مدیر عامل توییتر، ایلان ماسک، شش راه را فاش می کند که قصد دارد توییتر را به “برنامه همه چیز” تبدیل کند، که شامل توییت های طولانی، DM های رمزگذاری شده، پرداخت های کاربر به کاربر و موارد دیگر است.
در یک سری از اسلایدها با عنوان “تویتر ۲.۰″، ماسک برنامه های خود را در یک جلسه داخلی ارائه کرد:
اسلایدهایی از بحث شرکت توییتر من pic.twitter.com /8LLXrwylta
— ایلان ماسک (@elonmusk) 27 نوامبر ۲۰۲۲
اسلایدها اهداف زیر را برای آینده توییتر نشان میدهند:
- تبلیغات به عنوان سرگرمی
- ویدئو
- توئیت های طولانی
- پیامهای پیامکی رمزگذاری شده
- توئیت های طولانی
- راه اندازی مجدد Blue Verified
ماسک این اسلایدها را در توییتر منتشر کرد، بدون اینکه زمینه بیشتری داشته باشد، به طوری که خواندن بیش از حد برنامه هایش برای شرکت دشوار است. با این حال، میتوانیم برخی اطلاعات را بر اساس اسکرینشاتهای ماکت در هر اسلاید جمعآوری کنیم.
تبلیغات به عنوان سرگرمی
ماسک قصد دارد تبلیغات در توییتر را سرگرمکنندهتر کند و نمونهای از تبلیغ HBO Max را نشان میدهد که مانند مسابقه Buzzfeed خوانده میشود.
متن به شرح زیر است:
«آیا شما تارگاریان، والریون یا هایت تاور هستید؟
این توییت را لایک کنید و من نمایه شما را تجزیه و تحلیل خواهم کرد تا بدانید متعلق به کدام خانه هستید و چه نقشی در دنیای #LaCasaDelDragon خواهید داشت.”
برای زمینه، تبلیغ برای نمایش خانه اژدها است، که اسپین آف بازی تاج و تخت است.
نسخه تبلیغاتی من را به یاد آزمونهای Buzzfeed میاندازد که در آن به یک سری سؤالات پاسخ میدهید تا مشخص کنید کدام شخصیت یک برنامه تلویزیونی خواهید بود.
ویروسی بودن این آزمونها مرا به این باور میرساند که جهتگیری توییتر برای تبلیغات میتواند تعامل معناداری ایجاد کند.
آیا این شکل از تبلیغات احتمالاً مشتریان جدیدی را جذب می کند که قبلاً با محصول آشنا نیستند؟ احتمالاً نه، اما میتواند راهی مؤثر برای افزایش آگاهی از برند باشد.
ویدئو
نمونه بالا که فقط حاوی یک تصویر کوچک و متن مکاننما است، اجازه نمیدهد تا حدس و گمان زیادی درباره برنامههای ماسک برای ویدیو در توییتر وجود داشته باشد.
با این حال، اگر توییتهای ماسک موردی باشد، برنامههای او میتواند شامل بازگرداندن برنامه ویدیویی کوتاه Vine باشد:
واین را برگردانید؟
— ایلان ماسک (@elonmusk) 31 اکتبر ۲۰۲۲
ماسک همچنین ممکن است در حال برنامهریزی برای رقابت با YouTube باشد و ادعا کند که میتواند پرداختهای بالاتری ارائه دهد. آقای Beast، محبوبترین خالق YouTube، به این ادعا بدبین است:
واین را برگردانید؟
— ایلان ماسک (@elonmusk) 31 اکتبر ۲۰۲۲
توئیت های طولانی
ماسک دارای یک اسکرین شات از ویژگی یادداشتهای توییتر است تا برنامههای خود را برای توییتهای طولانی نشان دهد.
تویتر اوایل سال جاری آزمایش Notes را با تعداد محدودی نویسنده آغاز کرد.
✨ معرفی: یادداشتها ✨
ما در حال آزمایش راهی برای نوشتن طولانی تر در Twitter هستیم. pic.twitter.com/SnrS4Q6toX
— Twitter Write (@TwitterWrite) 22 ژوئن، ۲۲ ژوئن
با مراجعه به صفحه حساب @TwitterWrites و رفتن به برگه یادداشت ها می توانید این ویژگی را در عمل مشاهده کنید.
DM های رمزگذاری شده
این ویژگی کاملاً قابل توضیح است.
DM های رمزگذاری شده در حال تبدیل شدن به یک استاندارد صنعتی برای سایت های رسانه های اجتماعی هستند. متا در ماه ژانویه رمزگذاری سرتاسری را برای ابزارهای پیام رسانی خود معرفی کرد و اکنون توییتر نیز از این روش پیروی می کند.
کارشناس مهندسی معکوس جین ام وونگ اخیرا شواهدی از DM های رمزگذاری شده توییتر را کشف کرده است، که نشان میدهد بهروزرسانی ممکن است به زودی آماده راهاندازی شود.
(جدید) آبی تأیید شده
راهاندازی مجدد Blue Verified دارای ویژگیهای زیر خواهد بود:
- یک علامت تیک آبی “تأیید شده”
- قرار دادن اولویت در بالای پاسخ ها، اشاره ها و نتایج جستجو
- مشاهده ۵۰٪ تبلیغات کمتر
- آپلود ویدیوهای طولانی تر
- دسترسی زودهنگام به ویژگی های جدید داشته باشید
متن پایین اسلاید ماسک نشان میدهد که قیمت ۷.۹۹ دلار در ماه یک “پیشنهاد زمان محدود” است، که نشان میدهد ممکن است قیمت در آینده افزایش یابد، مگر اینکه کاربران در حال حاضر قفل شوند.
پرداخت ها
اسلاید ماسک هیچ اطلاعاتی در مورد برنامههای او برای پرداخت در توییتر ارائه نمیکند. با این حال، این طرحها قبلاً در اوایل این ماه به اشتراک گذاشته شده بودند.
در یک تماس با تبلیغکنندگان، ماسک میگوید میخواهد توییتر را به یک بازار دیجیتال تبدیل کند که در آن سازندگان بتوانند قیمتهای خود را برای محتوا تعیین کنند.
این به سازندگان اجازه میدهد ویدیوهای آموزشی را بفروشند، برای مثال، با قیمتی که معتقدند منصفانه است.
برای این منظور، ماسک معتقد است که این نوع سیستم پرداخت در را برای کاربران باز می کند تا مستقیماً برای سایر کاربران در توییتر پول ارسال کنند.
تصویر ویژه: FellowNeko/Shutterstock