Google به ناشران توصیه می کند که دیگر اطلاعات بازدید از فروشگاه را در Google Analytics گزارش ندهند. تولید دادهها در پایان اکتبر متوقف میشود، اگرچه دادههای تاریخی در دسترس باقی خواهند ماند.
این اعلامیه بی سر و صدا از طریق به روز رسانی در صفحه راهنمای Google Analytics منتشر شد.
این بهروزرسانی توسط چارلز فارینا از Adswerve مشاهده شد که کشف خود را در LinkedIn:
در این اطلاعیه آمده است:
«در ۱۰/۳۱/۲۰۲۲، گزارش بازدید از فروشگاه متوقف خواهد شد. از این تاریخ، گزارش بازدیدهای جدید از فروشگاه ایجاد نخواهد شد. گزارش تاریخی بازدید از فروشگاه در دسترس باقی خواهد ماند. اگر سؤالی دارید، لطفاً با مدیر حساب خود تماس بگیرید.”
بازدید از فروشگاه در Google Analytics تخمینی از تعداد افرادی است که پس از بازدید از یک مکان فیزیکی از وب سایت آن بازدید کرده اند.
Google با دنبال کردن فعالیت افرادی که سابقه موقعیت مکانی در تلفنهایشان فعال است، دادههای بازدید را ذخیره میکند.
گزارشهای بازدید از فروشگاه فقط برای مشاغلی در دسترس است که دارایی Google Analytics آنها به حساب Google Ads مرتبط است.
این بدان معناست که کسبوکارها دادههای خود را از دست نمیدهند، زیرا Google Ads پس از قطع شدن در Google Analytics، گزارش بازدیدهای فروشگاه را ادامه میدهد.
اگر از Google Analytics برای نظارت بر دادههای بازدید از فروشگاه استفاده میکنید، باید تا پایان ماه به Google Ads بروید.
به غیر از مشورت با گزارشی متفاوت برای ردیابی دادهها، نباید به دلیل این تغییر اختلالی ایجاد شود.
منبع: Google
تصویر ویژه: photo_gonzo/Shutterstock