تهران ، ولیعصر
021-987654

کاهش نرخ تعامل رسانه های اجتماعی در سراسر شبکه های برتر

آیا می دانید موفقیت رسانه های اجتماعی برای کسب و کار شما چگونه است؟ ?

مانند بسیاری از حوزه‌های بازاریابی، نتایج بر اساس صنعت، مخاطبان هدف، و توانایی ایجاد محتوایی که مشتریان را جذب می‌کند، متفاوت است.

Rival IQ معیار رسانه های اجتماعی سالانه خود را منتشر کرد گزارش برای سال ۲۰۲۳، جایی که برندها در ۱۴ صنعت، عملکرد رسانه های اجتماعی خود را با سایر مارک ها در فضای رقابتی مشابه مقایسه می کنند.

مجموعه داده‌ها مشارکت رسانه‌های اجتماعی در فیس‌بوک، اینستاگرام، تیک‌توک و توییتر را برای ۲۱۰۰ شرکت در صنایع مختلف، از غذا و نوشیدنی گرفته تا فناوری، پوشش می‌دهد.

تعداد فالوورهای فیس‌بوک شرکت‌های مورد تجزیه و تحلیل بین ۲۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰۰۰ است و همه آنها بیش از ۵۰۰۰ دنبال کننده در اینستاگرام، TikTok و Twitter دارند.

در زیر نکات مهمی وجود دارد که متخصصان بازاریابی باید بدانند.

مشارکت کلی

بین سال‌های ۲۰۱۹-۲۰۲۲، همه صنایع شاهد کاهش مشارکت کلی در فیس‌بوک، اینستاگرام و توییتر بوده‌اند.

فیس‌بوک و توییتر فقط تغییر جزئی در تعامل نشان دادند.

برای فیس بوک، در سال ۲۰۲۱ به ۰.۰۶% کاهش یافت و در سال بعد نیز این نرخ حفظ شد. برای توییتر، بین سال‌های ۲۰۱۹-۲۰۲۲ ۰.۰۱ درصد کاهش داشته است.

ارسال هفتگی در طول زمان برای هر دو شبکه از ۵.۸ به ۵ پست در هفته در Facebook و ۵.۴ به ۳.۹ پست در هفته در Twitter کاهش یافته است.

از سوی دیگر، اینستاگرام با افت بسیار بیشتری مواجه شد، از ۱.۲۲٪ به ۰.۴۷٪. اما برخلاف فیس‌بوک و توییتر، پست‌های هفتگی در این پلتفرم از ۴.۳ به ۴.۵ پست در هفته افزایش یافته است.

نامزدی فیسبوک

در تمام صنایع، میانگین نرخ مشارکت فیس بوک به ازای هر پست توسط دنبال کنندگان ۰.۰۶٪ است.

میانگین تعداد پست‌های هفتگی در همه صنایع ۵.۰۴ است، که بیشترین پست‌های رسانه‌ای با ۷۳.۵ بار در هفته است. این احتمالاً به این دلیل است که شرکت‌های رسانه‌ای محتوای خبری بیشتری نسبت به برندهای دیگر صنایع منتشر می‌کنند.

Instagram Engagement

در تمام صنایع، میانگین نرخ تعامل اینستاگرام به ازای هر پست توسط فالوورها ۰.۴۷٪ است.

متوسط ​​تعداد پست‌های هفتگی در همه صنایع ۴.۶ است که تیم‌های ورزشی با ۱۵.۶ بار در هفته بیشترین پست را دارند.

TikTok Engagement

در تمام صنایع، میانگین نرخ مشارکت TikTok به ازای هر پست توسط دنبال‌کنندگان، ۵.۶۹% است.

تعداد متوسط ​​ویدیوها در هفته در همه صنایع ۱.۷۵ است، که بیشترین ارسال رسانه ها در هفته ۴.۲ بار است.

نامزدی توییتر

در تمام صنایع، میانگین نرخ مشارکت توییتر به ازای هر پست توسط دنبال‌کنندگان ۰.۰۳۵% است.

متوسط ​​تعداد توییت‌های هفتگی در همه صنایع ۳.۹۱ است، که بیشترین توئیت رسانه‌ها ۷۰.۲ بار در هفته است.

انواع پست برتر

بهترین انواع پست ها در هر شبکه اجتماعی بسته به صنعت متفاوت است.

پست‌های عکس و ویدیو بیشترین تعامل را در فیس‌بوک دارند، در حالی که پست‌های پیوند و وضعیت کمترین میزان تعامل را دارند.

Social Media Engagement Rates Dropping Across Top Networksعکس از Rival IQ، مارس ۲۰۲۳

برای اینستاگرام، داده‌ها نشان می‌دهد که کسب‌وکارها باید تلاش‌های تولید محتوا را روی حلقه‌ها، چرخ فلک‌ها و عکس‌ها متمرکز کنند. پست‌های ویدیویی آپلود نمی‌شوند زیرا حلقه‌ها کمترین تعامل را دارند.

در توییتر، پست‌های دارای عکس، ویدئو و وضعیت بیشترین میزان تعامل را نشان می‌دهند، در حالی که توییت‌های دارای پیوند کمترین میزان تعامل را دارند.

هشتگ های برتر

هشتگ‌ها در صنایع و پلتفرم‌ها بسیار متفاوت هستند. هشتگ های تعطیلات تمایل دارند بیشترین تعامل را در همه صنایع ایجاد کنند، در حالی که محبوبیت مسابقات و هدایا در مقایسه با سال های گذشته کاهش یافته است.

Social Media Engagement Rates Dropping Across Top Networksعکس صفحه از Rival IQ، مارس ۲۰۲۳

موارد مهم

نکته کلیدی این است که مخاطبان هر صنعت کمی متفاوت هستند. در حالی که برندهای غذا و نوشیدنی بهترین تعامل را با حلقه‌های اینستاگرام دارند، برندهای آموزش عالی بهترین تعامل را با چرخ فلک‌های اینستاگرام دارند.

برای استفاده حداکثری از استراتژی رسانه های اجتماعی خود، راه هایی برای تبدیل محتوای خود به قالبی بیابید که بهترین تعامل را در هر یک از شبکه های اجتماعی برتر داشته باشد. این تضمین می‌کند که با محتوایی که از مصرف آن‌ها لذت می‌برند به بیشترین مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کنید.

برای بیش از ۱۰۰ صفحه از بینش‌های خاص صنعت، از Rival IQ دیدن کنید و گزارش نشانک رسانه های اجتماعی.


تصویر ویژه: ۱۳_Phunkod/Shutterstock

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *