تمرکز مداوم بر حریم خصوصی مصرفکننده منجر به بهروزرسانی دیگری در Google Ads شده است که بر هدفگیری مخاطبان مشابه تأثیر میگذارد.
این هفته، جینی ماروین رابط Google Ads تأیید کرد که Google هدف گذاری مخاطبان مشابه را در سال ۲۰۲۳ حذف خواهد کرد.
برای درک تأثیر و نحوه آماده شدن برای این تغییر به ادامه مطلب مراجعه کنید.
از مه ۲۰۲۳ هیچ بخش مخاطب مشابه جدیدی در دسترس نیست
اگر در حال حاضر از مخاطبان مشابهی در کمپین ها و گروه های تبلیغاتی خود استفاده می کنید، تغییری در آنها ایجاد نمی شود.
در حالی که هنوز میتوانید از بخشهای مخاطب مشابه موجود تا اوت ۲۰۲۳ استفاده کنید، نمیتوانید جدید بخشهای مخاطب مشابه را به کمپینها و گروهها اضافه کنید.
مخاطبان مشابه در آگوست ۲۰۲۳ به طور کامل حذف خواهند شد
مرحله دوم غروب تماشاگران مشابه در آگوست ۲۰۲۳ اتفاق خواهد افتاد.
Google هر بخش مخاطب مشابه موجود را از همه گروهها و کمپینهای تبلیغاتی حذف میکند.
هرچند نگران نباشید – در صورت نیاز، تبلیغکنندگان همچنان به گزارشهای تاریخی برای این بخشها دسترسی دارند.
چرا تغییر؟
Google بیان میکند که این تغییر مخاطب نتیجه موارد زیر است:
- تکامل رویکردهای بازاریابی آنلاین
- حفاظت از حریم خصوصی جایگزینهای در حال توسعه
این تغییری از موضع اولیه در سال ۲۰۲۱.
پس از اینکه در ابتدا اعلام کردند جایگزینی برای کوکیهای شخص ثالث ارائه نمیکنند، بازخورد قاطعانه از طرف تبلیغکنندگان به تغییر چشمانداز کمک کرد.
Google متوجه اهمیت نوعی هدفگذاری کاربر برای تبلیغکنندگان برای بازاریابی مؤثر محصولات و خدمات شد.
بدون یک جایگزین، تبلیغکنندگان احتمالاً از Google دور میشدند، که تأثیر قابلتوجهی بر درآمد تبلیغاتی Google داشت.
اگر به طور خاص در مورد مخاطبان مشابه صحبت کنیم، این تغییر مخاطبان مشابه را به یک راهحل هدفیابی خودکارتر منتقل میکند.
جینی ماروین زمینه بیشتری را به انتقال مخاطب مشابه در این تاپیک توییتر داد:
۱/۴ امروز، بهروزرسانیای را درباره مخاطبان مشابه و انتقال به راهحلهای بادوامتر برای مخاطبان اعلام میکنیم. دلیل ایجاد تغییر و نگاهی به جدول زمانی (از ۶ ماه دیگر) به این دلیل است:
— AdsLiaison (@adsliaison) 1 نوامبر، ۰ /a>
با این تغییر، Google به تبلیغکنندگان یک راهنمای آمادهسازی بر اساس نوع کمپین ارائه کرد:
جستجو و کمپین های خرید منظم
کمپینهای اکشن نمایش، کشف و ویدیو
کمپین های آگاهی ویدیویی
چقدر این روی تبلیغکنندگان تأثیر میگذارد؟
اگرچه به نظر میرسد که مخاطبان مشابه کاملاً از بین میروند، اما دقیقاً اینطور نیست.
همکاران PPC در توییتر به سرعت وارد عمل شدند و خواستار شفافیت بیشتر در مورد چگونگی (و اینکه آیا) Google مخاطبان مشابه را با سایر گزینههای هدف ادغام میکند:
بنابراین، در حالی که هدفیابی مخاطب مشابه ممکن است بهعنوان یک گزینه مستقل در دسترس نباشد، سایر راهحلهای هدفیابی و مناقصه خودکارتر از سیگنالهای مشابهی استفاده میکنند و نیاز به ویژگی مخاطب مشابه را از بین میبرند.
ماروین تأیید کرد که Smart Bidding قبلاً این سیگنالها را در نظر گرفته است:
- فهرست مخاطبان اضافه شده موجود
- سیگنالها از لیستهای مطابقت مشتری شخص اول برای دسترسی به مشتریان فعلی و جدید
خلاصه
آیا این انتقال مخاطبان مشابه تأثیر قابلتوجهی بر کمپینهای موجود خواهد گذاشت؟
در حال حاضر، احتمالاً خیر. اما برای تبلیغکنندگان خوب است که بفهمند چه چیزی در حال تغییر است، چرا، و چه جایگزینهایی در راه است.
راهنمای پشتیبانی Google راهی عالی برای درک بهتر پیچیدگیهای هر نوع کمپین و نحوه آمادهسازی انواع مختلف کمپین برای این انتقال ۲۰۲۳ است.
منبع: Google
تصویر ویژه: Jirsak/Shutterstock