تهران ، ولیعصر
021-987654

آیا گوگل سایت هایی را که شبیه هم هستند جریمه می کند؟

جان مولر از گوگل به این سوال پاسخ داد که آیا گوگل سایت هایی را که تقریباً یکسان هستند جریمه می کند؟ مولر از نمونه هایی از سطوح مختلف شباهت بین سایت ها استفاده کرد و پیشنهاد داد که از کدام یک اجتناب شود.

آیا گوگل به سایت هایی که شبیه هم هستند رتبه بندی می کند؟

سوالی که پرسیده شد این بود که آیا دو سایتی که شبیه به هم هستند هنوز هم می‌توانند در جستجوی Google رتبه بگیرند.

هیچ اشاره ای به مشابه بودن محتوا نشده بود، اما جان آن سناریو را نیز در پاسخ خود گنجاند.

این سوالی است که پرسیده شد:

“ما در حال برنامه ریزی برای به اشتراک گذاشتن بک اند و فرانت اند یکسان برای دو برند خود هستیم.

ما با هر دوی آنها در Google رتبه خوبی داریم.

اگر از ساختار HTML یکسان، اجزاء، طرح‌بندی و ظاهر و احساس یکسان بین برندهای مختلف استفاده کنیم، خطر جریمه چقدر است؟

آنچه متفاوت است، آرم ها، فونت ها و رنگ ها هستند.

یا پیشنهاد می‌کنید که به همان قسمت جلویی مهاجرت کنید اما تجربه متفاوتی را بین دو برند حفظ کنید؟»

برای شبیه بودن به سایت دیگر جریمه ای وجود ندارد

جان مولر تأیید کرد که اگر سایت‌ها تقریباً یکسان به نظر می‌رسند، این امر باعث عملکرد منفی برای رتبه‌بندی در نتایج جستجو نمی‌شود.

او گفت:

“اولاً، هیچ جریمه یا اقدام دستی هرزنامه وب برای داشتن دو وب سایت تقریباً یکسان وجود ندارد.”

در مرحله بعد، او گفت که گوگل چگونه با دو وب سایتی که ساختار URL و محتوای یکسانی دارند، برخورد می کند.

او پاسخ خود را ادامه داد:

“بنابراین، اگر آدرس‌های اینترنتی و محتوای صفحه در این دو وب‌سایت یکسان باشد، آنچه می‌تواند برای صفحات یکسان اتفاق بیفتد این است که سیستم‌های ما ممکن است یکی از صفحات را به عنوان صفحه متعارف انتخاب کنند.

این بدان معناست که ما خزیدن، نمایه سازی و رتبه بندی خود را بر روی آن صفحه متعارف متمرکز می کنیم.

برای صفحاتی که یکسان نیستند، معمولاً هر دوی آنها را فهرست بندی می کنیم.

برای مثال، اگر سند یکسانی در هر دو وب‌سایت دارید، ما یکی را انتخاب می‌کنیم و فقط آن را در جستجو نشان می‌دهیم.

در عمل، این اغلب خوب است.

اگر نیاز دارید که هر دو صفحه در جستجو نشان داده شوند، فقط مطمئن شوید که آنها به طور قابل توجهی متفاوت هستند، نه فقط با یک آرم یا طرح رنگ تغییر یافته.”

Google کپی‌سازی را با Canonicalization کنترل می‌کند

پاسخ جان جالب است زیرا بینشی از نحوه برخورد Google با محتوای تکراری واقعی که در آن کل محتوا یکسان است، ارائه می‌دهد.

در این مورد او می گوید که یک نسخه از محتوا را متعارف می کند، به این معنی که یک نسخه از محتوا را برای اهداف رتبه بندی انتخاب می کند.

این می‌تواند برای سایت‌هایی که محتوای وب‌سایت خود را به اشتراک می‌گذارند، مشکل ایجاد کند، به همین دلیل است که برای وب‌سایت‌ها مهم است که ناشر محتوای سندیکایی را ملزم به استفاده از یک متعارف بین دامنه‌ای کنند.

دلیلی برای عدم وجود جریمه

در سال ۲۰۱۳، مهندس جستجوی Google (در آن زمان) مت کاتس گفت که حداکثر ۳۰٪ از کل محتوای وب تکراری است زیرا این حالت عادی اینترنت است.

او این آمار را به عنوان بخشی از توضیح اینکه چرا Google محتوای تکراری را جریمه نمی‌کند، ذکر کرد، زیرا سایت‌های بی‌گناه رتبه‌بندی خود را از دست می‌دهند.

آیا داشتن دو وب سایت تقریباً یکسان جریمه ای دارد؟

پاسخ منفی است، تا زمانی که خود محتوا یکسان نباشد.

نقل قول

پاتوق Google After Hours را در نقطه ۱۱ دقیقه‌ای که جان مولر به سؤال درباره وب‌سایت‌های تقریباً یکسان پاسخ می‌دهد، تماشا کنید


تصویر ویژه توسط Shutterstock/The Faces

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *