تهران ، ولیعصر
021-987654

محبوبیت فیس بوک به شدت کاهش می یابد زیرا یوتیوب رتبه اول را در بین نوجوانان می گیرد

یک نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو از نوجوانان آمریکایی ۱۳ تا ۱۷ ساله نشان می‌دهد که استفاده از فیس‌بوک با گرایش آنها به سمت برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی ویدئو محور کاهش یافته است.

درصد نوجوانان آمریکایی که می‌گویند از فیس‌بوک استفاده می‌کنند از ۷۱ درصد که در یک نظرسنجی مشابه در سال ۲۰۱۵ ثبت شده بود، به ۳۲ درصد در سال ۲۰۲۲ کاهش یافت.

TikTok، Instagram و Snapchat همگی فیس بوک را از نظر محبوبیت در بین نوجوانان آمریکایی تحت الشعاع قرار می دهند، اگرچه هیچ کدام در صدر فهرست قرار ندارند.

نقطه برتر متعلق به YouTube است که ۹۵٪ از نوجوانان آمریکایی از آن استفاده می کنند.

نتایج نظرسنجی انجام‌شده توسط مرکز تحقیقاتی پیو می‌تواند به کسب‌وکارها و بازاریابان در دسترسی به نسل امروزی کاربران وب کمک کند.

می‌آموزید که از چه برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، چقدر زمان صرف هر کدام می‌کنند و دستگاه‌هایی که ترجیح می‌دهند هنگام تعامل با برنامه‌ها استفاده کنند.

در اینجا نکات برجسته از مطالعه مرکز تحقیقات پیو در مورد استفاده از رسانه های اجتماعی در میان نوجوانان آمریکایی است.

بیشتر نوجوانان آمریکایی از YouTube نسبت به سایر برنامه های رسانه اجتماعی استفاده می کنند

در نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو می‌پرسد آیا نوجوانان آمریکایی از ۱۰ پلتفرم آنلاین خاص استفاده می‌کنند یا خیر.

این رتبه‌بندی به همراه درصد پاسخ‌دهندگانی که می‌گویند از هر برنامه استفاده می‌کنند عبارتند از:

  1. YouTube (95%)
  2. TikTok (67%)
  3. اینستاگرام (۶۲%)
  4. Snapchat (59%)
  5. فیس بوک (۳۲%)
  6. تویتر (۲۳%)
  7. Twitch (20%)
  8. WhatsApp (17%)
  9. Reddit (14%)
  10. Tumblr (5%)

فیس بوک تنها اپلیکیشنی نیست که استفاده از آن را کاهش می دهد. توییتر و تامبلر نیز نسبت به زمانی که این نظرسنجی در سال ۲۰۱۵ انجام شد، کاهش یافته است.

TikTok، Twitch، WhatsApp و Reddit تازه واردهایی به لیست هستند که هیچ داده نظرسنجی تاریخی برای مقایسه ندارند.

مرکز تحقیقات پیو اشاره می‌کند که استفاده بر اساس جنسیت کمی متفاوت است:

«دختران نوجوان بیشتر از پسران نوجوان می گویند که همیشه از TikTok، Instagram و Snapchat استفاده می کنند، در حالی که پسران بیشتر از Twitch و Reddit استفاده می کنند. پسران نیز با نرخ بالاتری نسبت به دختران از یوتیوب استفاده می‌کنند، اگرچه اکثریت قریب به اتفاق نوجوانان بدون توجه به جنسیت از این پلتفرم استفاده می‌کنند.»

تجزیه استفاده از رسانه های اجتماعی در میان نوجوانان ایالات متحده

وقتی در مورد تعداد دفعات استفاده نوجوانان از پنج پلتفرم برتر رسانه های اجتماعی سؤال شد، این نظرسنجی نشان داد:

  • تقریبا ۷۵% روزانه از YouTube بازدید می‌کنند و ۴۱% می‌گویند که چندین بار در روز بازدید می‌کنند.
  • ۵۸٪ روزانه از TikTok بازدید می کنند، و ۳۲٪ می گویند که چندین بار در روز بازدید می کنند.
  • ۵۱٪ روزانه از Snapchat بازدید می کنند، از جمله ۲۹٪ که چندین بار در روز بازدید می کنند.
  • ۵۰% روزانه از اینستاگرام بازدید می‌کنند، از جمله ۲۷% که چندین بار در روز بازدید می‌کنند.

وقتی از او پرسیده شد که آیا ترک استفاده از رسانه‌های اجتماعی دشوار است، ۵۸٪ گفت که انجام این کار حداقل تا حدودی چالش برانگیز خواهد بود.

تفکیک استفاده از رسانه های اجتماعی بر اساس دستگاه

تقریباً همه نوجوانان ایالات متحده (۹۵٪) در سال ۲۰۲۲ به تلفن هوشمند دسترسی دارند که از ۷۳٪ در سال ۲۰۱۵ افزایش یافته است.

دسترسی نوجوانان به سایر دستگاه‌های متصل به اینترنت، مانند رایانه‌های رومیزی یا لپ‌تاپ یا کنسول‌های بازی، از نظر آماری بدون تغییر باقی مانده است.

امروزه، ۹۷% نوجوانان می‌گویند که روزانه حداقل بر روی یک دستگاه از اینترنت استفاده می‌کنند، در مقایسه با ۹۲% نوجوانان در سال ۲۰۱۵ که همین را گفتند.

مهم‌تر افزایش پاسخ‌دهندگانی است که می‌گویند «تقریباً دائماً» از اینترنت استفاده می‌کنند، که ۴۶٪ در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با ۲۴٪ در سال ۲۰۱۵ است.

یادداشت های دیگر درباره نظرسنجی

داده‌های ارائه‌شده در این مقاله بر اساس یافته‌های یک نظرسنجی آنلاین از ۱۳۱۶ نوجوان است که توسط مرکز تحقیقاتی پیو از ۱۴ آوریل تا ۴ می ۲۰۲۲ انجام شده است.

این مقاله حاوی نمونه کوچکی از داده های موجود در مطالعه کامل است. جزئیات بیشتر درباره استفاده نوجوانان از فناوری‌های دیجیتال در مرکز تحقیقات پیو.


تصویر ویژه: Rawpixel.com/Shutterstock

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *