گزارش شده است که ایلان ماسک خرید توییتر خود را تکمیل کرده و بلافاصله مدیرعامل، مدیر مالی و همچنین مدیر اجرایی مسئول حقوقی، سیاستگذاری و اعتماد را اخراج کرده است.
ماسک مدیر عامل توییتر، پاراگ آگراوال، مدیر مالی ند سگال و مشاور عمومی و رئیس بخش حقوقی، سیاستگذاری و اعتماد ویجایا گاد (@vijaya).
ویجایا گاد مسئول ایمن سازی توییتر برای کاربران بود و برای حذف سخنان نفرت انگیز و اطلاعات نادرست تلاش می کرد. او همچنین مدیری بود که نقش کلیدی در تحریم دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق داشت.
تصویر توییت شده از ایلان ماسک در قهوه خانه توییتر HQ
در کافیبار دفتر مرکزی توییتر، @elonmusk pic.twitter.com/vy5Cw7zttf
— والتر ایزاکسون (@WalterIsaacson) 202 اکتبر
همچنین گزارش شده است که مدیر عامل و مدیر ارشد مالی اخراج و از دفتر مرکزی توییتر اسکورت شدند.
به گزارش رویترز:
“او روز چهارشنبه با یک پوزخند بزرگ و در دست داشتن یک سینک چینی وارد دفتر مرکزی توییتر شد و متعاقباً توییت کرد “بگذارید آن غرق شود.” او توضیحات خود را در نمایه توییتر خود به “Chief Twit” تغییر داد.
او همچنین سعی کرد ترس را در میان کارکنان از اخراجهای بزرگ آرام کند و به تبلیغکنندگان اطمینان داد که انتقادات گذشته او از قوانین تعدیل محتوای توییتر به جذابیت آن آسیبی نمیرساند.
پیام ایلان ماسک به تبلیغ کنندگان توییتر
ماسک نامهای سرگشاده در توییتر به تبلیغکنندگان ارسال کرد تا توضیح دهد که آینده تبلیغات در توییتر چگونه خواهد بود.
پیام در جزئیات مبهم بود و بر روی آرزوها برای نوع تبلیغاتی که او مایل به دیدن آن است متمرکز بود.
او توییت کرد:
“من همچنین بسیار معتقدم که تبلیغات، زمانی که به درستی انجام شود، می تواند شما را خوشحال، سرگرم و آگاه کند. می تواند خدمات یا محصول یا درمان پزشکی را به شما نشان دهد که هرگز نمی دانستید وجود دارد، اما برای شما مناسب است.
برای اینکه این موضوع درست باشد، ضروری است که به کاربران توییتر تبلیغاتی نشان داده شود که تا حد امکان با نیازهای آنها مرتبط باشد.
تبلیغات کم ارتباط هرزنامه هستند، اما تبلیغات بسیار مرتبط در واقع محتوا هستند!
اساساً، توییتر آرزو دارد که معتبرترین پلت فرم تبلیغاتی در جهان باشد که برند شما را تقویت کرده و شرکت شما را رشد دهد. از همه کسانی که با ما همکاری کرده اند، از شما تشکر می کنم.
بیایید با هم چیز خارق العاده ای بسازیم.”
ایلان ماسک دلیل خرید توییتر را توضیح می دهد
در نامه سرگشاده خود به تبلیغکنندگان، او همچنین چشماندازی را برای یک پلتفرم اجتماعی برای همه جنبههای مسائل ترسیم کرد و ابراز امیدواری کرد که توییتر بتواند به آنها کمک کند تا به شیوهای سالم در بحثها شرکت کنند.
او نوشت:
“دلیلی که من توییتر را به دست آوردم این است که برای آینده تمدن داشتن یک میدان شهری دیجیتالی مشترک، که در آن بتوان طیف گسترده ای از عقاید را به شیوه ای سالم و بدون توسل به خشونت مورد بحث قرار داد، مهم است.” /p>
در حال حاضر خطر بزرگی وجود دارد که رسانههای اجتماعی به اتاقهای اکو جناح راست و چپ افراطی تقسیم شوند که نفرت بیشتری ایجاد میکنند و جامعه ما را از هم جدا میکنند.
در تعقیب بیوقفه کلیکها، بسیاری از رسانههای سنتی به آن افراطهای قطبی دامن زدهاند و به آنها پاسخ میدهند، زیرا معتقدند این چیزی است که پول را به ارمغان میآورد، اما با انجام این کار، فرصت گفتگو از دست میرود.
به روز شده: نظارت محتوا، گفتار و کنترل آزاد
برکناری مشاور عمومی که مسئول تعدیل سخنرانی در توییتر بود، اقدامی جسورانه است که برخی در جامعه توییتر آن را تشویق کردند اما بسیاری دیگر از آن ابراز تاسف کردند.
آنیل دش، کارآفرین فناوری (نمایه LinkedIn)، که مدیر عامل گلیچ و یکی از اعضای هیئت مدیره سازمان دیجیتالی آزادی بیان و حریم خصوصی بنیاد مرز الکترونیکی، تجربه منفی در اولین روز مالکیت ماسک بر توییتر داشت.
او توییت کرد:
«هر گزارش سوء استفادهای که دیروز در توییتر تحت رهبری جدید آن ارائه کردم، رد شد و گفت که حسابها خطمشی را نقض نمیکنند.
دو سیاهپوست را هدف گرفته بودند، یکی از آنها یک فرد یهودی را هدف گرفته بود، هر کدام به صراحت از رایجترین توهین مورد استفاده برای هدف قرار دادن آن گروهها استفاده کردند.
در یک پست وبلاگی از آوریل ۲۰۲۲، آنیل دش این ایده را مطرح کرد که مکالمه پیرامون توییتر و فیس بوک واقعاً در مورد حق آزادی بیان نیست، بلکه در واقع مبارزه بین این است که چه کسی رسانه های اجتماعی را کنترل می کند و هنجارهای اجتماعی که در آن قرار خواهند گرفت. مجاز است.
آنیل داش نوشت:
“این غیرعادی است که ببینیم قدرتمندترین افراد در فناوری درباره اینکه چه کسی می تواند فناوری بد و شکسته را کنترل کند، بحث می کنند.
اما این همان چیزی است که در توییتر و جاهای دیگر اتفاق میافتد، زیرا میبینیم که مردم ادعا میکنند که بحثی بر سر تعدیل محتوا یا آزادی بیان وجود دارد.
البته این درست نیست. ما در حال حاضر شاهد بحثی درباره «آزادی بیان» نیستیم.
آنچه ما در واقع شاهد آن هستیم فقط بحثی است در مورد اینکه چه کسی هنجارهای یک شبکه اجتماعی را کنترل می کند و چه کسی از آن شبکه تبلیغ رایگان دریافت می کند.”
آیا تبلیغ کنندگان حرف آخر را خواهند زد؟
باید دید اکنون که مدیر اجرایی مسئول حذف سخنان نفرت انگیز و اطلاعات نادرست از بین رفته است، فضای تبلیغاتی چگونه خواهد بود.
تبلیغکنندگان معمولاً دوست ندارند مارکهایشان را در کنار توییتهای سمی قرار دهند.
جنرال موتورز (رقیب تسلای ماسک)، گزارش شده است تبلیغات را به حالت تعلیق درآورده است.
درمورد کسانی که از Twitter استفاده میکنند، بسیاری در توییتر از قبل برداشته شدن محدودیتهای ظالمانه آزادی بیان خود را جشن میگرفتند.
من فکر میکنم بسیاری از کارمندان توییتر نفس راحتی میکشند که دیگر متعصبان جناح چپ که بر آنها مسلط هستند به آنها دیکته نمیشود.
شوق واقعی در بسیاری از چهرهها در عکس وجود دارد.
آنها توئیتر تخلیه شده توسط تفرقه داران فاسد را به ارث خواهند برد.
— مارک (@MxJ61) 27 اکتبر ۲۰۲۲
تصویر ویژه توسط Shutterstock/baranq