Google Analytics گزارشهای مربوط به داراییهای GA4 را با بخشی از ترافیک شمارش داده از کمپینهای Performance Max و Smart Shopping بهروزرسانی میکند.
دادههای هر دو نوع کمپین اکنون در یک گروه کانال جدید به نام «شبکه متقابل» فهرست شدهاند.
میتوانید با جستجوی گروهبندی کانال شبکهای در هر گزارشی که جذب ترافیک از منابع Google Ads را نشان میدهد، به دادهها دسترسی پیدا کنید.
شبکه متقابل یک گروه کانال جدیدی است که در گزارشها در کنار منابع دیگری مانند جستجوی ارگانیک، جستجوی پولی، اجتماعی پولی، نمایشگر و موارد دیگر فهرست شده است.
چارلز فارینا از Adswerve این بهروزرسانی را در ویژگیهای GA4 در صفحه LinkedIn.
تبلیغکنندگانی که از ویژگیهای GA4 برای نظارت بر صفحات فرود استفاده میکنند، اکنون میتوانند دقیقاً میزان ترافیکی را که به Performance Max و کمپینهای خرید هوشمند نسبت داده میشود، مشاهده کنند.
بسته به اهداف تبلیغاتی شما، ممکن است مهم باشد که معیارهای حداکثر عملکرد و خرید هوشمند را از سایر دادههای Google Ads جدا کنید.
میتوانید دادههایی را که در زیر شبکههای متقابل گروهبندی شدهاند، مشاهده کنید، که تعیین میزان ترافیک دریافتی از جدیدترین انواع کمپین Google Ads را آسان میکند.
گروهبندی ۴ کانال Google Analytics برای تبلیغات Google
با اضافه شدن شبکه متقاطع، در اینجا فهرست کاملی از همه گروههای کانال پیشفرض برای ترافیک Google Ads و معنای آنها آمده است:
- جستجوی پولی: نوع شبکه تبلیغاتی Google Ads «جستجوی Google» یا «Google Partners» است
- ویدیو پولی: نوع شبکه تبلیغاتی Google Ads «جستجوی YouTube» یا «ویدیوهای YouTube» است
- نمایش: نوع شبکه تبلیغاتی Google Ads “Google Display Network” است
- شبکه متقابل: شامل حداکثر عملکرد و خرید هوشمند
- اجتماعی پولی: نوع شبکه تبلیغاتی Google Ads “اجتماعی” است
منبع: راهنمای Google Analytics
تصویر ویژه: Kaspars Grinvalds/Shutterstock