جان مولر از گوگل پاسخ داد که آیا گوگل از پیوندها در داده های ساخت یافته برای خزیدن استفاده می کند یا خیر. یافتن پیوندها، خزیدن، و سپس نمایه شدن برای سئو حیاتی است، بنابراین هر مزیت موجود برای خزیدن صفحات بیشتر مفید خواهد بود.
Google از پیوندها برای چه چیزی در داده های ساختاریافته استفاده می کند؟
فردی که این سؤال را میپرسد میخواهد بداند آیا Google از پیوندهای کشف شده در دادههای ساختاریافته برای خزیدن استفاده میکند یا خیر.
آنها همچنین میخواهند بدانند که آیا Google از پیوندها برای خزیدن استفاده نمیکند، اگر فقط ذخیره شده باشند.
سؤال اینجاست:
“آیا Google URL های واقع در نشانه گذاری داده های ساخت یافته را می خزند یا Google فقط داده ها را ذخیره می کند؟”
Google سعی میکند بسیاری از انواع نشانیهای اینترنتی را بخزد
پاسخ مولر ممکن است کمی تعجب آور به نظر برسد زیرا، در میان چیزهای دیگر، او اشاره می کند که ممکن است Google سعی کند پیوندی را که در یک فایل متنی است بخزد.
نکته جالب دیگر این است که او میگوید Google هر چیزی را که «به نظر میرسد» شبیه پیوند باشد، بررسی میکند و نمونههایی از معنای «شبیه پیوند» را دنبال میکند. .
پاسخ مولر:
“بنابراین، در بیشتر موارد، وقتی به صفحات HTML نگاه می کنیم، اگر چیزی شبیه یک پیوند ببینیم، ممکن است خاموش شویم و آن URL را نیز امتحان کنیم.
این چیزی است که اگر یک URL در جاوا اسکریپت پیدا کنیم، میتوانیم آن را انتخاب کرده و سعی کنیم از آن استفاده کنیم.
اگر پیوندی مانند یک فایل متنی در سایتی پیدا کردیم، میتوانیم آن را بخزیم و از آن استفاده کنیم.”
پاسخ مولر نمای کلی بسیار خوبی از کاری است که گوگل ممکن است با پیوندهای جایگزین انجام دهد، پیوندهایی که ابرپیوندهای سنتی HTML با متن لنگر نیستند.
آنچه در پی آمد یادآوری مولر است که همه این اشکال جایگزین پیوندها نباید به عنوان جایگزینی برای هایپرلینک های واقعی HTML، چیزی که مولر آن را “پیوند عادی” می نامد، مشاهده شود.
مولر اکیداً توصیه میکند که اگر میخواهید چیزی شبیه پیوند باشد، از یک ابرپیوند استاندارد HTML استفاده کنید.
او به پاسخ خود ادامه داد:
“اما این واقعاً یک پیوند عادی نیست.
بنابراین، توصیه میکنم اگر میخواهید Google خاموش شود و آن URL را بخزد، اطمینان حاصل کنید که یک پیوند HTML طبیعی به آن URL، با متن لنگر واضح نیز وجود دارد، و اطلاعاتی در مورد مقصد ارائه دهید. صفحه.
اگر نمیخواهید Google آن URL خاص را بخزد، ممکن است آن را با robots.txt مسدود کنید یا در آن صفحه از یک rel=canonical که به نسخه دلخواه شما اشاره میکند، مانند آن استفاده کنید.
بنابراین اینها مسیرهایی هستند که من به آنجا خواهم رفت.
من کورکورانه فرض نمیکنم که فقط به دلیل اینکه در دادههای ساختاریافته است، پیدا نمیشود.
نمیتوانم کورکورانه تصور کنم که فقط به دلیل اینکه در دادههای ساختاریافته است، پیدا میشود.
ممکن است پیدا شود.
ممکن است پیدا نشود.
به جای آن بر آنچه می خواهید در آنجا اتفاق بیفتد تمرکز می کنم.
اگر میخواهید آن را بهعنوان یک پیوند مشاهده کنید، آن را به یک پیوند تبدیل کنید.
اگر نمیخواهید خزیدن یا نمایهسازی آن انجام شود، خزیدن یا نمایهسازی را مسدود کنید.
اینها کاملاً به شما بستگی دارد.”
پیوندهای جایگزین
سئوها اشکال جایگزین بسیاری از پیوندها ایجاد کردهاند، که برخی از آنها (مانند «ذکر پیوند») هیچ مبنایی در واقعیت ندارند و حدس و نظر محض هستند.
سالها پیش، سئوکاران شروع به تمرین چیزی به نام Google Stacking کردند، که شامل افزودن پیوندها به Google Sheets و سپس نشان دادن پیوندها به صفحه Google با این اعتقاد بود که این عمل به رتبهبندی کمک میکند.
این ایده شبیه ساخت لینک وب ۲.۰ بود، جایی که برخی از SEO ها تصور اشتباهی داشتند که به اصطلاح “مرجعیت” از یک سایت وابسته به Google از طریق پیوندهای Google Sheets و Google Sites سرازیر می شود.
مولر با افزودن این مورد به پاسخ مولر درباره پیوندها در دادههای ساختیافته، تأیید کرد که Google ممکن است پیوندها را در دادههای ساختاریافته، جاوا اسکریپت و فایلهای متنی بخزد. اما او همچنین گفت که در مورد دادههای ساختاریافته، ممکن است Google آن پیوندها را نخزد.
مولر تأیید میکند که اگر قدرت پیوندها را میخواهید، بهتر است از پیوندهای واقعی استفاده کنید.
نقل قول
جوان مولر را در دقیقه ۲۳:۲۰ پاسخ سوال را تماشا کنید.
تصویر ویژه: YouTube.com/GoogleSearchCentral، ژوئن ۲۰۲۲.