تهران ، ولیعصر
021-987654

اطلاعات بیشتر در کنسول جستجو به Google Data Studio اضافه شد

داده‌های اضافی از کنسول جستجو اکنون از طریق رابط Google Data Studio در دسترس است و به کاربران امکان می‌دهد ترافیک را از منابع Google بیشتری تجسم کنند.

این به‌روزرسانی توسط دانیل وایسبرگ، مدافع جستجوی Google در دومین پست خود از مجموعه وبلاگ‌های مربوط به Data Studio و کنسول جستجو اعلام شده است.

اگر آن را از دست دادید، اولین مقاله او در وهله اول بر مزایای اتصال کنسول جستجو به استودیوی داده تمرکز دارد.

  • نگاه کنید به: سری جدید وبلاگ Google درباره کنسول جستجو و استودیوی داده

در دومین قسمت خود که امروز منتشر شد، ویزبرگ افزودن داده های بیشتری را اعلام کرد:

“… ما چند خبر خوب برای کاربران Data Studio داریم: از امروز، رابط کنسول جستجو شامل داده هایی برای ترافیک Discover و Google News است، مشابه داده هایی که اخیراً به API اضافه شده است.”

این بدان معناست که اکنون می‌توانید بیشتر از داده‌های جستجو را به Google Data Studio وارد کنید.

همراه با این به‌روزرسانی، Waisberg یک الگوی داشبورد را به اشتراک می‌گذارد که می‌توانید از آن در Data Studio برای جابه‌جایی بین ویژگی‌های مختلف کنسول جستجو، انواع داده، دستگاه‌ها و موارد دیگر استفاده کنید.

داشبورد نظارت بر ترافیک جستجوی Google Data Studio

Google یک الگو برای استفاده در استودیوی داده برای نظارت بر عملکرد جستجوی Google.

یک داشبورد می‌تواند به شما کمک کند تا مشکلات را با تجسم‌های ساده مانند نمودارهای خطی یا میله‌ای که به سرعت تفسیر می‌شوند، پیدا کنید.

اگر مشکلی کشف شد، می‌توانید برای یافتن علت آن عمیق‌تر جستجو کنید.

با دنبال کردن این مراحل شروع کنید:

  • ورود به Data Studio
  • یک منبع داده کنسول جستجو ایجاد کنید
  • جدول نمایش URL را انتخاب کنید

انتخاب جدول نمایش URL دسترسی به داده‌های مربوط به وب، تصویر، ویدیو، اخبار و کشف را بر اساس سطح URL فراهم می‌کند.

همانطور که در مثال زیر نشان داده شده است، می‌توانید با انتخاب «وب» در بخش پارامتر ویژگی، الگو را برای نظارت بر داده‌های جستجو تنظیم کنید.

More Search Console Insights Added to Google Data Studioعکس از صفحه: developers.google.com/search/blog، مارس ۲۰۲۲.

پارامتری که انتخاب می‌کنید پارامتر پیش‌فرض در گزارش شما خواهد بود، اما از طریق یک فیلتر به سایر موارد دسترسی خواهید داشت.

مرتبط: راهنمای مبتدی برای Google Data Studio

چه کاری می توانم با داشبورد Google Data Studio انجام دهم؟

اکنون که داشبورد شما راه‌اندازی شده است، در اینجا درباره کارهایی که می‌توانید با آن انجام دهید بیشتر توضیح داده شده است.

  1. داده هایی را که می خواهید نظارت کنید با انتخاب ویژگی کنسول جستجوی دلخواه مشخص کنید.
  2. محدوده تاریخی را که می خواهید تجزیه و تحلیل کنید انتخاب کنید
  3. فیلترهایی مانند کشور، دستگاه و نوع جستجو را انتخاب کنید
More Search Console Insights Added to Google Data Studioعکس از صفحه: developers.google.com/search/blog، مارس ۲۰۲۲.

با افراد انتخاب شده، Data Studio یک نمودار خطی مانند شکل زیر ارائه می‌کند.

Google می‌گوید نمودارهای خطی مؤثرترین تجسم‌ها برای نشان دادن چگونگی تغییر معیارها در طول زمان هستند.

نمودار زیر کلیک‌ها و CTR را به تصویر می‌کشد.

More Search Console Insights Added to Google Data Studioعکس از صفحه: developers.google.com/search/blog، مارس ۲۰۲۲.

روش دیگری برای تجزیه و تحلیل داده‌ها در Google Data Studio با جداول است.

با یک جدول می‌توانید بخش‌های خاصی از یک وب‌سایت یا نشانی‌های اینترنتی جداگانه را بررسی کنید.

نمونه جدول زیر را ببینید که کلیک‌ها و CTR را برای صفحات تکی نشان می‌دهد:

More Search Console Insights Added to Google Data Studio عکس از صفحه: developers.google.com/search/blog، مارس ۲۰۲۲.

می‌توانید با استفاده از فیلترهای زیر، جدولی مانند جدول بالا در Data Studio ایجاد کنید:

  • از فیلتر صفحه استفاده کنید تا فقط بخش‌های خاصی از وب‌سایت خود را شامل شود.
  • از فیلتر کشور برای بررسی عملکرد صفحات مختلف در کشورهای مورد علاقه خود استفاده کنید.
  • از فیلتر type برای تجزیه و تحلیل عملکرد در سطح URL برای هر یک از انواع داده استفاده کنید.

منبع: مرکز جستجوی Google

تصویر ویژه: Novikov Aleksey/Shutterstock

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *