تهران ، ولیعصر
021-987654

ChatGPT برای محتوا و سئو؟

ChatGPT یک چت ربات هوش مصنوعی است که می‌تواند مسیرها را طی کند و کارهایی مانند نوشتن مقاله را انجام دهد. مسائل متعددی وجود دارد که باید قبل از تصمیم گیری در مورد نحوه استفاده از آن برای محتوا و سئو، درک کنید.

کیفیت محتوای ChatGPT شگفت‌انگیز است، بنابراین ایده استفاده از آن برای اهداف سئو باید مورد توجه قرار گیرد.

بیایید کاوش کنیم.

چرا ChatGPT می تواند کاری را که انجام می دهد انجام دهد

به طور خلاصه، ChatGPT نوعی یادگیری ماشینی به نام مدل یادگیری بزرگ است.

یک مدل یادگیری بزرگ، یک هوش مصنوعی است که بر روی حجم وسیعی از داده‌ها آموزش داده می‌شود و می‌تواند پیش‌بینی کند که کلمه بعدی در یک جمله چیست.

هر چه داده های بیشتری در مورد انواع وظایفی که می تواند انجام دهد (مانند نوشتن مقاله) آموزش داده شود.

گاهی اوقات مدل‌های زبان بزرگ توانایی‌های غیرمنتظره‌ای ایجاد می‌کنند.

دانشگاه استنفورد در مورد چگونگی افزایش داده های آموزشی می نویسد که چگونه GPT-3 قادر به ترجمه متن از انگلیسی به فرانسوی است، حتی اگر به طور خاص برای انجام این کار آموزش ندیده باشد.

مدل‌های زبان بزرگ مانند GPT-3 (و GPT-3.5 که زیربنای ChatGPT است) برای انجام کارهای خاص آموزش ندیده‌اند.

آنها با طیف گسترده ای از دانش آموزش دیده اند که سپس می توانند آن را در حوزه های دیگر اعمال کنند.

این شبیه نحوه یادگیری یک انسان است. به عنوان مثال، اگر انسانی اصول نجاری را بیاموزد، می‌تواند از آن دانش برای ساختن یک میز استفاده کند، حتی اگر به آن شخص هرگز به طور خاص نحوه انجام آن آموزش داده نشده باشد.

GPT-3 شبیه به مغز انسان عمل می کند زیرا حاوی دانش کلی است که می تواند برای چندین کار اعمال شود.

مقاله دانشگاه استنفورد در مورد GPT-3 توضیح می دهد:

“برخلاف موتورهای شطرنج که یک مشکل خاص را حل می کنند، انسان ها “به طور کلی” باهوش هستند و می توانند هر کاری را از نوشتن شعر گرفته تا بازی فوتبال و ارائه اظهارنامه مالیاتی انجام دهند.

بر خلاف اکثر سیستم‌های هوش مصنوعی فعلی، GPT-3 به چنین هوش عمومی نزدیک‌تر می‌شود…”

ChatGPT یک مدل زبان بزرگ دیگر به نام InstructGPT را در خود جای داده است که برای گرفتن مسیرها از انسان و پاسخ‌های طولانی به سؤالات پیچیده آموزش داده شده است.

این توانایی برای پیروی از دستورالعمل‌ها باعث می‌شود ChatGPT بتواند دستورالعمل‌هایی را برای ایجاد مقاله در مورد هر موضوعی دریافت کند و آن را به هر شکلی که مشخص شده انجام دهد.

می‌تواند با محدودیت‌هایی مانند تعداد کلمات و گنجاندن نکات موضوعی خاص، مقاله بنویسد.

شش چیزی که درباره ChatGPT باید بدانید

ChatGPT می‌تواند تقریباً در مورد هر موضوعی مقاله بنویسد، زیرا بر روی متن‌های متنوعی که در دسترس عموم است آموزش داده شده است.

اما محدودیت‌هایی برای ChatGPT وجود دارد که قبل از تصمیم‌گیری برای استفاده از آن در یک پروژه SEO، دانستن آن‌ها مهم است.

بزرگترین محدودیت این است که ChatGPT برای تولید اطلاعات دقیق غیرقابل اعتماد است. دلیل نادرست بودن آن این است که این مدل فقط پیش‌بینی می‌کند که چه کلماتی باید بعد از کلمه قبلی در یک جمله در یک پاراگراف در یک موضوع خاص آمده باشند. این به دقت اهمیتی ندارد.

این باید یکی از دغدغه‌های اصلی هر کسی باشد که به ایجاد محتوای با کیفیت علاقه دارد.

۱. برنامه ریزی شده برای جلوگیری از انواع خاصی از محتوا

به‌عنوان مثال، ChatGPT به‌طور خاص برنامه‌ریزی شده است تا متنی درباره موضوعات خشونت گرافیکی، رابطه جنسی صریح، و محتوایی که مضر است مانند دستورالعمل‌هایی درباره نحوه ساخت یک وسیله انفجاری تولید نکند.

۲. از رویدادهای جاری بی اطلاع

محدودیت دیگر این است که از محتوایی که پس از سال ۲۰۲۱ ایجاد شده است آگاه نیست.

بنابراین اگر محتوای شما باید به روز و تازه باشد، ChatGPT در شکل فعلی آن ممکن است مفید نباشد.

۳. دارای تعصبات داخلی

یک محدودیت مهمی که باید از آن آگاه بود این است که برای مفید بودن، صادق بودن و بی ضرر بودن آموزش دیده باشد.

اینها فقط ایده آل نیستند، بلکه تعصبات عمدی هستند که در دستگاه تعبیه شده اند.

به نظر می‌رسد بی‌ضرر بودن برنامه‌نویسی باعث می‌شود خروجی از منفی بودن جلوگیری کند.

این چیز خوبی است، اما به طور نامحسوسی مقاله را از مقاله ای که ممکن است در حالت ایده آل خنثی باشد، تغییر می دهد.

در یک روش صحبت کردن، شخص باید فرمان را در دست بگیرد و صریحاً به ChatGPT بگوید که در جهت دلخواه رانندگی کند.

در اینجا مثالی از نحوه تغییر بایاس خروجی آمده است.

از ChatGPT خواستم که داستانی به سبک ریموند کارور و داستانی دیگر به سبک نویسنده معمایی ریموند چندلر بنویسد.

هر دو داستان پایان‌های شادی داشتند که برای هر دو نویسنده غیرمعمول بود.

برای به دست آوردن خروجی مطابق با انتظاراتم، مجبور شدم ChatGPT را با دستورالعمل‌های دقیق راهنمایی کنم تا از پایان‌های خوش‌بینانه اجتناب شود و پایان‌بندی به سبک کارور از حل‌وفصل داستان جلوگیری کند، زیرا داستان‌های ریموند کارور اغلب به این شکل است.

نکته این است که ChatGPT دارای سوگیری‌هایی است و باید از نحوه تأثیر آنها بر خروجی آگاه بود.

۴. ChatGPT به دستورالعمل های بسیار دقیق نیاز دارد

ChatGPT به دستورالعمل‌های دقیقی نیاز دارد تا محتوایی با کیفیت بالاتر تولید کند که شانس بیشتری برای اصلی بودن یا داشتن یک دیدگاه خاص داشته باشد.

هر چه دستورالعمل‌های بیشتری به آن داده شود، خروجی پیچیده‌تر خواهد بود.

این هم یک نقطه قوت و هم محدودیت است که باید از آن آگاه بود.

هرچه دستورالعمل‌های کمتری در درخواست محتوا وجود داشته باشد، احتمال اینکه خروجی خروجی مشابهی را با درخواست دیگری به اشتراک بگذارد، بیشتر می‌شود.

به‌عنوان آزمایش، پرسش و خروجی‌ای را که چندین نفر درباره آن در فیس‌بوک پست کرده‌اند کپی کردم.

وقتی از ChatGPT دقیقاً همان سؤال را پرسیدم، دستگاه یک مقاله کاملاً اصلی تولید کرد که از ساختاری مشابه پیروی می کرد.

مقالات متفاوت بودند اما ساختار یکسانی داشتند و موضوعات فرعی مشابهی داشتند اما با کلمات ۱۰۰٪ متفاوت.

ChatGPT برای انتخاب کلمات کاملاً تصادفی در هنگام پیش‌بینی کلمه بعدی در مقاله طراحی شده است، بنابراین منطقی است که خود سرقت ادبی نباشد.

اما این واقعیت که درخواست‌های مشابه مقاله‌های مشابهی ایجاد می‌کنند، محدودیت‌های صرفاً پرسیدن «این را به من بده» را برجسته می‌کند. ”

۵. آیا محتوای ChatGPT قابل شناسایی است؟

محققان در Google و سایر سازمان‌ها برای سال‌ها روی الگوریتم‌هایی برای شناسایی موفقیت‌آمیز محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی کار کرده‌اند.

مقالات تحقیقاتی زیادی در مورد این موضوع وجود دارد و من یکی از مارس ۲۰۲۲ را ذکر می‌کنم که از خروجی GPT-2 و GPT-3 استفاده می‌کرد.

مقاله پژوهشی با عنوان، استحکام متضاد ویژگی های عصبی-آماری در تشخیص ترانسفورماتورهای مولد (PDF).

محققان در حال آزمایش بودند تا ببینند چه نوع تحلیلی می‌تواند محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را که از الگوریتم‌های طراحی شده برای فرار از تشخیص استفاده می‌کند، شناسایی کند.

آنها استراتژی هایی مانند استفاده از الگوریتم BERT برای جایگزینی کلمات با مترادف ها را آزمایش کردند، الگوریتم دیگری که غلط املایی را در میان راهبردهای دیگر اضافه کرد.

آنچه آنها کشف کردند این بود که برخی از ویژگی های آماری متن تولید شده با هوش مصنوعی مانند امتیازهای شاخص تفنگ-مه و شاخص فلش برای پیش بینی اینکه آیا یک متن توسط رایانه تولید شده است مفید است، حتی اگر آن متن از الگوریتمی استفاده کرده باشد که برای فرار از تشخیص طراحی شده است.

۶. واترمارک نامرئی

موضوع جالبتر این است که محققان OpenAI واترمارکینگ رمزنگاری شده را توسعه داده اند که به شناسایی محتوای ایجاد شده از طریق یک محصول OpenAI مانند ChatGPT کمک می کند.

اخرین مقاله توجه را به بحثی توسط یک محقق OpenAI جلب کرد که در ویدئویی با عنوان اسکات آرونسون درباره ایمنی هوش مصنوعی صحبت می کند.

محقق بیان می‌کند که شیوه‌های هوش مصنوعی اخلاقی مانند واترمارکینگ می‌تواند به یک استاندارد صنعتی تبدیل شود، به گونه‌ای که Robots.txt به استانداردی برای خزیدن اخلاقی تبدیل شد.

او اظهار داشت:

«…ما در ۳۰ سال گذشته دیده‌ایم که شرکت‌های بزرگ اینترنتی می‌توانند روی استانداردهای حداقلی به توافق برسند، خواه به دلیل ترس از شکایت، تمایل به دیده شدن به عنوان یک بازیگر مسئول یا هر چیز دیگری.

یک مثال ساده می تواند robots.txt باشد: اگر می خواهید وب سایت شما توسط موتورهای جستجو ایندکس نشود، می توانید آن را مشخص کنید و موتورهای جستجوی اصلی به آن احترام می گذارند.

به روشی مشابه، می‌توانید چیزی مانند واترمارکینگ را تصور کنید—اگر ما بتوانیم آن را نشان دهیم و نشان دهیم که کار می‌کند و ارزان است و به کیفیت خروجی لطمه نمی‌زند و به محاسبات زیادی نیاز ندارد و غیره در—که به‌تازگی تبدیل به یک استاندارد صنعتی می‌شود، و هرکسی که می‌خواهد به عنوان یک بازیکن مسئولیت‌پذیر در نظر گرفته شود، آن را شامل می‌شود.”

واترمارکی که محقق ایجاد کرد بر اساس رمزنگاری است. هر کسی که کلید را داشته باشد می‌تواند سندی را آزمایش کند تا ببیند آیا واترمارک دیجیتالی دارد که نشان می‌دهد توسط هوش مصنوعی ایجاد شده است یا خیر.

کد می تواند به شکل نحوه استفاده از علائم نگارشی یا به عنوان مثال در انتخاب کلمه باشد.

او توضیح داد که واترمارکینگ چگونه کار می‌کند و چرا مهم است:

“پروژه اصلی من تاکنون ابزاری برای واترمارک کردن خروجی های یک مدل متنی مانند GPT بوده است.

اساساً، هر زمان که GPT متن طولانی تولید می‌کند، می‌خواهیم یک سیگنال مخفی غیرقابل توجه در انتخاب کلمات آن وجود داشته باشد، که می‌توانید بعداً برای اثبات اینکه، بله، از GPT آمده است، استفاده کنید.

ما می‌خواهیم گرفتن یک خروجی GPT و ارسال آن به‌گونه‌ای که گویی از یک انسان است، بسیار سخت‌تر باشد.

این می تواند برای جلوگیری از سرقت علمی آکادمیک مفید باشد، اما برای مثال، به عنوان مثال، تولید انبوه تبلیغات – می دانید، هر وبلاگ را با نظرات ظاهراً موضوعی حمایت می کند که از حمله روسیه به اوکراین حمایت می کند، بدون حتی ساختمانی پر از ترول ها. در مسکو.

یا جعل هویت سبک نوشتن شخصی به منظور متهم کردن آنها.

اینها همه چیزهایی هستند که ممکن است کسی بخواهد سخت‌تر کند، درست است؟»

محقق به اشتراک گذاشت که واترمارکینگ تلاش‌های الگوریتمی برای فرار از تشخیص را شکست می‌دهد.

آیا باید از هوش مصنوعی برای اهداف سئو استفاده کنید؟

محتوای هوش مصنوعی قابل شناسایی است

بسیاری از مردم می گویند که هیچ راهی برای Google وجود ندارد که بداند آیا محتوا با استفاده از هوش مصنوعی تولید شده است یا خیر.

نمی‌توانم بفهمم چرا کسی این نظر را دارد زیرا تشخیص هوش مصنوعی مشکلی است که کم و بیش قبلاً حل شده است.

حتی محتوایی که الگوریتم‌های ضد تشخیص را به کار می‌گیرد نیز قابل شناسایی است (همانطور که در مقاله تحقیقاتی که در بالا به آن پیوند دادم اشاره شد).

تشخیص محتوای تولید شده توسط ماشین موضوع تحقیق سال‌ها قبل بوده است، از جمله تحقیق در مورد چگونگی تشخیص محتوای ترجمه شده از زبان دیگر.

محتوای تولید شده به‌طور خودکار دستورالعمل‌های Google را نقض می‌کند؟

جان مولر گوگل در آوریل ۲۰۲۲ گفت که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی دستورالعمل‌های Google را نقض می‌کند.

“برای ما اینها اساساً همچنان در دسته محتوای تولید شده به طور خودکار قرار می گیرند که تقریباً از ابتدا در دستورالعمل های وب مستر وجود داشت.

و مردم به روش های مختلف به طور خودکار محتوا تولید می کنند. و برای ما، اگر از ابزارهای یادگیری ماشینی برای تولید محتوای خود استفاده می‌کنید، اساساً مانند این است که فقط کلمات را به هم می‌زنید، یا مترادف‌ها را جستجو می‌کنید، یا ترفندهای ترجمه‌ای را انجام می‌دهید که مردم قبلا انجام می‌دادند. از این دست چیزها.

شک من این است که شاید کیفیت محتوا کمی بهتر از ابزارهای قدیمی مدرسه باشد، اما برای ما همچنان محتوا به صورت خودکار تولید می‌شود، و این بدان معناست که برای ما هنوز با دستورالعمل‌های وبمستر مخالف است. بنابراین ما آن را هرزنامه می‌دانیم.”

Google اخیراً بخش محتوای «تولید خودکار» صفحه برنامه‌نویس خود را درباره هرزنامه به‌روزرسانی کرده است.

در اکتبر ۲۰۲۲ ایجاد شد، در اواخر نوامبر ۲۰۲۲ به روز شد.

تغییرات بیانگر توضیحی در مورد اینکه چه چیزی محتوای تولید شده خودکار را هرزنامه می‌کند.

در ابتدا این را گفت:

«محتوای تولید شده به طور خودکار (یا «تولید خودکار») محتوایی است که به صورت برنامه‌نویسی بدون تولید چیز اصلی یا افزودن ارزش کافی تولید شده است.»

Google این جمله را به‌روزرسانی کرد تا شامل کلمه “هرزنامه” باشد:

«محتوای هرزنامه‌ای که به‌طور خودکار تولید می‌شود (یا «تولید خودکار») محتوایی است که به‌صورت برنامه‌نویسی بدون تولید چیز اصلی یا افزودن ارزش کافی تولید شده است.»

به نظر می‌رسد این تغییر روشن می‌کند که صرفاً تولید خودکار محتوا آن را هرزنامه نمی‌کند. فقدان تمام ارزش‌های افزوده و ویژگی‌های کلی «هرزنامه» است که آن محتوا را مشکل‌ساز می‌کند.

ChatGPT ممکن است در نقطه‌ای حاوی یک واترمارک باشد

در نهایت، محقق OpenAI گفت (چند هفته قبل از انتشار ChatGPT) که “امیدواریم” واترمارکینگ در نسخه بعدی GPT بیاید.

بنابراین ChatGPT ممکن است زمانی با واترمارک ارتقا یابد، اگر قبلاً واترمارک نشده باشد.

بهترین استفاده از هوش مصنوعی برای SEO

بهترین استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای مقیاس‌بندی سئو به‌گونه‌ای است که کارمند را بهره‌ورتر کند. این معمولاً شامل اجازه دادن به هوش مصنوعی کار خسته کننده تحقیق و تجزیه و تحلیل است.

خلاصه کردن صفحات وب برای ایجاد توضیحات متا می تواند استفاده قابل قبولی باشد، به عنوان Google به طور خاص می گوید این برخلاف دستورالعمل های آن نیست.

استفاده از ChatGPT برای ایجاد یک طرح کلی یا خلاصه محتوا ممکن است استفاده جالبی باشد.

اگر ابتدا از نظر کیفیت، دقت و مفید بودن بررسی نشود، واگذاری تولید محتوا به یک هوش مصنوعی و انتشار آن همانطور که هست ممکن است موثرترین استفاده از هوش مصنوعی نباشد.

تصویر ویژه توسط Shutterstock/Roman Samborskyi

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *