امیر دانشی پور | آموزش سئو و دیجیتال مارکتینگ

گوگل ۲ معیار جدید را به گزارش های GA4 اضافه می کند

Google Analytics دو معیار جدید را به ویژگی‌های GA4 اضافه می‌کند که بینش بیشتری در مورد تعداد صفحاتی که بازدیدکنندگان مشاهده می‌کنند و مدت اقامت آنها را ارائه می‌دهد.

نمایش در هر جلسه و میانگین مدت جلسه اکنون در کاوش‌ها و سفارشی‌سازی گزارش در GA4 در دسترس هستند.

مشاهده‌ها در هر جلسه تعداد صفحه‌های برنامه یا صفحات وب را که افراد در طول یک بازدید به آنها نگاه می‌کنند ردیابی می‌کند، در حالی که میانگین مدت جلسه زمانی را که کاربران در وب‌سایت می‌گذرانند اندازه‌گیری می‌کند.

اطلاعیه‌ای از Carly Boddy، مدیر محصول در Google Analytics، نحوه افزودن این معیارها را هنگام ایجاد گزارش‌های سفارشی نشان می‌دهد:

اگر بازدیدها در هر جلسه و میانگین مدت جلسه را برای ویژگی های Universal Analytics (UA) دنبال کنید، چند تفاوت کلیدی در مورد GA4 وجود دارد که باید بدانید.

احتمالاً تفاوتی در تعداد جلسات مشاهده خواهید کرد، که می‌تواند براساس عوامل زیر از کسب‌وکاری به کسب‌وکار دیگر متفاوت باشد:

  • جغرافیای: ویژگی‌های UA یک جلسه جدید را در نیمه شب شمارش می‌کنند، حتی اگر کاربر آن را ترک نکرده باشد، به این معنی که تعداد جلسات ممکن است بیشتر از GA4 باشد. مناطق زمانی کاربران خود و میزان احتمال عبور آنها از آستانه نیمه شب برای شروع مجدد جلسه را در نظر بگیرید.
  • برچسب‌گذاری UTM: برچسب‌گذاری UTM در وب‌سایت شما، جلسه را در UA بازنشانی می‌کند، به این معنی که ممکن است تعداد جلسات بسیار بیشتری در UA نسبت به GA4 مشاهده کنید.
  • فیلترها: داده‌های موجود در گزارش UA ممکن است مشمول فیلترهایی باشند که داده‌ها را حذف می‌کنند. داده‌های موجود در گزارش GA4 برای مشتریان GA360 ممکن است تحت فیلترهایی قرار بگیرند که مشخص می‌کنند کدام داده از یک ویژگی منبع در یک ویژگی فرعی ظاهر می‌شود.
  • تخمین: دارایی‌های GA4 از تخمین آماری تعداد جلسات در وب‌سایت یا برنامه شما با تخمین تعداد شناسه‌های جلسه منحصربه‌فرد استفاده می‌کنند، در حالی که ویژگی‌های UA تعداد جلسات را تخمین نمی‌زنند. ویژگی‌های GA4 جلسات را با دقت بالا و میزان خطای کم به طور کارآمدتر شمارش می‌کنند.

منبع: @carly_boddy در توییتر
تصویر ویژه: photo_gonzo/Shutterstock

خروج از نسخه موبایل