Google تغییر دادن به اسناد مبتنی بر داده را برای کمپینهای Google Ads آسان میکند و به تبلیغکنندگان اجازه میدهد قبل از تغییر روی کمپینها ببینند که چگونه تأثیر میگذارد.
اسناد مبتنی بر داده پرکاربردترین و پیشفرض انتساب برای کمپینهای Google Ads است. با این حال، تبلیغکنندگان ممکن است در تغییر مدل ارجاع ترجیحی خود به دلیل عدم اطمینان در مورد چگونگی تأثیر آن بر عملکرد مردد باشند.
در یک پست وبلاگ، Google از جابجایی به اسناد مبتنی بر داده حمایت میکند و میگوید تبلیغکنندگان معمولاً در مقایسه با مدل ارجاع فعلیشان افزایش تبدیلها را تجربه میکنند:
«تبلیغکنندگانی که از مدل انتساب دیگری به اسناد مبتنی بر داده تغییر میدهند، معمولاً میانگین ۶٪ افزایش در تبدیلها را مشاهده میکنند. با اسناد مبتنی بر داده، الگوریتمهای یادگیری ماشین اعتبار کسری را به نقاط تماس مشتری اختصاص میدهند که ممکن است قبلاً کمتر از ارزشگذاری شده باشند. سپس Smart Bidding میتواند به این فرصتها واکنش نشان دهد و منجر به افزایش عملکرد شود.»
برای کمک به تبلیغکنندگان بیشتر برای مشاهده دستاوردهای عملکرد مشابه، Google شفافیت بیشتری را در مورد نحوه تأثیر اسناد مبتنی بر داده بر حسابها به ارمغان میآورد.
Google ابزار جدیدی را معرفی میکند که به تبلیغکنندگان قبل از تغییر به آن، درک واضحتری از اثرات اسناد مبتنی بر دادهها ارائه میدهد. این ابزار به گونهای طراحی شده است که به تبلیغکنندگان کمک میکند تا نسبت به تغییر مدلهای ارجاع اطمینان بیشتری داشته باشند.
ابزار شبیه سازی اسناد مبتنی بر داده
Google در حال راهاندازی ابزار جدیدی برای شبیهسازی نحوه واکنش مناقصه خودکار به اسناد مبتنی بر داده در هفت روز گذشته است.
تبلیغکنندگان میتوانند از این ابزار استفاده کنند تا ببینند انتساب دادهمحور چگونه بر حسابهایشان تأثیر میگذارد، قبل از اینکه مدل انتساب فعلی خود را کنار بگذارند.
پست وبلاگ Google ادامه دارد:
«همانند هر تغییر حساب، دانستن اینکه چه چیزی باید انتظار داشته باشید بسیار مهم است. به همین دلیل است که به زودی ابزار شبیهسازی را برای تبلیغکنندگان واجد شرایط راهاندازی میکنیم که به شما امکان میدهد ببینید مناقصه خودکار در ۷ روز گذشته چگونه نسبت به اسناد مبتنی بر داده واکنش نشان داده است. این به شما کمک میکند تا قبل از تغییر، تأثیرات انتساب دادهمحور را روی حسابتان درک کنید.”
اسناد مبتنی بر داده برای انواع تبلیغات بیشتر
Google در حال گسترش انتساب دادهمحور به انواع بیشتری از تبلیغات است، که با تبدیل برنامه شروع میشود و بعداً به تبلیغات Discovery پشتیبانی اضافه میکند:
«در نهایت، ما همچنان به ارائه اسناد مبتنی بر داده برای تبلیغکنندگان بیشتر و انواع تبلیغات بیشتر ادامه میدهیم. از لحاظ تاریخی، اسناد مبتنی بر داده از تبلیغات جستجو، خرید، نمایش و YouTube پشتیبانی میکند. ما در حال گسترش پشتیبانی خود از تبدیل برنامهها هستیم و از سال آینده پشتیبانی از قالبهای Discovery (از جمله فرمتهای عملکرد حداکثر) را آغاز خواهیم کرد.
ما متعهد هستیم که به شما کمک کنیم اهداف کمپین خود را با دقت بیشتری اندازه گیری کنید و ابزارهایی را که برای موفقیت نیاز دارید در اختیار شما قرار دهیم. با پیشرفتهای مستمر در یادگیری ماشین و اتوماسیون، میتوانید با استفاده از اسناد مبتنی بر داده برای ارائه نتایج بازاریابی مثبت، اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.»
تصویر ویژه: Lemonsoup14/Shutterstock