تهران ، ولیعصر
021-987654

کارمند سابق گوگل در مورد قطعات ویژه: گوگل در ارسال کاربران به وب مرددتر است

ماریسا مایر، کارمند سابق گوگل، در پادکستی با موضوع چرا جستجوی گوگل اینقدر بد است، توضیح داد که گوگل بد نبود، اینترنت بود. سپس او اظهار داشت که یکی از دلایل ماندن کاربران در Google این است که وب همیشه تجربه خوبی نیست.

ماریسا مایر کارمند سابق Google

ماریسا مایر کارمند شماره ۲۰ در Google بود. او تقریباً در تمام محصولات اصلی Google، از جمله جستجوی Google، محلی، تصاویر و AdWords، نقش های کلیدی ایفا کرد.

او گوگل را ترک کرد تا رئیس و مدیر عامل یاهو شود! به مدت پنج سال.

مایر نه تنها در ابتدای راه‌اندازی گوگل حضور داشت، بلکه در شکل‌دهی به شرکت نیز نقشی ایفا کرد که تا حدودی به او دیدگاه منحصربه‌فردی در مورد شرکت و تفکر آن می‌دهد.

دلیل SERP های صفر کلیک چیست؟

ماریسا مایر در پادکست اخیر Freakonomics با موضوع، آیا گوگل بدتر می‌شود؟

ظاهر شد.

در بخشی از پادکست او اصرار داشت که جستجوی Google فقط یک آینه است و کیفیت پایین نتایج جستجو را ایجاد نمی کند.

او اظهار داشت که اگر نتایج جستجو بدتر هستند، تنها به این دلیل است که اینترنت بدتر است.

سپس پادکست به بحث در مورد قطعه‌های برجسته می‌پردازد، چیزی که برخی در جامعه بازاریابی جستجو نتایج جستجوی صفر کلیک می‌نامند.

به آن‌ها صفر کلیک می‌گویند زیرا Google اطلاعات مورد نیاز کاربر را در صفحه نتایج جستجو نشان می‌دهد تا کاربران بدون نیاز به کلیک کردن به وب‌سایت، پاسخ خود را دریافت کنند.

Google رسماً می‌گوید که این ویژگی‌های جستجو برای مفید بودن طراحی شده‌اند.

ماریسا مایر عقیده داشت که انگیزه دیگری برای جلوگیری از کلیک کردن افراد بر روی یک وب سایت، این است که کیفیت اینترنت بسیار بد است.

مجری پادکست مکالمه را با تفسیر خود از این که گزیده های ویژه عبارتند از:

آغاز کرد.

«یکی از راه‌هایی که Google برای مبارزه با کاهش کلی کیفیت تلاش کرده است، تکمیل فهرست یک تریلیون صفحه وب با محتوای خاص خود است.

اگر یک سوال ساده درباره آشپزی یا سن سیاستمدار یا بازیگر بپرسید، یا حتی بهترین پادکست کدام است، ممکن است آنچه را مایر “نتیجه درون خطی” می نامد یا Google آن را “قطعه برجسته” می نامد.

این یک متن است که دقیقاً در صفحه نتایج جستجو به سؤال شما پاسخ می دهد، بدون نیاز به کلیک بر روی پیوند.»

مایر نظر خود را ارائه کرد که ممکن است Google در ارجاع کاربران به وب‌سایت‌ها «تردید» داشته باشد.

او توضیح داد:

“من فکر می کنم که Google در ارسال کاربران به وب تردید بیشتری دارد.

و برای من، می دانید، این به یک تنش طبیعی اشاره می کند که آنها می گویند،

“صبر کنید، ما می بینیم که وب گاهی اوقات تجربه خوبی برای جستجوگران ما نیست که به آن ادامه دهند. ما آنها را در صفحه خود نگه می داریم.’

افراد ممکن است آن را درک کنند و بگویند،

“خب، آنها آنها را در صفحه نگه می دارند زیرا این به آنها کمک می کند پول بیشتری کسب کنند و کنترل بیشتری به آنها می دهد.”

اما احساس من این است که افزایش اخیر در تعداد نتایج درون خطی به این دلیل است که آنها نگران برخی از تجربیات با کیفیت پایین در وب هستند.

من فکر می کنم که مشکل واقعاً سخت است.

شاید شما در حال حاضر از روشی که Google آن را حل می کند خوشتان نیاید، اما با توجه به اینکه چگونه وب در حال تغییر و تحول است، مطمئن نیستم که روش قدیمی، در صورت اعمال مجدد، آنطور که شما می خواهید عمل کند. به.”

انگیزه پشت قطعه های ویژه چیست؟

دلیلی که Google برای ارائه قطعه‌های ویژه در نتایج جستجو ارائه می‌کند این است که آنها برای کاربران راحت هستند.

توضیحات اسناد راهنمای Googlen:

«وقتی سیستم‌های ما تعیین می‌کنند که این قالب به افراد کمک می‌کند تا راحت‌تر آنچه را که به دنبال آن هستند، از توضیحات مربوط به صفحه و زمانی که برای خواندن خود صفحه روی پیوند کلیک می‌کنند، راحت‌تر کشف کنند، قطعه‌های برجسته را نمایش می‌دهیم. آنها به ویژه برای کسانی که در تلفن همراه یا جستجوی صوتی هستند مفید هستند.»

نظر ماریسا مایر مهم است زیرا او نقشی کلیدی در شکل‌دهی به Google، از جستجو گرفته تا AdWords و Gmail داشت.

بدیهی است که او فقط نظر خود را ارائه می دهد و واقعیتی را بیان نمی کند که گوگل در ارسال ترافیک به وب سایت ها مردد است زیرا کیفیت اینترنت بد است.

اما آیا می‌تواند چیزی در مشاهده او وجود داشته باشد که گوگل فقط یک آینه است و وب‌سایت‌های امروزی خیلی خوب نیستند؟

در نظر بگیرید که در سال ۲۰۲۲، ۸ به‌روزرسانی رسمی Google وجود داشت.

از این هشت به‌روزرسانی، شش مورد از آنها به‌روزرسانی‌های هرزنامه، به‌روزرسانی محتوای مفید و به‌روزرسانی‌های بررسی محصول بود.

اکثر به‌روزرسانی‌های Google در سال ۲۰۲۲ برای حذف محتوای اینترنتی با کیفیت پایین از نتایج جستجو طراحی شده‌اند.

این تمرکز بر حذف وب‌سایت‌های با کیفیت پایین با دیدگاه ماریسا مایر مطابقت دارد که اینترنت امروز پر از محتوای با کیفیت پایین است.

سابقه به‌روزرسانی‌های الگوریتم Google در سال ۲۰۲۲ با مشاهده ماریسا مایر مبنی بر بد بودن محتوای وب و تأثیر آن بر کیفیت نتایج جستجو مطابقت دارد.

او گفت که احساس می‌کند گوگل ممکن است “نگران برخی از تجربه‌های با کیفیت پایین در وب باشد” و این یکی از دلایلی است که ممکن است برای ارسال ترافیک به وب‌سایت‌ها “تردید” کند.

آیا ماریسا مایر می‌تواند با صدای بلند سخنانی را بگوید که کارمندان Google ممکن است در ملاء عام نگویند؟

نقل قول

به پادکست Freakonomics در اینجا گوش دهید

آیا گوگل بدتر می‌شود؟

تصویر ویژه توسط Shutterstock/Koldunov

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *