Google سومین رویداد سالانه Search On خود را در ۲۸ سپتامبر میزبانی کرد.
این رویداد بهروزرسانیهای جستجوی متعددی را که حول این حوزههای کلیدی میچرخند، اعلام کرد:
- تجسم
- شخصی سازی
- پایداری
بعد از این رویداد، Google’s Ad Liason، جینی ماروین میزبانی میزگرد کارشناسان PPC به طور خاص در صنعت B2B برای ارائه نظرات خود در مورد اطلاعیه ها و همچنین نحوه تأثیر آنها بر B2B. من توانستم در میزگرد شرکت کنم و بازخورد ارزشمندی از صنعت به دست آوردم.
میز گرد کارشناسان متشکل از براد گدس، ملیسا مکی، میشل مورگان، گرگ فین، استف بین، مایکل هندرسون، آندریا کروز لوپز و من (بروک اوسموندسون) بود.
مبارزه با تصاویر
برخی از بهروزرسانیها در جستجو شامل نتایج جستجوی قابل مرور، دارایی های تصویر بزرگتر، و پیام های تجاری برای جستجوی مکالمه است.
براد گدس، یکی از بنیانگذاران Adalysis، اشاره کرد که “دسکتاپ هرگز یک بار ذکر نشد. ” دیگران نیز همین احساس را تکرار کردند که بسیاری از مشتریان B2B آنها به جستجوها و ترافیک دسکتاپ متکی هستند. با نمایش تصاویر عمدتاً در دستگاههای تلفن همراه، مشتریان B2B آنها سود زیادی نخواهند برد.
یک نکته عالی دیگر در مورد زمینه تصاویر مطرح شد. در حالی که تصاویر برای تجربه کاربری عالی هستند، این سوال توسط چندین عضو میزگرد تکرار شده است:
- یک محصول B2B یا خدمات B2B چگونه باید کاری را که انجام می دهد در یک تصویر به تصویر بکشد؟
تصاویر در جستجو مطمئناً برای موارد عمودی مانند پوشاک، خودرو، و به طور کلی ارزشمند هستند تجارت الکترونیک تجارت. اما برای B2B، آنها ممکن است در نقطه ضعف باقی بمانند.
لطفا موارد استفاده بیشتر
جینی از گروه پرسید که مایلند چه چیزی را تغییر دهند یا به رویدادی مانند Search On اضافه کنند.
اجماع کلی: هم Search On و هم Google Marketing Live (GML) بیشتر بر مصرفکننده متمرکز شدهاند.
گرگ فین گفت که رویداد Search On چیزی بود که او انتظار داشت، اما Google Marketing اکنون Live بسیار گسترده است و Google دیگر با تبلیغکنندگان صحبت نمیکند.
گروه چند راه حل بالقوه برای کمک به پر کردن شکاف فعلی از آنچه اعلام شده بود، و سپس نحوه اقدام تبلیغکنندگان ارائه کرد.
- جلسه پیگیری ۳۰ دقیقهای درباره چگونه اینها با تبلیغکنندگان ارتباط دارند
- کمتر روی عمودی ها تمرکز کنید
- موارد استفاده بیشتری ارائه دهید
میشل مورگان و ملیسا مکی گفت که “حتی فقط اسکرین شات های یک نمونه B2B SaaS” به آنها کمک زیادی می کند. ارائه اقلام اقدام ملموس در مورد نحوه ارائه این اطلاعات به مشتریان کلیدی است.
مدیران محصول Google در نظر دارند
نیمه دوم میزگرد شامل نظرات چندین مدیر محصول جستجوی Google بود. من با یک سوال گسترده تر از Google شروع کردم:
- به نظر می رسد که گوگل در حال تبدیل شدن به فروشگاهی تک مرحله ای برای کاربر برای جمع آوری اطلاعات و خرید است. چگونه تبلیغ کنندگان باید برای این آماده شوند؟ آیا انتظار داریم که شاهد ترافیک کمتر و CPCهای بالاتر برای رقابت برای آن فضای مورد علاقه باشیم؟
سسیلیا وانگ، رهبر جهانی فرمتهای جستجوی محصول، گوگل، اشاره کرد که اگرچه نمیتوانند مستقیماً در جهت کلی نظر بدهند، اما روی جستجو تمرکز میکنند. توصیه آنها:
- مدیریت دارایی ها و تصاویر و بهینه سازی برای بهترین تجربه کاربری
- برای B2B، تصاویر خود را به عنوان نگاهی گذرا از آنچه کاربران میتوانند در صفحه فرود انتظار داشته باشند، تراز کنید
با این حال، دارایی های تصویر محدودیت های شدیدی در مورد مجاز دارند. در ادامه پرسیدم که آیا محدودیتهای دارایی را برای B2B کاهش میدهند تا از خلاقیت در داراییهای تصویری خود استفاده کند.
Google نمیتوانست مستقیماً نظر بدهد، اما اذعان داشت که محدودیتهای کمتر در محتوای تصویر برای تبلیغکنندگان B2B ضروری است.
آیا مناقصه مبتنی بر ارزش ارزش زحمت را دارد؟
موضوع مناقصه مبتنی بر ارزش پس از آن مطرح شد که کارلو بوخمن، مدیر محصول مناقصه هوشمند، گفت که آنها میخواهند تبلیغکنندگان از مناقصه مبتنی بر ارزش استقبال کنند و به سمت آن حرکت کنند. در حالی که بازخورد ناخوشایند به نظر می رسید، برای گفتگوی صریح باز شد.
ملیسا مکی گفت که در حالی که با مشتریانش در مورد مناقصه مبتنی بر ارزش صحبت میکند، هیچ یک از مشتریانش نمیخواهند ماشه را بکشند. برای B2B، ارزیابی ارزش در نقاط تبدیل مختلف دشوار است.
علاوه بر این، او اظهار داشت که مشتریان بر روی اطلاعات خط لوله خود متمرکز می شوند و ممکن است آن را بسیار پیچیده کنند. به طور خلاصه، آنها در تلاش هستند تا ورودی عدد ارزش را به ارزش واقعی یک فروش ترجمه کنند.
گدس اشاره کرد که برخی از مشتریان پیشرفتهتر او به مناقصه دستی بازگشتهاند، زیرا Google همه مقادیر و سیگنالها را برای ارسال به عقب و جلو در نظر نمیگیرد.
فین گفتگو را با تجربه خود بسته است. او تاکید کرد که گوگل چیزی در مورد بهترین شیوه ها برای مناقصه مبتنی بر ارزش ارائه نکرده است. با داشتن تنها یک مقدار، به نظر می رسد پیشنهاد CPA باشد. و هنگامی که یک مشتری دارای ورودیهای چندگانه ارزش است، Google تمایل دارد به سمت تبدیلهای با ارزش کمتر بهینهسازی شود – که در نهایت بر کیفیت سرنخ تأثیر میگذارد.
مدیران محصول جستجوی Google با ارائه منابع اضافی برای بررسی کلی بهترین شیوهها برای تقویت جستجو در دنیای اتوماسیون.
تفکرات پایانی
گوگل روشن کرد که آینده جستجو بصری است. برای شرکتهای B2B، ممکن است برای موفقیت و رقابت با بهروزرسانیهای تجسم نیاز به خلاقیت بیشتری داشته باشد.
با این حال، کارشناسان میزگرد PPC در نظر داشتند که اگر Google میخواهد تبلیغکنندگان از این ویژگیها استفاده کنند، باید از تبلیغکنندگان بیشتر حمایت کنند – بهویژه بازاریابان B2B. با زمان و منابع محدود، تبلیغکنندگان بزرگ و کوچک سعی میکنند کارهای بیشتری را با کمتر انجام دهند.
بازاریابان برای اینکه این بهروزرسانیهای جستجو را نه تنها به کاربر، بلکه برای تبلیغکنندگان مرتبط کند، به Google متکی هستند. داشتن راهنماهای واضحتر، موارد استفاده و مکالمات گامی عالی برای بازگرداندن همکاری Google و تبلیغکننده است.
یک تشکر ویژه از جینی ماروین از Google برای ایجاد فضایی برای شنیدن بازخورد تبلیغکنندگان B2B، و همچنین از همه کارشناسان PPC برای ارزیابی.
تصویر ویژه: Shutterstock/T-K-M