تهران ، ولیعصر
021-987654
رفع  خطای “Either “offers”, “review” or “aggregateRating” should be specified در سرچ کنسول

رفع  خطای “Either “offers”, “review” or “aggregateRating” should be specified در سرچ کنسول

آنچه در این مطلب می‌خوانید:
نمایش
امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای

spinner
در حال ثبت رای

روش‌های رفع  خطای “Either ““offers”“, ““review”“ or ““aggregateRating”“ should be specified در سرچ کنسول در ادامه این مقاله بیان شده‌اند. این ارور زمانی رخ می‌دهد که یکی از مقادیر Offer، Review و یا aggregateRating که از جمله ویژگی‌های اسکیما محصول هستند، تعریف نشوند. توجه کنید که گوگل برای نمایش فیچر اسنیپت‌های محصول در صفحه SERP، نیاز به یکسری اطلاعات مهم دارد که از جمله آنها می‌توان به یکی از سه مورد Review, aggregateRating و یا offers دارد.

 

ثبت نام در دوره

آشنایی با خطای Either “”offers””, “”review”” or “”aggregateRating”” should be specified

آشنایی با هشدار Either offers, review or aggregateRating should be specified

در ادامه بررسی خطاها و مشکلات فنی سئو سایت شما، حال نوبت آن است تا به رفع خطای Either “”offers””, “”review”” or “”aggregateRating”” should be specified در سرچ کنسول بپردازیم.

منظور از خطای Either “”offers””, “”review”” or “”aggregateRating”” should be specified آن است که یک یا هر سه ویزگی offers، review و نیز aggregateRating تعیین نشد‌ه‌اند. این سه عبارت ویژگی‌های مختلف از داده‌های ساختار یافته محصول می‌باشند که می‌توانید به طور مفصل در آموزش بخش Product snippets آنها را مطالعه کنید. به صورت خلاصه راجع به چیستی هرکدام و کارکردشان باید گفت:

  • Review: این گزینه مربوط به نقد و نظراتی است که برای محصول شما ثبت شده‌اند. همچنین شامل امتیازی می‌باشد که کاربران برای محصول شما درج کرده‌اند.
{  "@context": "https://schema.org/",
  "@type": "Game",
  "name": "Firefly",
  "review": {
    "@type": "Review",
    "reviewRating": {
      "@type": "Rating",
      "ratingValue": "5"
    },
    "author": {
      "@type": "Person",
      "name": "John Doe"}}}
  • Offers: مربوط به جزئیات خاصی در مورد محصول شما است. از جمله می‌توان در دسترس بودن، قیمت، گزینه‌های خرید و غیره اشاره کرد. برخی از ویژگی‌هایی که می‌توان در این بخش برای محصول درج کرد عبارتند از: Price، Currency، Availability، Price valid until و غیره.
      "offers": {
        "@type": "Offer",
        "url": "https://example.com/offers/catcher-in-the-rye",
        "priceCurrency": "USD",
        "price": "5.99",
        "priceValidUntil": "2020-11-05",
        "itemCondition": "https://schema.org/UsedCondition",
        "availability": "https://schema.org/InStock",
        "seller": {
          "@type": "Organization",
          "name": "eBay"}}
  • aggregateRating: این مورد یک پراپرتی جداگانه است و مربوط به زمانی می‌باشد که چندین نظر و بررسی برای صفحه محصول درج شده. در نتیجه باید یک مقدار امتیاز نهایی، تعداد رای‌ها و بهترین امتیاز برای آن مشخص شود.
"aggregateRating": {
        "@type": "AggregateRating",
        "ratingValue": "88",
        "bestRating": "100",
        "ratingCount": "20"},

برای درک بهتر، چند قطعه کد را هر مورد مثال زده‌ایم. زمانی که داده‌های ساختار یافته محصول را به صورت کامل درج کنید، نتایج صفحه محصول شما به شکل بالا در گوگل نمایش داده می‌شوند. توجه کنید که اگر مقادیر فیلدها را به درستی وارد نکنید، ممکن است با ارورهایی مثل Invalid currency code مواجه شوید. شما می توانید برای رفع این مشکل از مقالات سایت مانند رفع خطای Invalid ISO 4217 currency code استفاده نمایید.

