تهران ، ولیعصر
021-987654

بر اساس گزارش‌ها، فعال‌ترین کاربران توییتر، توییت کردن را متوقف کرده‌اند

تویترهای سنگین توییتر مانند گذشته فعال نیستند و افرادی که به طور منظم از سایت استفاده می کنند علایق متفاوتی نسبت به سال های گذشته دارند.

این اطلاعات ظاهراً در اسناد داخلی به دست آمده توسط رویترز بیان شده است.

اسناد یک “توئیتر سنگین” را به عنوان شخصی تعریف می کند که روزانه وارد سایت می شود و سه تا چهار بار در هفته توییت می کند.

تویترهای سنگین بخش کوچک اما ارزشمندی از کاربران توییتر هستند که کمتر از ۱۰٪ از کاربران فعال ماهانه را تشکیل می دهند در حالی که ۹۰٪ از تمام توییت ها و درآمد جهانی را ایجاد می کنند.

کاهش سریع فعالیت در میان توییترهای سنگین در طول همه گیری شروع شد. همانطور که در ادامه این مقاله به آن خواهیم پرداخت، کاهش قابل توجهی در فعالیت در مورد موضوعاتی وجود دارد که زمانی محبوب‌ترین دسته‌های توییتر بودند.

توئیترهای سنگین به کجا می‌روند و چرا آنها را ترک می‌کنند، مشخص نیست، اگرچه می‌توانیم بر اساس داده‌های اخیر فرضیاتی داشته باشیم.

توئیترهای سنگین در حال ترک، علایق کاربر در حال تغییر

از آنجایی که توییترهای سنگین اجازه می‌دهند حساب‌هایشان بیکار بماند، کسانی که فعال می‌مانند به سمت موضوعاتی می‌روند که توییتر به طور سنتی برای آنها شناخته نشده است.

رویترز گزارش می‌دهد که علاقه به موضوعاتی مانند اخبار، ورزش و سرگرمی کاهش یافته است. توییتر همچنین در حال از دست دادن بسیاری از کاربران سنگین علاقه مند به مد و افراد مشهور است.

برخی از محبوب ترین موضوعات توییتر در بین کاربران انگلیسی زبان اکنون شامل ارزهای دیجیتال و محتوای غیر ایمن برای کار است.

آیا توئیترهای سنگین به دلیل تغییر علایق کاربر ترک می‌کنند؟ یا در نتیجه خروج توییترهای سنگین، علایق تغییر می کنند؟

این موضوع هرگز در گزارش مشخص نشده است، اگرچه رویترز با نماینده توییتر صحبت کرد که تاکید کرد به طور کلی کاربران ماهانه در حال رشد هستند.

تویتر هنوز هم کاربران جدیدی را جذب می‌کند، حتی اگر فعال‌ترین آن‌ها یک قدم از وب‌سایت عقب‌نشینی کنند. در بخش بعدی، به کجا می‌روند نگاه می‌کنیم.

تویترهای سنگین به کجا می روند؟

در اسناد داخلی به‌دست‌آمده توسط رویترز، یک محقق توییتر نشان می‌دهد که کاهش فعالیت در مورد موضوعاتی مانند مد و افراد مشهور را می‌توان به اینستاگرام و TikTok نسبت داد.

پیش از این، ورزش‌های الکترونیکی و شخصیت‌های استریم در میان کاربران پرشور توییتر زمینه‌های رو به رشدی را داشتند. اکنون، احتمالاً فعالیت آن‌ها به سمت وب‌سایت‌های سازگار با ویدیو مانند Twitch، YouTube و TikTok تغییر می‌کند.

اخبار چطور؟ توییتر در گذشته پلت فرم عملی برای دنبال کردن اخبار فوری بود.

ممکن است از اطلاع اینکه فعالیت در مورد اخبار به TikTok نیز تغییر می کند، متعجب شوید.

مرکز تحقیقاتی پیو این هفته مطالعه‌ای را منتشر کرد که نشان می‌دهد سهم رو به رشدی از بزرگسالان آمریکایی که مرتباً از TikTok اخبار دریافت می‌کنند.

در گزارش آمده است:

«در عرض دو سال، سهم بزرگسالان آمریکایی که می‌گویند به طور منظم اخبار TikTok را دریافت می‌کنند، تقریباً سه برابر شده است، از ۳ درصد در سال ۲۰۲۰ به ۱۰ درصد در سال ۲۰۲۲».

این جدول زمانی با کاهش گزارش شده در فعالیت پیرامون اخبار در توییتر مطابقت دارد.

در حالی که این شواهد کافی نیست تا به این نتیجه برسیم که کاربران مشتاق توییتر در عوض برای دریافت اخبار به TikTok روی می‌آورند، داده‌ها ارزش دیدن دارند.

طبق این مطالعه، ۲۶ درصد از بزرگسالان ایالات متحده می گویند که به طور مرتب اخبار مربوط به TikTok را دریافت می کنند که نسبت به سال های گذشته افزایش یافته است.

یک سوم بزرگسالان آمریکایی که از TikTok استفاده می‌کنند می‌گویند که به طور مرتب اخباری را در سایت دریافت می‌کنند.

در مقابل، مصرف اخبار در سایر سایت‌های رسانه‌های اجتماعی کاهش یافته یا ثابت مانده است.

Twitter’s Most Active Users Have Reportedly Stopped Tweetingعکس از صفحه: pewresearch.org/fact-tank/2022/10/21/more-americans-are-getting-news-on-tiktok-bucking-the-trend-on-other -سایت‌های-رسانه‌های اجتماعی/، اکتبر ۲۰۲۲.

این جالب است که ببینیم آیا توییتر در پاسخ به کاهش گزارش شده فعالیت در میان توییترهای سنگین، کاری انجام می دهد یا خیر.


منابع: رویترز، مرکز تحقیقات پیو

تصویر ویژه: Tada Images/Shutterstock

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *