امیر دانشی پور | آموزش سئو و دیجیتال مارکتینگ

موتور جستجوی شجاعی که صفحات وب را در SERP خلاصه می کند

Brave یک نتیجه غنی مبتنی بر هوش مصنوعی را در صفحات نتایج موتور جستجوی خود اعلام کرد که به جای توضیحات متا معمول، خلاصه‌ای از محتوا را با هوش مصنوعی نشان می‌دهد.

در برخی موارد، Brave Search Summarizer خلاصه‌ای را نشان می‌دهد که از دو وب‌سایت با هم مشتق شده است.

Summarizer در حال حاضر برای تقریباً ۱۷٪ از عبارت‌های جستجو نشان داده می‌شود و انتظار می‌رود که این تعداد افزایش یابد.

تکنولوژی خلاصه کننده جستجوی شجاع

فناوری اساسی Summarizer یک مدل زبان بزرگ است که در داخل توسعه داده شده است.

از فناوری موجود استفاده می‌کند که برای نمایش نمودارهای دانش و قطعه‌های ویژه توسعه یافته است.

اعلان Brave توضیح داد:

“Summarizer توسط ChatGPT یا سیستم های پشتیبان آن پشتیبانی نمی شود. در عوض از سه LLM 2 مختلف تشکیل شده است که در وظایف مختلف آموزش دیده اند:

اولین مورد QA (پاسخگویی به پرسش) است: این مدل برای استخراج یک پاسخ مشخص، در صورت وجود، از تکه‌های متن استفاده می‌شود.

Brave مدتی است که از LLM برای بهبود ارتباط جستجو استفاده می‌کند، و این توسعه‌ای است از آنچه Brave Search قبلاً برای تقویت نمودار دانش و ویژگی‌های قطعه‌های ویژه خود در اختیار داشت.

تفاوت در تعداد و طول تکه‌های متن تحلیل‌شده است.

پس از مرحله استخراج QA، نامزدهای نتیجه با مجموعه‌ای از طبقه‌بندی‌کننده‌های صفر شات بر اساس معیارهای مختلف (سخنان نفرت‌آمیز، نوشتار مبتذل، هرزنامه، و غیره) بیشتر طبقه‌بندی می‌شوند.

مجموعه نهایی متن نامزد در نهایت توسط مدل خلاصه‌کننده/پارافریز پردازش می‌شود، که سعی می‌کند ورودی را بازنویسی کند تا تکرار حذف شود و زبان برای بهبود خوانایی یکنواخت بماند. “

خلاصه کننده شجاع اشتباه می کند

Brave پیش از این می‌گوید که سیستم هنوز کامل نیست و ممکن است با ترکیب قطعات نامرتبط اشتباه کند.

در این اطلاعیه آمده است:

“علاوه بر مقیاس پذیری، تلاش زیادی برای اطمینان از کیفیت خلاصه های تولید شده انجام شده است.

با این حال، از آنجایی که مدل هنوز در مرحله اولیه توسعه خود است، امکان ایجاد “توهمات” وجود دارد که قطعات نامرتبط را در یک نتیجه واحد ترکیب می کند.

همچنین احتمال وجود متن نادرست یا توهین‌آمیز وجود دارد، اما هدف ما این است که به کار بر روی بهبود مدل‌ها ادامه دهیم، زیرا بازخورد کاربران ما شروع به سرازیر شدن می‌کند.

این چیزی است که در یک نتیجه جستجو برای کلاس «دنی سالیوان کیست؟»

دنی سالیوان یک نام بسیار رایج است، که ممکن است دلیل این باشد که Braves Summarizer جزئیات چند نفر را در یک خلاصه سازی ترکیب می کند.

خلاصه به طرز طنز آمیزی به دنی سالیوان برنده شدن در مسابقه اتومبیلرانی ۵۰۰ ایندیاناپولیس و کار به عنوان یک دامدار مرغ اعتبار می دهد.

این خلاصه Brave Search است:

“دنی سالیوان یک فن‌آور، روزنامه‌نگار و کارآفرین آمریکایی است که بیشتر به خاطر تاسیس Search Engine Watch در سال ۱۹۹۷ و راه‌اندازی Search Engine Strategies، یکی از اولین نمایشگاه‌های تجاری بازاریابی جستجو، شناخته شده است.

او همچنین یک راننده مسابقه‌ای سابق است که ۱۷ برد در سری جهانی ماشین‌های هندی CART از جمله ۵۰۰ ایندیاناپولیس ۱۹۸۵ به دست آورد و قهرمانی CART را در سال ۱۹۸۸ به دست آورد.

علاوه بر این، او قبل از اینکه به عنوان سرایدار، راننده تاکسی نیویورک، پیشخدمت، چوب بری یا مرغداری کار کند، در موسسه نظامی کنتاکی شرکت کرد.

این تصویری از نتیجه اشتباه Summarizer است:

Screenshot of a humorously erroneous summary created from two webpages

نکته قابل توجه در خلاصه تصویر بالا این است که داده ها از دو وب سایت آمده است.

Summarizer به هر دو وب سایت منبع در پایین پیوند دارد، ظاهراً با استفاده از تصاویر استخراج شده از فاویکون ها.

پیوندهای خلاصه کننده جستجوی شجاعانه به منابع

قطعات جستجو Summarizer پیوندهایی را به وب سایت های منبع ارائه می دهد.

پیوندها در مثال زیر با رنگ قرمز مشخص شده‌اند:

پیوند به Cars.USNews.com در تصویر بالا کم رنگ و با دایره خاکستری در سمت چپ دامنه نمایش داده شده به نظر می رسد.

دایره خاکستری جایی است که یک نماد تصویر از وب‌سایت قرار است باشد.

در زیر مقایسه ای از پیوندها به سه وب سایت منبع وجود دارد.

نکته قابل توجه این است که پیوند به صفحه وب Cars.USNews.com نمادی ندارد، که باعث می شود پیوند تا حدی نمایان شود:

صفحه وب Cars.USNews.com حاوی فاویکون نیست. یک favicon یک تصویر نشان‌واره است که در برگه مرورگر نمایش داده می‌شود. و همچنین به روش های دیگر استفاده می شود.

صفحات وب Crutchfield و BestBuy.com هر دو حاوی فاویکون هستند.

سایت USNews.com فاویکون در آن صفحه وب خاص ندارد.

آنها ظاهراً پیوند دادن به یک فاویکون مناسب در آن صفحه وب را نادیده گرفتند (اگرچه در صفحات دیگر در همان زیر دامنه موجود است).

روش جدید برای نمایش نتایج جستجو

بینگ رویکرد متفاوتی برای ادغام هوش مصنوعی در جستجو در پیش گرفته است.

از سیستمی به نام ارکستراتور استفاده می‌کند که بین هوش مصنوعی چت و فهرست جستجوی معمولی قرار می‌گیرد.

Brave رویکرد محافظه‌کارانه‌تری اتخاذ می‌کند زیرا آنها معتقد نیستند که رویکرد چت در حال حاضر قابل اجرا است.

آنها توضیح دادند که چرا از روش خلاصه‌کننده استفاده کردند:

“اگرچه صنعت در مورد هوش مصنوعی تبلیغات زیادی ایجاد می کند، اما در Brave هنوز متقاعد نشده ایم که LLM می تواند جایگزین جستجوی آنگونه که ما می دانیم شود.

با این حال، اگر این مدل‌های جدید به درستی استفاده شوند، می‌توانند به کاربر در جهت‌یابی نتایج کمک کنند، این رویکردی است که ما با Summarizer دنبال می‌کنیم.

اینترفیس‌های چت‌مانند و جستجوی مبتنی بر اوراکل اثبات‌نشده باقی مانده‌اند و از امروز، ما در مورد مفید بودن آنها برای همه کارهای جستجو تردید داریم.

درباره Summarizer چه احساسی دارید؟

بسیاری از ناشران و سئوکارها وقتی Google توضیحات متا آنها را با محتوای استخراج شده از صفحه وب جایگزین می کند، خوشحال نیستند.

آنچه Brave Summarizer انجام می دهد بسیار فراتر از بازنویسی قطعه Google با ایجاد یک خلاصه کاملاً جدید یا ترکیب و تطبیق محتوا از دو وب سایت است.

از یک جهت، Brave Summarizer در حال ایجاد زمینه ای برای پیوند به صفحه وب منبع است که ممکن است منجر به ترافیک بهتر شود.

سپس وضعیتی وجود دارد که در آن دو وب سایت برای یک خلاصه سازی اعتبار داده می شوند. چه کسی قرار است کلیک را دریافت کند؟

اعلان Brave Search را بخوانید:

Brave Search Summarizer را معرفی می‌کند، یک ابزار هوش مصنوعی برای نتایج ترکیبی و مرتبط

تصویر ویژه توسط Shutterstock/Roman Samborskyi

خروج از نسخه موبایل