علل ایجاد خطای Either “”offers””, “”review”” or “”aggregateRating”” should be specified چیست؟

علل ایجاد ارور Either offers, review or aggregateRating should be specified

برای رفع  خطای “Either ““offers”“, ““review”“ or ““aggregateRating”“ should be specified در سرچ کنسول باید دلیل ایجاد این مشکل را بدانید. خطای Either “offers”, “review” or “aggregateRating” should be specified زمانی رخ می‌دهد که مقادیر تعریف شده را برای صفحه محصول تعریف نکرده باشید.

به طور معمول اگر پلاگین‌های سئو مانند رنک مث را نصب کرده باشید، این افزونه به صورت خودکار اطلاعات را از صفحه محصول شما دریافت کرده و به اسکیما کد تبدیل می‌کند. با این حال زمان‌هایی است که داده‌هایی برای صفحه محصول شما همچنان درج نشده‌اند. مثلا اگر کاربری به محصول شما امتیاز نداده باشد یا نقد و نظرهایی برای آن تعریف نشده یا به صورت ناقص باشند، این هشدار در ابزارهای تست اسکیما نشان داده می‌شوند.

بنابراین شما می‌توانید از کاربران بخواهید برای محصولات شما نظر بدهند. قابل ذکر است که وجود ارورهای مرتبط به این بخش ممکن است در اثر استفاده از آنها در صفحاتی که محصولی درج نشده‌اند رخ دهد. همانطور که گوگل گفته است، اسکیماهای محصول باید تنها در صفحاتی که شامل حداقل یک کالا است درج شوند. برخی از افزونه‌ها مانند رنک مث امکان حذف snippet data از برخی از این صفحات مثلا دسته بندی محصول را دارند. مثلا در رنک مث شما می‌توانید با مراجعه به بخش Titles & Meta، تب Product categories، گزینه Remove Snippet Data را خاموش کنید.

راهنمای کامل رفع  خطای “Either ““offers”“, ““review”“ or ““aggregateRating”“ should be specified در سرچ کنسول

رفع خطای Either offers, review or aggregateRating should be specified در سرچ کنسول

حال لازم است راجع به روش رفع  خطای “Either ““offers”“, ““review”“ or ““aggregateRating”“ should be specified در سرچ کنسول صحبت کنیم که شامل راه حل‌های زیر می‌باشند:

  • همانطور که در بخش قبل گفتیم، می‌توانید از کاربران خود بخواهید نظرات و امتیازات‌شان را راجع به محصول درج کنند.
  • در صورتی که بر سئو تکنیکال تسلط دارید، می‌توانید کدنویسی‌های مربوطه را به صورت دستی اضافه کنید. همچنین لازم است سئوکار تکنیکال آموزش سرچ کنسول را نیز فراگرفته باشد.

در صورتی که کدها را به درستی اعمال نکرده باشید نیز ممکن است این ارور رخ بدهد. توصیه می‌کنیم از راهنمای گوگل و نمونه کدهایی که برای شما ذکر کرده است در این صفحه استفاده کنید. شما می‌توانید با مطالعه این راهنما، بر داده‌های ساختار یافته محصول و نمونه کدهای آن تسلط بیابید.

  • استفاده از پلاگین‌های سئو: در صورتی که از ووکامرس یا وردپرس استفاده می‌کنید، می‌توانید از پلاگین‌های سئو و ایجاد اسکیما برای صفحات محصول خود استفاده نمایید تا این داده‌ها به صورت دستی یا خودکار پر شوند. مثلا می‌توان به پلاگین Yoast WooCommerce SEO اشاره کرد.
  • یک راه حل دیگر حذف کامل داده‌های ساختار یافته محصول است که می‌توانید با اضافه کردن کد زیر آنها را از صفحات فروشگاهی و دسته بندی حذف نمایید. این کد در سایت‌های ووکامرسی قابل اجرا است و باید در فایل functions.php قالب قرار داده شود.

/** * نشانه گذاری طرحواره محصول ایجاد شده را از صفحات دسته بندی محصول و فروشگاه حذف کنید. */function wc_remove_product_schema_product_archive() {        remove_action( ‘woocommerce_shop_loop’, array( WC()->structured_data, ‘generate_product_data’ ), ۱۰, ۰ );}add_action( ‘woocommerce_init’, ‘wc_remove_product_schema_product_archive’ );
برای انجام عیب یابی مشکلات مربوط به این بخش، می‌توانید از ابزار تست اسکیما گوگل استفاده کنید که در این لینک قابل مشاهده است.

رفع  خطای “Either ““offers”“, ““review”“ or ““aggregateRating”“ should be specified در سرچ کنسول

گزارش این ارورها در سرچ کنسول در بخش Shopping و تب Product Snippet قابل دسترسی است. شما می‌توانید با انتخاب ارور مربوطه، لیست (نه همه) از صفحات دارای این ارور را در بخش example مشاهده کنید. حال با انتخاب گزینه ذره بین، می‌توانید همان قسمت از کد اسکیما محصول را که این مشکل را دارد مشاهده نمایید و با اصلاح آن، این ارور را برطرف کنید. در نهایت باید با انتخاب صفحه موردنظر، گزینه Validate Fix را انتخاب کنید که گوگل ربات‌های خزنده خود را برای مرور مجدد مشکل ارسال خواهد کرد.

گزینه ارزیابی و بررسی مشکل در سرچ کنسول

نکات دیگر

برخی از نکاتی که باید در زمان رفع  خطای “Either ““offers”“, ““review”“ or ““aggregateRating”“ should be specified در سرچ کنسول درنظر داشته باشید عبارتند از:

  • توجه کنید که داده‌های ساختار یافته صفحه سایت شما ممکن است با وجود این ارور همچنان valid باشند. وجود این مشکل در حالت هشدار (نارنجی) تنها بیانگر آن است که نتایج غنی محصول به صورت کامل در صفحه SERP نمایش داده نمی‌شود.
  • توجه کنید که این هشدار بر سئو یا رتبه سایت شما ضرری نمی‌زند اما می‌تواند با عدم نمایش داده‌های غنی در صفحه SERP، منجر به کاهش ترافیک و یا کمتر شدن نرخ کلیک شود. توصیه می‌شود هر سه مورد ویژگی‌ها را برای صفحه محصول درج کنید.
  • عدم درج کامل ویژگی‌های اسکیما محصول یا اشتباه در نگارش آنها ایراداتی را ایجاد می‌کند. مثلا اگر فرمت قیمت به درستی درج نشده باشد، باید برای رفع خطای  invalid price format in property “price” (in “offers”)  اقدام کنید.
  • بنابر آن چیزی که در سایت Schema.org بیان شده است، این فیلدها اختیاری هستند. با این حال گوگل برای نمایش فیچر اسنیپت محصول، ۳ مورد مذکور را “الزامی” تعریف کرده‌ است.
ویژگی های ضروری داده ساختار یافته محصول از نظر گوگل
  • اگر نمی‌خواهید نقد و نظر یا امتیازی به محصول خود اضافه کنید، بهتر است از اسکیما محصول استفاده ننمایید. چراکه ارائه اطلاعات نادرست به گوگل منجر به تاثیر منفی بر سئو سایت شما خواهد شد. شما می‌توانید طرح محصول را از صفحه موردنظر حذف نمایید.

در ادامه یک نمونه کد کامل مربوط به این ارور به عنوان اسکیمای محصول را مشاهده می‌کنید که می‌توانید با این فرمت، داده‌های ساختار یافته را به صفحات محصولتان بیفزایید.

درنظر داشته باشید که داده‌های این اسکیما کد را به درستی و کامل پر کنید. مثلا اگر مقدار Name یا نام محصول خود را درج ننمایید با ارور دیگری مواجه شده و باید برای رفع خطای Missing field “name  اقدام شود.

منبع : seoedu.ir
مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *