یادداشت سردبیر: مولر نظرات قبلی خود را در پاسخ به یک سوال خواننده در توییتر در ۲۶ مارس، و اضافه کرد که “Google متن جایگزین را به عنوان بخشی از صفحه می بیند (شما می توانید آن را جستجو کنید و آن را پیدا کنید در قطعه). مانند سایر متن های صفحه است. اما هدف اصلی برای تصاویر است (به معنای واقعی کلمه در برچسب img است). -۹۰-wrap”>
استفاده گوگل از متن جایگزین به عنوان یک عامل رتبه بندی به جستجوی تصویر محدود می شود. برای جستجوی وب، متن جایگزین به عنوان متن معمولی در صفحه در نظر گرفته میشود.
این مورد توسط جان مولر، مدافع جستجوی Google در طول پاتوق ساعات اداری SEO مرکزی جستجوی Google که در ۱۸ مارس ضبط شد، توضیح داده شده است.
مولر چندین سؤال مربوط به متن جایگزین را مطرح میکند که منجر به چندین نکته در مورد تأثیر آن بر SEO میشود.
افزودن ویژگیهای alt به تصاویر از نقطه نظر دسترسپذیری توصیه میشود، زیرا برای بازدیدکنندگانی که به صفحهخوانها متکی هستند مفید است.
از دیدگاه SEO، زمانی که هدف شما داشتن رتبه تصویر در جستجوی تصویر است، متن جایگزین توصیه میشود.
همانطور که مولر توضیح میدهد، متن جایگزین ارزشی به صفحه در هنگام رتبهبندی در جستجوی وب نمیافزاید.
متن جایگزین برای جستجوی تصویر است
در سوالی که به عنوان این مقاله مربوط می شود، از مولر پرسیده می شود که آیا باید از متن جایگزین برای تصاویر تزئینی استفاده شود؟
مولر میگوید
این یک قضاوت است.
از دیدگاه SEO، تصمیم به استفاده از متن جایگزین بستگی به این دارد که آیا به تصاویر نمایش داده شده در جستجوی تصویر اهمیت می دهید یا خیر.
Google صفحهای را برای جستجوی وب ارزشمندتر نمیبیند زیرا دارای تصاویری با متن جایگزین است.
وقتی صحبت از استفاده از متن جایگزین بهطور کلی میشود، مولر توصیه میکند به جای جنبه SEO، روی جنبه دسترسی تمرکز کنید.
«فکر میکنم این کاملاً به شما بستگی دارد. بنابراین من نمی توانم از دیدگاه دسترسی صحبت کنم، بنابراین این یک زاویه است که وجود دارد. اما از نقطه نظر SEO، متن جایگزین واقعا به ما کمک می کند تا تصویر را برای جستجوی تصویر بهتر درک کنیم. و اگر برای جستجوی تصویر به این تصویر اهمیت نمی دهید، خوب است هر کاری که می خواهید با آن انجام دهید.
این چیزی برای تصاویر تزئینی است، گاهی اوقات برای شما مهم نیست. برای مواردی مانند عکسهای استوک که میدانید همان تصویر در بسیاری از سایتهای دیگر است، به جستجوی تصویر برای آن اهمیتی نمیدهید. اونجا هر کاری میخوای بکن من بیشتر روی جنبه دسترسی در آنجا تمرکز می کنم تا جنبه سئوی خالص.
اینطور نیست که بگوییم یک صفحه وب متنی ارزش بیشتری دارد زیرا دارای تصاویر است. این در واقع فقط متن جایگزین را می بینیم و آن را روی تصویر اعمال می کنیم، و اگر کسی تصویر را جستجو کرد، می توانیم از آن برای درک بهتر تصویر استفاده کنیم. اینطور نیست که صفحه وب در جستجوی متنی وب رتبه بهتری داشته باشد زیرا دارای یک تصویر است.”
پاسخ کامل مولر را در ویدیوی زیر بشنوید. برای اطلاعات بیشتر درباره متن جایگزین، به خواندن بخشهای بعدی ادامه دهید.
تأثیر SEO متن جایگزین
در یک سوال دیگر در مورد متن جایگزین، از مولر پرسیده می شود که آیا وقتی خود تصویر دارای متن است، هنوز ارزش استفاده از متن جایگزین را دارد یا خیر.
مولر توصیه میکند بهکلی از استفاده از متن در تصاویر اجتناب کنید، اما میگوید بله – متن جایگزین همچنان میتواند در این مورد کمک کند.
«فکر میکنم، در حالت ایدهآل، اگر متن و تصویر دارید، احتمالاً منطقی است که متن را مستقیماً در خود صفحه داشته باشید. امروزه راه های زیادی برای نمایش خلاقانه متن در یک وب سایت وجود دارد، بنابراین من لزوما سعی نمی کنم از متن در تصاویر استفاده کنم و سپس از متن جایگزین به عنوان راهی برای کمک به آن استفاده کنم. من فکر میکنم متن جایگزین روشی عالی برای کمک به آن است، اما در حالت ایدهآل بهتر است از وجود متن در تصاویر خودداری کنید.»
این سوال ادامه مییابد که آیا وقتی متنی در صفحه وجود دارد که آنچه را در تصویر توصیف میکند، متن جایگزین مفید است یا خیر.
در این مورد، از نقطه نظر SEO، متن موجود در صفحه برای موتورهای جستجو کافی است.
با این حال، استفاده از متن جایگزین برای افرادی که از صفحهخوانها استفاده میکنند، منطقی است.
“از دیدگاه کلی تر، متن جایگزین به عنوان جایگزین یا توصیف تصویر است، و این چیزی است که به ویژه برای افرادی که نمی توانند به تصاویر فردی نگاه کنند و از چیزهایی استفاده می کنند مفید است. مانند صفحهخوانها، اما به موتورهای جستجو نیز کمک میکند تا بفهمند این تصویر درباره چیست.
اگر قبلاً توضیحات مشابهی برای محصولی در اطراف تصویر دارید، برای موتورهای جستجو ما چیزی را داریم که نیاز داریم، اما برای افرادی که صفحهخوان دارند، شاید هنوز منطقی باشد که نوعی متن جایگزین برای آن تصویر خاص داشته باشیم. “
متن جایگزین باید توصیفی باشد
مولر بر اهمیت استفاده از توصیفی متن جایگزین تاکید می کند.
متن باید آنچه را در تصویر برای افرادی که قادر به مشاهده آن نیستند توضیح دهد.
از استفاده از متن عمومی، مانند تکرار نام محصول به طور مکرر اجتناب کنید.
«در چنین موردی از موقعیتی که شما فقط یک چیز را بارها و بارها تکرار می کنید اجتناب می کنم. بنابراین از اینکه عنوان یک محصول به عنوان یک متن جایگزین برای تصویر استفاده شود خودداری کنید، بلکه تصویر را کمی متفاوت توصیف کنید. بنابراین این نوعی توصیه من است.
من همان متنی را که قبلاً در یک صفحه دارید بهعنوان متن جایگزین برای یک تصویر کپی و جایگذاری نمیکنم، زیرا واقعاً به موتورهای جستجو کمک نمیکند و واقعاً به افرادی که به صفحهنمایش وابسته هستند کمک نمیکند. خوانندگان.”
پاسخ کامل مولر را در ویدیوی زیر بشنوید:
تصویر ویژه: عکس صفحه از YouTube.com/GoogleSearchCentral، مارس ۲۰۲۲.