Google در حال به روز رسانی پشتیبانی از کوکی های شخص اول با قابلیت های شخصی سازی تبلیغات است. این تغییر بر تبلیغات ارائه شده از طریق AdSense تأثیر می گذارد.
Google AdSense در سال ۲۰۲۰ اجازه داد کوکیهای شخص اول، که از اطلاعات مرتبط با دامنهای که کاربر بازدید میکند برای ارائه تبلیغات استفاده میکنند.
در ابتدا، پشتیبانی شامل محدودیت فرکانس در تبلیغات بود، که تعداد دفعاتی را که کاربر یک تبلیغ را در یک وبسایت مشاهده میکند محدود میکند.
اکنون، Google در حال اضافه کردن پشتیبانی برای شخصیسازی تبلیغات است، که مسلماً دلیل شماره یک استفاده از کوکیهای شخص اول به جای کوکیهای شخص ثالث است.
با این حال، میتوانید یکی یا دیگری را انتخاب کنید، زیرا Google AdSense در حال اضافه کردن یک کلید برای روشن و خاموش کردن کوکیهای شخص اول است.
برای دسترسی به کنترل، وارد حساب AdSense خود شوید و روی ایمنی نام تجاری > محتوا > کنترلهای مسدود کردن > مدیریت ارائه آگهی کلیک کنید.
چرا کوکیهای شخص اول را در Google AdSense فعال کنید؟
کوکیهای شخص اول حاوی اطلاعاتی درباره فعالیت کاربر در سایتی است که در حال حاضر از آن بازدید میکند.
کوکیهای شخص اول محدودیتهای فرکانس را در تبلیغات مجاز میکنند زیرا حاوی اطلاعاتی درباره تبلیغاتی هستند که کاربر در وبسایت میبیند.
محدودیتهای فرکانس میتواند به طور بالقوه منجر به درآمد بالاتر برای کاربران AdSense شود.
محدود کردن فرکانس تبلیغات، Google را از ارائه تبلیغاتی که کاربر قبلاً چندین بار نادیده گرفته است، باز میدارد.
محدودیتهای فرکانس همچنین از ارائه تبلیغاتی که کاربر قبلاً روی آنها کلیک کرده است توسط Google جلوگیری میکند.
علاوه بر محدودیت فرکانس، Google اکنون از اطلاعات موجود در کوکیهای شخص اول برای شخصیسازی تبلیغات AdSense استفاده میکند.
این تغییر میتواند درآمد را برای کاربران AdSense افزایش دهد، زیرا بازدیدکنندگان وبسایت انتخابهای مرتبطتری از تبلیغات را مشاهده خواهند کرد.
اگر از تأثیر کوکیهای شخص اول بر درآمد AdSense خود ناراضی هستید، میتوانید هرزمان خواستید آنها را خاموش کنید.
توجه داشته باشید که وقتی کوکیهای شخص ثالث در دسترس نیستند، ممکن است Google بهطور پیشفرض از کوکیهای شخص اول استفاده کند.
در دسترس بودن
کنترل روشن و خاموش کردن کوکیهای شخص اول در حال حاضر در دسترس است، اگرچه Google میگوید انتخاب شما تا ۱۰ نوامبر ۲۰۲۲ بر ارائه آگهی تأثیری نخواهد داشت.
منبع: Google
تصویر ویژه: Tada Images/Shutterstock