تهران ، ولیعصر
021-987654

مدیر عامل Ahrefs در مصاحبه انحصاری به سوالات سئو در مورد “Yep” پاسخ می دهد

Ahrefs اخیراً موتور جستجوی جدید خود را با تمرکز بر حریم خصوصی به نام Yep معرفی کرد.

جامعه بازاریابی جستجو در رسانه های اجتماعی با اشتیاق به این پروژه پاسخ داد اما سوالات زیادی وجود داشت.

ما آن سؤالات را به Ahrefs دادیم و مدیر عامل شرکت Dmytro Gerasymenko پاسخ‌هایی را ارائه کرد.

اولین سوال من در مورد نام خود موتور جستجو بود. برندسازی و انتخاب نام دامنه فرآیند مهمی است و همیشه جالب است که بدانید شرکت‌ها چگونه به این مرحله مهم نزدیک می‌شوند.

۱. انتخاب کلمه Yep برای نام موتور جستجو چه معنایی دارد؟

معنی خاصی ندارد اما نامی زیبا، کوتاه و آسان برای به خاطر سپردن است. «بله» را فراموش نخواهید کرد، درست است؟

انتخاب نام برای موتور جستجو بسیار مشکل بود.

در ۲ سال گذشته صدها ایده را بررسی کردیم. در ابتدا، تیم با Fairsearch dot com کنار آمد و قصد داشت به Fair.com انتقال یابد. اما نتوانستیم Fair.com را دریافت کنیم.

بله اولین باری بود که ما کارتون‌های آواتار را تماشا می‌کردیم که در آن دوستانش از عبارت “yip-yip” استفاده کردند تا گاومیش کوهان دار آسمانی خود را به هوا برسانند.

۲. در مقاله‌ای منتشر شده در Medium (پول سرمایه‌گذار در مقابل منافع عمومی: آیا Google نتوانست یک پلتفرم غیر شیطانی بسازد؟)، شما به بخش‌های ویژه Google به عنوان نمونه‌ای از نحوه ارائه پاسخ‌های Google اشاره کردید. بدون خروج از وب سایت گوگل

آیا این بدان معناست که Yep متعهد به نمایش نتایج جستجو به سبک کلاسیک ده پیوند آبی است؟

نه واقعاً.

من فکر نمی‌کنم تنها با ۱۰ پیوند آبی بتوان به خوبی به مشتریان خدمات رسانی کرد و سهم بازار را افزایش داد.

آنچه که ما به آن متعهد هستیم این است که موتورهای جستجویی که از تبلیغات درآمد ایجاد می کنند باید درآمد خود را با سازندگانی که محتوای آنها از آنها سود می برند به اشتراک بگذارند.

به عبارت دیگر، اگر محتوایی را برای نمایش در صفحه نتایج جستجو انتخاب کنیم، از آن به عنوان سیگنالی نیز استفاده خواهیم کرد که محتوا مفید است و خالق آن مستحق جبران است.

۳. در این پست در Medium مثالی از وبلاگ نویسی ذکر شد که «چگونه باغچه های کانتینری بسازید» را آموزش می دهد که درآمدی بالغ بر ۴۰۰۰ دلار در ماه دارد. آیا این یک مثال واقع بینانه است که نشان می دهد یک سایت با رتبه متوسط ​​در مورد باغبانی کانتینر چقدر می تواند از Yep درآمد کسب کند؟

گفتن در مورد میانگین سخت است. محتوا باید بر اساس تأثیر آن جبران شود.

اگر به Google نگاه کنیم، آن‌ها سالانه بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار از آنچه «جستجوی Google و موارد دیگر» نامیده می‌شود، درآمد کسب می‌کنند (نتایج Alphabet 2022 Q1 PDF)

بیایید تصور کنیم که گوگل به طور ناگهانی مدل سهم سود ۹۰/۱۰ را معرفی کرد. بنابراین آنها هر سال ۱۳۵ میلیارد دلار بین سازندگان توزیع می کنند و ۱۵ میلیارد دلار برای خود باقی می گذارند.

اگر شما تصمیم‌گیری می‌کنید چگونه ۱۳۵ میلیارد دلار را بین سازندگان محتوا توزیع می‌کردید؟

ما می‌توانیم یک فرآیند فکری را از یک روش ساده شروع کنیم: ویکی‌پدیا یک عامل بسیار بزرگ و آشکار در موفقیت Google است.

محتوای ویکی‌پدیا احتمالاً ۵ درصد از آنچه مردم جستجو می‌کنند را ارائه می‌کند. اگر واقعاً ۵ درصد است، شاید ویکی‌پدیا مستحق دریافت ۵ درصد از ۱۳۵ میلیارد دلار یا ۶.۷۵ میلیارد دلار برای همه مشارکت‌ها باشد.

کل اخبار ممکن است ۱۰٪ یا ۱۳.۵ میلیارد دلار باشد.

با میانگین حقوق یک روزنامه نگار در ایالات متحده در حدود ۵۰ هزار دلار در سال، این برای پرداخت حقوق ۲۷۰۰۰۰ روزنامه نگار کافی است.

به عنوان مثال، واشنگتن پست حدود ۱۰۰۰ روزنامه نگار استخدام می کند، بنابراین می توانید تصور کنید که ۲۷۰۰۰۰ یک تیم بزرگ است.

اگر در مورد موضوعات مهمی مانند باغبانی صحبت کنیم. باغبانی به طور کلی ممکن است فقط ۰.۰۱٪ از چیزی باشد که مردم به دنبال آن هستند (من فقط درصد را حدس می زنم، دقیقاً آن را نمی دانم).

اگر ۰.۰۱٪ باشد، می توانیم ۱/۱۰۰۰۰ از ۱۳۵ میلیارد دلار را برای حمایت از سازندگانی که در مورد باغبانی می نویسند اختصاص دهیم. این مبلغ ۱۳.۵ میلیون دلار برای محتوای باغبانی است.

در داخل موضوع باغبانی، ممکن است یک منبع تیم بزرگی را استخدام کند و هر موضوع احتمالی را که ۵۰٪ از هدف جستجو را تامین می کند پوشش دهد و ۶.۷۵ میلیون دلار دریافت کند.

بعید است بتوانیم ۱۰۰۰ منبع را به دست آوریم که هر کدام دقیقاً تأثیر مشابهی دارند و هر کدام ۱۳.۵ هزار دلار دریافت کنیم.

۴. افراد زیادی در جامعه جستجوگر وجود دارند که در فیس بوک و جاهای دیگر درباره Yep ابراز اشتیاق کرده اند و خواهان موفقیت آن هستند.

اما برخی در جامعه بازاریابی جستجو هستند که عقیده دارند ۶۰ میلیون دلار برای یک موتور جستجو برای رقابت با Google کافی نیست.

پاسخ شما به کسانی که احساس می‌کنند Yep کمبود بودجه دارد، چیست؟

در رقابت با شرکت‌های بزرگی مانند Google، در حالی که ۹۰ درصد درآمد را به اشتراک می‌گذاریم، بدیهی است که راه آسانی را انتخاب نکرده‌ایم، و من احساسات مردم را درک می‌کنم.

در عین حال، من معتقدم که کاری که انجام می‌دهیم مهم است و ارزش ریسک کردن را دارد.

Ahrefs که یک شرکت بوت استرپ است، این گزینه را دارد که وعده تقسیم درآمد ۹۰/۱۰ را بدهد و به آن پایبند باشد.

هر شرکتی که با سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز یا دارای سرمایه خوب تامین می‌شود، فهرستی از سرمایه‌گذارانی خواهد داشت که برای افزایش درآمد دائمی تلاش می‌کنند و در برخی مواقع، تقسیم آن ۸۵/۱۵، سپس ۸۰/۲۰ و غیره خواهد بود.

۶۰ میلیون دلار وجوهی است که ما در مرکز داده در سنگاپور سرمایه گذاری کردیم. ما در حال حاضر روی یک ۴ برابر بزرگتر در ایالات متحده کار می کنیم.

به هر حال، موفقیت جستجوی جدید به علاقه کاربران بستگی دارد. اگر ایده‌های ما رهبران فکری را متقاعد کند که حمایت از سازندگان اینترنت را برای همه بهتر می‌کند، شاید کاربران به آن ضربه بزنند.

۵. برخی از جامعه جستجو عقیده خود را به اشتراک گذاشته اند که سخت است افراد را وادار به تغییر عادات خود کنیم. Yep چه ارزش افزوده ای ارائه می دهد که کاربران را مجبور به تغییر از Google می کند؟

Bootstrapping تا زمانی که کار نکند سخت است.

مدل سهم درآمد ابزار بسیار قدرتمندی برای جذب افراد آگاه است.

ما از وبلاگ نویسان انتظار داریم که از خوانندگان خود بخواهند به Yep و واکنش گلوله برفی روی آورند. هرچه کاربران بیشتر در Yep جستجو کنند، سازندگان بیشتری درآمد دارند.

یک روز، شخصی به دوستش می‌گوید که مادرش وبلاگی منتشر می‌کند و سهم درآمدی از Yep دریافت می‌کند، و این انتخاب یک نفر را تغییر می‌دهد.

کاربران ممکن است از اینکه منبع خبری مورد علاقه آنها دو برابر بیشتر از Yep تبلیغات را در Google نشان می دهد خسته شوند و جستجوی پیش فرض را در دستگاه خود تغییر دهند.

۶. چرا Yep پیوندهایی به Google و Bing را در برخی از نتایج جستجو نشان می‌دهد؟

بله هنوز بهترین نتایج را برای انواع جستارها ارائه نمی دهد. اما ما از مردم می خواهیم که آن را به عنوان یک موتور جستجوی پیش فرض تنظیم کنند.

اگر Yep به خوبی به شما کمک نکرد، این پیوندها قرار است به شما کمک کنند.

تفکر ما این است که بهتر است یک گزینه سریع برای جستجو در موتورهای جستجوی دیگر ارائه دهیم تا اینکه افراد را وادار به تغییر پیش فرض کنیم.

۷. آیا Yep در IndexNow شرکت خواهد کرد؟

بله، قصد داریم شرکت کنیم.

۸. ناشران و سئوکاران باید در مورد بهینه سازی برای Yep بدانند؟

محتوای مفید برای مردم ایجاد کنید 🙂

۹. متوجه شدم که برای برخی از جستجوهای محلی که هرزنامه را در Google نشان می‌دهند، همان جستارها هرزنامه را در Yep نشان نمی‌دهند.

آیا Yep روی هرزنامه‌هایی مانند پیوندهای هرزنامه و محتوای هرزنامه تمرکز می‌کند؟

ما همواره در حال بهبود الگوریتم‌ها هستیم تا محتوای خوب را تقویت کنیم، صفحات هرزنامه را کاهش دهیم و تأثیر پیوندهای هرزنامه را کاهش دهیم.

۱۰. آیا Yep از BERT و سایر فناوری‌های NLP استفاده می‌کند؟

بله، ما از نزدیک آخرین پیشرفت‌ها در ML اعمال شده در پردازش زبان را دنبال می‌کنیم تا ایده‌ها و رویکردهای قابل اجرا را انتخاب و ترکیب کنیم.

۱۱. صفحه حریم خصوصی شما بیان می کند که Yep سابقه جستجو یا آدرس IP را ذخیره نمی کند.

آیا این بدان معناست که هر کسی که از Yep استفاده می‌کند می‌تواند ۱۰۰% از حریم خصوصی مطمئن باشد، بدون اینکه هیچ چیز در رایانه کاربر و همچنین هیچ چیز در سرورهای Yep ذخیره نشده باشد؟

“هیچ چیزی ذخیره نشده است” اما “تا حد امکان ذخیره شده است” تا سیستم کار کند.

ما قبل از ذخیره گزارش‌ها، user-agent را حذف می‌کنیم و IP را برش می‌دهیم. همچنین برای محافظت در برابر DDOS و سوء استفاده از یک نسخه سالت شده و هش شده IP و User Agent بدون پرس و جو تا ۴۸ ساعت استفاده می کنیم.

بله به طور پیش‌فرض از کوکی‌ها استفاده نمی‌کند مگر اینکه برخی از تنظیمات پیش‌فرض را تغییر دهید.

از آنجایی که فهرست جستجوی خود را داریم، API های شخص ثالث را صدا نمی زنیم و هیچ یک از اطلاعات شما را با اشخاص ثالث به اشتراک نمی گذاریم.

ما خط مشی رازداری خود را در حین بررسی جزئیات به روز نگه می داریم.

من معتقدم که Yep خصوصی ترین موتور جستجو در حال حاضر است و ما می خواهیم اینگونه باشد.

۱۲. آیا Yep هرگز نتایج غنی مانند دستور غذاها را نشان خواهد داد؟

بله، همیشه در حال بهبود ظاهر و راحتی صفحات نتایج جستجو هستیم.

۱۳. آیا Yep از داده های ساخت یافته استفاده می کند؟

ما هنوز از یک زیر مجموعه کوچک از آن استفاده می کنیم.

موتور جستجو بله

بله، وقتی نوبت به «شرارت نکن می‌شود، با متعهد به بازپرداخت به سازندگان محتوا که موتورهای جستجو را در وهله اول امکان‌پذیر می‌کنند، پول خود را به کار می‌گیرد.

به نوعی، حساسیت به نقش سازندگان محتوا تعجب آور نیست زیرا Dmytro Gerasymenko، به عنوان مدیر عامل Ahrefs، ارتباط کاری نزدیک با جامعه بازاریابی جستجو دارد.

تصویر ویژه: Shutterstock

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *