مرکز تبلیغات من جدید Google به کاربران امکان میدهد تبلیغات هدفمند را بدون چشم پوشی از ویژگیهای مفیدی مانند نتایج جستجوی شخصیشده غیرفعال کنند.
پیش از این، غیرفعال کردن تبلیغات هدفمند به این معنی بود که باید به تنظیمات حساب خود بروید و Google را از جمعآوری فعالیت وب و برنامه و دادههای سابقه YouTube مسدود کنید.
بدون اجازه جمعآوری دادههای شخصی، Google نمیتواند نتایج شخصیشده را در موتور جستجوی اصلی خود، نقشههای Google، YouTube و سایر پلتفرمها ارائه دهد.
اکنون، لازم نیست مصالحه کنید.
My Ad Center به کاربران امکان می دهد تبلیغاتی را که در نتایج جستجو، YouTube و Google Discover می بینند سفارشی کنند. این بدان معناست که شما مجبور نیستید تنظیمات سطح حساب را تنظیم کنید تا دیگر انواع خاصی از تبلیغات را مشاهده نکنید.
جری دیشلر، معاون تبلیغات در Google، در یک پست وبلاگ می گوید:
«شما میتوانید تصمیم بگیرید که از چه نوع فعالیتهایی استفاده شود تا محصولات Google برای شما کار کنند – مستقل از تبلیغاتی که نشان داده میشوید. در گذشته، اگر سابقه YouTube شما روشن بود، بهطور خودکار نحوه شخصیسازی آگهیهایتان را نشان میداد. اکنون، اگر نمیخواهید از سابقه YouTube شما برای شخصیسازی تبلیغات استفاده شود، میتوانید آن را در مرکز آگهی من خاموش کنید، بدون اینکه بر توصیههای مرتبط در فید خود تأثیری داشته باشید.»
در اینجا اطلاعات بیشتری درباره غیرفعال کردن تبلیغات شخصیسازی شده و روشهای دیگری وجود دارد که میتوانید از My Ad Center برای کنترل تبلیغاتی که میبینید استفاده کنید.
چگونه تبلیغات شخصی سازی شده را در Google غیرفعال کنیم
مرکز تبلیغات من طوری طراحی شده است که به راحتی بتوان آن را پیدا کرد و از آن استفاده کرد. میتوانید مستقیماً از تبلیغات نشان داده شده در جستجوی Google، YouTube و Discover به آن دسترسی داشته باشید.
روی منوی سه نقطه در کنار آگهی ضربه بزنید تا پانل My Ad Center ظاهر شود، سپس «Customize more of the ads you» را انتخاب کنید.
این پیوند شما را به مرکز کنترل مرکزی میبرد، جایی که دکمهای برای خاموش کردن تبلیغات شخصیشده در بالای صفحه مشاهده خواهید کرد.
با خاموش بودن این تنظیم، همچنان تبلیغات را مشاهده خواهید کرد، اگرچه ممکن است کمتر مرتبط باشند.
گزینه غیرفعال کردن تبلیغات شخصیشده در My Ad Center برای تبلیغاتی که در Google و غیرفعال کردن آن میبینید اعمال میشود و بهطور خودکار در هر دستگاهی که به حساب Google خود وارد شدهاید اعمال میشود.
نحوه غیرفعال کردن موضوعات تبلیغاتی خاص با استفاده از مرکز تبلیغات من
اگر نمیخواهید همه تبلیغات شخصیشده را خاموش کنید، میتوانید نحوه اطلاعرسانی دستههای اطلاعاتی به آگهیهایی را که میبینید تنظیم کنید.
به عنوان مثال، می توانید انتخاب کنید که وضعیت رابطه شما بر تبلیغاتی که Google به شما نشان می دهد تأثیر نگذارد.
یک جایگزین دیگر برای خاموش کردن تبلیغات شخصیشده، غیرفعال کردن موضوعات تبلیغاتی است که نمیخواهید روی آنها کلیک کنید.
با مرکز تبلیغات من، میتوانید تبلیغات مرتبط با موضوعات زیر را محدود کنید:
- الکل
- آشنایی
- کاهش وزن
- قمار
- بارداری
- والدین
شایان ذکر است که Google هرگز از محتوایی که در برنامههایی مانند Gmail، Photos و Drive ذخیره میکنید برای تبلیغات استفاده نمیکند. علاوه بر این، Google هرگز از اطلاعات حساس برای شخصیسازی تبلیغات استفاده نمیکند – مانند سلامت، نژاد، مذهب یا گرایش جنسی.
منبع: Google
تصویر ویژه: عکس صفحه از blog.google/technology/safety-security/my-ad-center/، اکتبر ۲۰۲۲.