در کنفرانس سالانه Google Search On، این شرکت هفت ویژگی و بهروزرسانی جدید برای جستجوی محلی را اعلام کرد.
این بهروزرسانیها نحوه کاوش افراد در محلهها، کسبوکارها و رستورانها را در جستجوی Google بهطور چشمگیری بهبود میبخشد.
تغییرات جستجوی محلی که به زودی منتشر می شوند عبارتند از:
- جستجوی رستوران بر اساس غذا
- تخصص رستوران را کشف کنید
- پشتیبانی بیشتر از منوهای دیجیتال
- پیشرفتهایی در نمای زنده Google Maps
- نماهای هوایی از مکانهای دیدنی معروف
- نمای فراگیر
- بررسی حال و هوای محله
تمام جزئیات این بهروزرسانیها را در بخشهای زیر بخوانید.
۱. جستجو برای رستوران ها بر اساس غذا
Google قابلیتهای جستجوی رستوران خود را با توانایی یافتن مکانهای محلی که غذای خاصی سرو میکنند ارتقا میدهد.
تجربه جستجوی جدید به شما امکان میدهد درخواستی مانند «کوفتههای سوپ در نزدیکی من» را وارد کنید، و Google فهرستی از رستورانهایی را که آن را ارائه میدهند برمیگرداند.
میتوانید با فیلترهایی برای غذاهای گیاهی، غذاهای تند، و موارد دیگر، ویژگیهای بیشتری پیدا کنید.
۲. غذاهای تخصصی رستوران را کشف کنید
رستوران های محلی معمولاً کیفیت منحصر به فردی دارند که در جامعه به آن شهرت دارند.
تشخیص کیفیت در جستجوی Google میتواند دشوار باشد زیرا رتبهبندی ستارهها تمام داستان را نشان نمیدهد.
به زودی، Google به جستجوگران کمک میکند تا رستورانها را پیشنمایش و ارزیابی کنند تا بهتر بفهمند چه چیزی آنها را منحصربهفرد میکند.
در اینجا نمونهای از فهرستی برای یک رستوران محلی با نکات برجسته «مردم میگویند» در بالای صفحه آورده شده است.
Google از یادگیری ماشینی برای تجزیه و تحلیل تصاویر و نظرات استفاده میکند تا بفهمد چه چیزی یک مکان را متمایز میکند.
۳. پشتیبانی بیشتر برای منوهای دیجیتال
Google پوشش خود را از منوهای دیجیتال گسترش میدهد و در عین حال آنها را با تصاویری غنی تقویت میکند و آنها را بهطور قابل اعتماد بهروز نگه میدارد.
در یک پست وبلاگ، Google توضیح میدهد که چگونه میتواند منوهای دیجیتالی بیشتری را بدون نیاز به کار اضافی از صاحبان رستوران اضافه کند:
«ما اطلاعات منوی ارائه شده توسط افراد و بازرگانان را که در وبسایتهای رستورانهایی که از استانداردهای باز برای اشتراکگذاری دادهها استفاده میکنند، یافت میشود، ترکیب میکنیم. برای انجام این کار، ما از پیشرفتهترین فناوریهای درک تصویر و زبان، از جمله مدل یکپارچه چند وظیفهای خود استفاده میکنیم.»
Google میگوید محبوبترین غذاها را به نمایش میگذارد و از گزینههای مختلف رژیم غذایی، از جمله گیاهخواری و گیاهخواری استفاده میکند.
۴. پیشرفتها برای مشاهده زنده در Google Maps
Google در حال ارتقای ویژگیای است که سه سال پیش معرفی کرده بود به نام Live View که به شما امکان میدهد هنگام نگاه کردن به منظره یاب دوربین گوشی خود، مسیرها را پیمایش کنید.
علاوه بر پیمایش از مکانی به مکان دیگر، به زودی میتوانید چیزهایی را که در مجاورت خود هستند جستجو کنید.
Google نمونهای از استفاده از Live View برای یافتن دستگاه خودپرداز در فاصله چند قدمی جایی که فرد ایستاده است به اشتراک میگذارد:
«بگویید که به بازاری در فضای باز می روید و باید پول نقد دریافت کنید. با جستجو با نمای زنده، به سادگی تلفن خود را برای جستجو و مشاهده فورا دستگاه های خودپرداز در یک منطقه بلند کنید. همچنین می توانید مکان های مختلفی را مشاهده کنید – از جمله کافی شاپ ها، خواربار فروشی ها و ایستگاه های حمل و نقل. ما ساعات کاری و میزان شلوغی یک مکان را به شما نشان میدهیم، و میتوانید برای مشاهده جزئیات بیشتر روی هر مکانی ضربه بزنید، مانند خدماتی که آرایشگاه پایین خیابان ارائه میدهد.”
جستجو با نمای زنده در ماههای آینده در لندن، لس آنجلس، نیویورک، سانفرانسیسکو، پاریس و توکیو آغاز میشود.
۵. نماهای هوایی از نقاط دیدنی
Google امروز در دسترس است و بیش از ۲۵۰ نمای هوایی واقعی از مکانهای دیدنی جهانی دارد.
Google همه مکانهای دیدنی را با مناظر هوایی فهرست نمیکند، به جز اینکه میگوید “از برج توکیو تا آکروپلیس را در بر میگیرند.”
۶. نمای همه جانبه
نمای فراگیر به شما امکان میدهد با تجربهای که شما را به داخل ساختمانها و سایر مؤسسات میبرد، فراتر از نمای خیابان بروید.
علاوه بر این، نمای همه جانبه به شما نشان می دهد که یک مکان چقدر شلوغ خواهد بود و آب و هوا در تاریخ و زمان معین چگونه خواهد بود.
نمای همه جانبه در ماههای آینده در لسآنجلس، لندن، نیویورک، سانفرانسیسکو و توکیو در Android و iOS منتشر میشود.
۷. Vibe Check The Neighborhood
یک ویژگی جدید “حالت محله” در Google Maps به شما حس یک محله را قبل از بازدید می دهد.
Google موارد جدید، جواهرات محلی و آنچه ارزش کاوش دارد را برجسته میکند.
عکسها و اطلاعات مفید از انجمن Google Maps هنگام مرور محله روی نقشه ظاهر میشوند.
Google میگوید از ترکیبی از هوش مصنوعی و اطلاعات ارسالشده توسط کاربر برای تقویت ویژگی فضای محله استفاده میکند، که در ماههای آینده در Android و iOS در سطح جهانی عرضه میشود.
منبع: Google (1، ۲، ۳)
تصویر ویژه: Lissa M/Shutterstock