در ۵ آوریلام، جینی ماروین، رابط تبلیغات Google تأیید کرد که گزارش Google Ads با مشکل تأخیر مواجه است.
این مشکل در ابتدا در st 1 آوریل گزارش شد که در نتیجه زیرمجموعه بزرگی از کاربران پیامهای خطا، تأخیر بالا و سایر رفتارهای غیرمنتظره پلتفرم را دریافت کردند.
از ۷ آوریلام، به نظر میرسد این مشکل برای اکثر کاربران حل شده است، اما همچنان بهعنوان یک اختلال در حال انجام فهرست شده است.
چه کسی تحت تاثیر قرار می گیرد؟
تعداد زیادی از کاربرانی که به پلتفرم Google Ads متکی هستند تحت تأثیر این مشکل قرار گرفته اند.
به طور خاص در داشبورد وضعیت Google ذکر شده است، تبلیغات جستجوی پاسخگو (RSA) فرآیند تأیید طولانیتر از حد متوسط را برای تبلیغات جدید یا بهروزرسانی شده تجربه میکنند.
گزارش شده است که تأیید برخی از RSA ها بیش از ۴۸ ساعت طول می کشد.
چند وقت یکبار اتفاق می افتد؟
هنگام بررسی داشبورد وضعیت Google Ads، به نظر میرسد مشکلات مربوط به Google Ads Manager و Google Ads با فراوانی نسبی رخ میدهد.
برای Google Ads Manager، معمولاً یک تا دو مشکل در ماه وجود دارد. در ماه مارس چهار مشکل ثبت شد. طولانی ترین اختلال برای Google Ads Manager 11 روز و نه ساعت بود.
در Google Ads، معمولاً یک تا دو مشکل در ماه وجود دارد. آخرین اختلال مهم ۱۶ دسامبر ۲۰۲۱ بود که به مدت ۱۴ روز و ۱۹ ساعت به طول انجامید.
چرا ما اهمیت می دهیم
در حالی که هنوز میتوانید به رابط آنلاین Google Ads دسترسی داشته باشید، ممکن است حساب شما با مشکلات تاخیر مواجه شده باشد.
این می تواند باعث ناامیدی شدید برای هر بازاریاب شود. مخصوصاً آنهایی که ضرب الاجل دارند یا لیست کارهای طولانی در پیش رو دارند.
رفتار غیرمنتظره از پلتفرمی که ساعتها در روز در آن سپری میکنید، میتواند برنامه کاری، محصولات قابل تحویل به مشتریان و موارد دیگر را مختل کند.
بهعنوان مثال، اگر مشتری شما انتظار دارد تبلیغات جدید در زمانی که اختلالی وجود دارد به نمایش درآید، نمیتوانید به آن ضرب الاجل عمل کنید. نه تنها باید با ناکارآمدی کار، بلکه با مشتریان بالقوه ناراضی نیز مقابله کنید.
تأخیر همچنین میتواند باعث تأخیر گزارشها و اختلاف بین کلیکها و جلسات در Google Analytics شود. این یکی دیگر از ناامیدی است که بازاریابان باید با آن برخورد کنند و به مشتریان خود آموزش دهند.
چه کاری می توانید انجام دهید؟
خوشبختانه، بیشتر مشکلات یا خطاهای تاخیر در Google Ads به موقع برطرف می شوند. در ضمن، اگر در آینده با این مشکلات مواجه شدید، میتوانید خود را با ابزارهای مناسب مسلح کنید.
این مقاله سریع تعریف میکند گزارش تاخیر تبدیل است و چه نوع کمپین هایی برای این نوع گزارش در دسترس است.
Google همچنین یک منبع مفید برای توضیح اینکه چگونه تأخیر می تواند بر کلیک های تبلیغات گوگل و جلسات تجزیه و تحلیل تاثیر بگذارد. دلایلی برای عدم تطابق دادههای شما از یک پلتفرم به پلتفرم دیگر ارائه میکند.
از این راهنما برای کمک به آموزش خود و داشتن اعتماد به نفس در هنگام صحبت با مشتریان خود در مورد این مسائل استفاده کنید.
Google میتواند از نظر اصطلاحات فنی باشد، بنابراین مطمئن شوید که آن را به گونهای تنظیم کنید که هم شما و هم مشتریانتان آن را درک کنید. حتی اگر کاری از دست شما برنمی آید، نشان می دهد که شما به طور فعال در حال بررسی و اتخاذ رویکردی فعال هستید.
در نهایت، داشبورد وضعیت تبلیغات Google را نشانه گذاری کنید تا هر حادثه ای در آینده را ردیابی کنید و به روز رسانی های بلادرنگ را از خود منبع دریافت کنید. میتوانید داشبورد را اینجا پیدا کنید.
تصویر ویژه: lithian/Shutterstock