تهران ، ولیعصر
021-987654

آیا گوگل با منشن های بدون پیوند مانند لینک ها برخورد می کند؟

در یک پاتوق ساعات کاری دفتر سئو گوگل، شخصی از جان مولر، کارمند گوگل، درباره وضعیت مقالاتی که در مورد سایتش صحبت می‌کردند پرسید، اما ذکر نام تجاری یا نام دامنه به آن مرتبط نبود. سایت او چیزی که او می‌خواست بداند این بود که آیا نام دامنه و نام تجاری‌اش می‌تواند نوعی سیگنال را منتقل کند.

پاسخ جان مولر واضح و بدون ابهام بود.

نام تجاری

فردی که سوال می‌پرسد، موضوع نام دامنه را مطرح می‌کند و اینکه آیا Google از آن‌ها مشابه پیوندها استفاده می‌کند.

او سناریوی خود را درباره سایت‌هایی توضیح داد که مقالاتی را منتشر می‌کنند که یک دامنه یا نام تجاری را ذکر می‌کنند اما به وب‌سایت‌های واقعی پیوند نمی‌دهند.

“…این ذکرها می تواند به شکل نام تجاری باشد یا می تواند به شکل نام یک شخص نیز باشد.

…آیا Google هنوز هم می‌تواند آن نام‌ها، نام‌ها را تشخیص دهد و از آنجایی که آنها با شرکت مادر یا نام تجاری فعلی که با آن کار می‌کنند مرتبط بوده‌اند، این کار را انجام می‌دهد… نوعی تأثیر…

فقط به این دلیل که شما در برخی مکان‌های دیگر نام برده شده‌اید، اما پیوندی ندارید.”

این یا پیوند است یا نیست

مولر اساساً به این سؤال پاسخ داد که نام تجاری یک پیوند نیست، بنابراین مانند یک پیوند تلقی نمی‌شود.

جان مولر از Google پاسخ داد:

«منظورم این است که… اول از همه، اگر پیوندی به صفحات شما وجود ندارد، در واقع پیوندی در آنجا نیست.

بنابراین چیزی نیست که ما ببینیم، مثلاً، اوه، نیمی از پیوند ارزش ذکر یا چیزی شبیه به آن است.

در اصل، هیچ پیوندی وجود ندارد، بنابراین هیچ سیگنالی مانند هر پیوند معمولی در آنجا عبور نمی کند.

بنابراین، فکر می‌کنم این اولین چیزی است که باید در نظر داشت.

این به این معنا نیست که… نوعی… این اشاره‌ها بد هستند یا باید از آنها اجتناب کنید یا هر چیز دیگری.

این واقعاً درست است، ما اینها را به عنوان پیوند در نظر نمی گیریم.

و همینطور است.

و این چیزی است که ممکن است کاربران آن ذکر را انتخاب کنند و سایت شما را جستجو کنند و به هر حال به سایت شما بروند.

اما پیوندی به سایت شما نیست.

بنابراین از این منظر، بسیار متفاوت است.

من آنها را در یک دسته قرار نمی دهم.”

هیچ سیگنالی از نام های تجاری عبور نمی کند

جان مولر بسیار واضح بود که اگر سایتی از یک نام تجاری یا دامنه وب سایت نام می برد، گوگل آن را به عنوان یک پیوند تلقی نمی کند.

پاسخ او واضح و بدون ابهام بود:

“در اصل، هیچ پیوندی وجود ندارد، بنابراین سیگنالی در حال عبور نیست…”

این بدان معناست که اگر سیگنالی عبور نمی‌کند، مانند یک پیوند، تأثیری در رتبه‌بندی صفر دارد.

نقل قول

آیا ذکرهای بدون پیوند به عنوان پیوند به حساب می آیند؟

در ساعت ۴۶:۲۷ دقیقه تماشا کنید

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *