در دنیای دوستیابی آنلاین، به نظر می رسد گزینه ها (و تبلیغات) بی پایان هستند.
اگر از دیدن تبلیغات بی شمار برای رویدادهای شخصی در زندگی خود خسته شده اید، خبرهای خوبی در پیش است.
Google اکنون در حال گسترش دستههای “تبلیغات حساس” خود در YouTube و Display است.
این برای کاربران به چه معناست؟
تاکنون، دستههای حساس Google در YouTube تعداد آگهیها را در قمار اعتیادآور یا محصولات الکلی محدود میکرد.
اکنون، Google به دنبال محدود کردن ارائه تبلیغات برای موضوعات شخصی تر و گاهی اوقات آسیب زا است.
گزینههای دستهبندی گسترده در YouTube و Display اکنون عبارتند از:
- آشنایی
- بارداری و فرزندپروری
- کاهش وزن
- الکل (قبلاً اضافه شده)
- قمار (قبلاً اضافه شده)
اگر انتخاب کنید که تعداد کمتری از این تبلیغات را مشاهده کنید، تنظیمات شما به طور خودکار در شبکه نمایش نیز اعمال خواهد شد. برای مرجع، شبکه نمایش شامل بیش از ۲ میلیون وبسایت، ویدیو، و برنامه است.
چگونه دسته بندی های حساس را محدود کنیم
ابتدا، باید به صفحه “تنظیمات تبلیغات” خود بروید و به «دستههای تبلیغات حساس در YouTube» بروید.
سپس، برای هر یک از دستههایی که میخواهید محدود کنید، روی «دیدن کمتر» کلیک کنید.
شما این گزینه را دارید که هر زمان که بخواهید در صفحه تنظیمات تبلیغات خود به این انتخاب ها اجازه دهید.
نکته حرفهای: در حالی که دستههای حساس خود را مرور میکنید، میتوانید همه روشهایی را که آگهیهایتان بر اساس دستهها شخصیسازی میشوند، مشاهده کنید.
اگر نمیخواهید در دسته خاصی قرار بگیرید یا علاقه دیگر، میتوانید به سادگی روی دسته کلیک کنید و سپس «خاموش کردن» را انتخاب کنید.
یک راه حل بی عیب؟
در حالی که Google تمام تلاش خود را میکند تا این نوع تبلیغات را برای تجربه کاربری بهتر محدود کند، این گزینه به این معنی نیست که شما هرگز این موضوعات را در یک آگهی نخواهید دید.
برای مثال، خطمشی بیان میکند که «به تبلیغکنندگان اجازه نمیدهد که تبلیغات را بر اساس موضوعات خاص، مانند الکل و قمار، شخصیسازی کنند، اما ممکن است بر اساس علایق مرتبط، آگهیهایی درباره این موارد ببینید.»
برای تفکیک آن، محدود کردن این ویژگیها به تبلیغکنندگان اجازه نمیدهد تبلیغات در این موضوعات را برای شما شخصیسازی کنند.
اگر برای مثال، تبلیغات کمتری برای کاهش وزن مشاهده کنید، تبلیغاتی برای Weight Watchers، Gyms و غیره دریافت نمیکنید.
اما، ممکن است تبلیغی برای یک محصول غیر مرتبط با کاهش وزن مشاهده کنید، اما در تصویر ممکن است فردی در حال پیاده روی یا انجام برخی از انواع آمادگی جسمانی، به عنوان مثال، دیده شود.
این برای تبلیغکنندگان چه معنایی دارد؟
اگر شرکت شما در یکی از این دستههای حساس قرار دارد، نترسید.
اگرچه Google به کاربران اجازه میدهد این نوع محتوا را محدود کنند، به این معنی نیست که شما مجاز به ارائه تبلیغات به کسی نیستید.
از جنبه مثبت، این تغییر به شما کمک میکند به مخاطبان هدفمندتر و پذیرندهتری برسید، زیرا آنها این دستههای تبلیغاتی را محدود نکردهاند.
تصویر ویژه: آفریقای جدید/Shutterstock