جان مولر مدافع جستجوی Google پاسخ می دهد که آیا انتخاب یک نوع سیستم مدیریت محتوا (CMS) نسبت به نوع دیگر مزیت SEO دارد یا خیر.
این سوال در آخرین قسمت از مجموعه Ask Googlebot در YouTube مطرح شده است.
شنیدن اینکه WordPress بهترین CMS برای SEO است رایج است، که ممکن است منجر شود فردی که فکر کند اگر چیز دیگری را انتخاب کند، در ضرر است.
با این حال، مولر تأیید میکند که در رتبهبندی سیگنالها هیچ تفاوتی از یک CMS به CMS دیگر وجود ندارد. پاسخ کامل او را در زیر بخوانید.
CMS یک عامل رتبه بندی نیست
Google به آنچه در انتهای یک وبسایت میگذرد اهمیتی نمیدهد. آنچه مهم است نتیجه نهایی نشان داده شده به بازدیدکنندگان است.
میتوانید با استفاده از WordPress، Wix یا بدون CMS، همان سیگنالها را به Google ارسال کنید اصلا مولر بیان می کند:
«تا آنجا که من میدانم، سیستمهای جستجوی ما به دنبال سیستم مدیریت محتوای خاصی نمیگردند تا با آن رفتار متفاوتی داشته باشند. برای ما، CMS تنها یکی از راه های ایجاد صفحات وب است. سیستم های گوگل بر نحوه ایجاد صفحه تمرکز نمی کنند. در عوض روی نتیجه نهایی تمرکز می کنند. صفحات وب ایجاد شده با دست می توانند به خوبی صفحات وب ایجاد شده توسط WordPress، Wix، Squarespace یا موارد مشابه باشند.”
مولر به پاسخ خود ادامه میدهد و میگوید میتوانید با استفاده از هر یک از سیستمهای مدیریت محتوا، صفحاتی ایجاد کنید که در جستجو به خوبی کار کنند.
اینطور نیست که SEO یک فرمول اختصاصی است که فقط یک توسعه دهنده CMS به آن دسترسی دارد.
SEO نیز یک راز بسیار محافظت شده نیست. همانطور که مولر می گوید، آنچه در جستجو کار می کند به خوبی مستند شده است.
اگر اصول سئو را بدانید، میتوانید بدون توجه به انتخاب CMS به نتایج خوبی برسید.
مولر ادامه می دهد:
«تا آنجا که من می توانم بگویم، همه سیستم های CMS اصلی می توانند صفحاتی ایجاد کنند که در جستجو به خوبی کار کنند. در بیشتر موارد، سئو جادویی نیست. این به خوبی مستند شده است، و ابزارهای تست زیادی وجود دارد، بنابراین همه ارائه دهندگان می توانند در صورت تمایل، عناصر سئو را شامل شوند. تفاوت های جزئی در بین سیستم ها وجود دارد، درست مانند همه صفحات وب کمی متفاوت است. برای صاحبان متوسط سایت، همه آنها برای جستجوی خارج از جعبه خوب کار می کنند، یا می توان به راحتی با چند تنظیمات یا افزونه این کار را تنظیم کرد.”
ویدئوی کامل را در زیر مشاهده کنید:
تصویر ویژه: عکس صفحه از YouTube.com/GoogleSearchCentral، ژوئیه ۲۰۲۲.