی، طراحی و پیاده‌سازی استراتژی کلی تمام محتواهای خروجی شرکت هستند. آن‌ها وظیفۀ مدیریت تولید و انتشار و بهینه‌سازی محتوای آنلاین و آفلاین کسب‌و‌کار را برعهده دارند و ما در شرکتِ *** به اهمیت کار آن‌ها کاملاً آگاهیم.
  • ما به دنبال یک مدیر بازاریابی محتوایی باتجربه می‌گردیم که به تیم ما اضافه شود. اگر عاشق ساختن محتوایی باکیفیت و هیجانی هستید که به کمک آن مشتری جذب کار می‌شود، دوست داریم به تیم ما بپیوندید.
  • به‌عنوان یک مدیر بازاریابی محتوایی، شما مسئول طراحی و پیاده‌سازی استراتژی محتوای کلی بر پایۀ اهداف مشخص شرکت هستید. ما در شرکتِ *** به دنبال یک مدیر بازاریابی محتوایی بااستعداد هستیم که مسئولیت استراتژی‌های بازاریابی ورودی مانند شبکه‌های اجتماعی، بلاگ و تولید سرنخ‌ها را بر عهده بگیرد.
خسته نشو، باز بخون!  چگونه برای کسب و کارم یک شریک B2B خوب انتخاب کنم؟

در شرح وظایف مدیر بازاریابی محتوایی باید وظایف و مسئولیت‌های او مشخص شود. می‌توانید خیلی مته به خشخاش نگذارید و نیازهایی را که در این شرح وظایف مدنظر است، کمی کلی‌تر بنویسید؛ به این ترتیب، قیف ورودی رزومه‌ها را هم بازتر می‌گذارید و دستتان در انتخاب مدیر مدنظر بازتر است. بعد از انتخاب رزومۀ مدیر مدنظر می‌توانید در جلسۀ مصاحبه دربارۀ جزئیات بیشتر شرح وظایف با او صحبت کنید.

  • تدوین استراتژی بازاریابی محتوایی و تعیین اهداف کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند‌مدت؛
  • تدوین تقویم محتوایی؛
  • تعیین وظایف و اطمینان از رسیدن به ضرب‌العجل‌ها؛
  • همکاری با تیم‌های تولید محتوا (گرافیک، فیلم‌برداری، عکاسی و نویسنده) برای تولید محتوای جذاب؛
  • تحلیل و بررسی شاخص‌های تعیین‌شده؛
  • دریافت بازخورد مشتریان و ایده‌پردازی برای بالابردن مشارکت مشتری؛
  • بهینه‌سازی فرایند بازاریابی محتوایی.

موقعیت شغلی مدیر بازاریابی محتوایی نیاز به یک سری نیازمندی دارد که در ادامه به پر‌استفاده‌ترین‌های آن‌ها اشاره خواهم کرد. این نیازمندی‌ها بسته به نیاز شما می‌تواند شخصی‌سازی شود.

  • دارای مدرک لیسانس یا لیسانسِ فلان رشته؛
  • دارای N سال تجربۀ مدیریت بازاریابی محتوایی؛
  • دارای تجربۀ قبلی در تیم‌سازی؛
  • دارای درک عمیق از سیستم بهینه‌سازی؛
  • دارای ذهن تحلیل‌گر و داده‌پرداز؛
  • دارای مهارت عالی در مدیریت زمان؛
  • دارای مهارت قوی در ارتباطات میان‌فردی؛
  • دارای قدرت انجام چند کار هم‌زمان؛
  • دارای تفکر نقادانه و قدرت حل مسئله.
منبع :

اگر این مطلب براتون مفید بوده، می‌تونید من را هم خوشحال کنید!
من خیلی قهوه دوست دارم و موقع نوشتن هر مطلب بین ۱ تا ۵ لیوان می‌نوشم… یه جورایی انگیزه‌ی نوشتن بهم میده! پس اگر مطلب خوبی بوده برای کسایی که فکر می‌کنید این مطلب را دوست دارن بفرستید و اگر خیلی با مطلب حال کردین و می‌خواهید برای مطلب بعدی هم قهوه داشته باشم، می‌تونید(کاملا دلخواه) یه قهوه مهمونم کنید: دونیت قهوه برای امیر دانشی پور!

منبع(source)

خسته نشو، باز بخون!  آموزش سئو تصاویر

به گفتگو بپیوندید