امیر دانشی پور | آموزش سئو و دیجیتال مارکتینگ

گوگل نتایج جستجوی شخصی شده بیشتری را در Search On Event اعلام می کند

Google اکنون به کاربران نشان می‌دهد که آیا نتایج جستجوهای جستجو شخصی‌سازی شده است یا خیر، غول موتور جستجو از طریق وبلاگ آن اعلام شد.

در فوریه ۲۰۲۱، موتور جستجوی ماونتین ویو، کالیفرنیا، “درباره این نتیجه” برای ارائه متن بیشتر به کاربران از نتایج عبارت‌های جستجو.

در ابتدا، این فقط شامل جزئیات مربوط به وب سایت منبع بود. با گذشت زمان، این را گسترش داد تا اطلاعات بیشتری در مورد آنچه که برای ارائه این نتایج در نظر گرفته است را شامل شود.

این آخرین اعلامیه، که همزمان با رویداد جستجو در Google است، اکنون به کاربران نشان داده خواهد شد اگر نتیجه پرس و جو شخصی شده است یا نه.

دنی سالیوان، رابط عمومی جستجوی گوگل، در این پست وبلاگ گفت: “نه تنها دیدن نتایج جستجوی شما، بلکه درک عواملی که در سیستم های ما برای تعیین اینکه این نتایج برای شما مفید هستند، ارزش دارد.” .

ویژگی جدید جستجوی شخصی‌شده، که در حال حاضر فقط به زبان انگلیسی برای کاربران مستقر در ایالات متحده موجود است، نتایج را بر اساس جستجوهای گذشته و سابقه مرور سفارشی می‌کند.

سالیوان در وبلاگ گفت: «اطلاعات «درباره این نتیجه» می‌تواند به شما درک بهتری از نحوه اتصال Google به نتایج مرتبط و مفید بدهد. “مثل همیشه، هدف ما این است که به شما کمک کنیم اطلاعاتی را که برای شما مفیدتر است را کشف کنید، بنابراین می توانید بدون توجه به آنچه که به دنبال آن هستید، الهام بگیرید.”

نتایج شخصی‌شده، که می‌توان آن‌ها را از طریق کنترل‌های حریم خصوصی فعال و غیرفعال کرد.، از اطلاعات جمع آوری شده قبلی برای سفارشی کردن توصیه ها برای هر کاربر Google استفاده می کند. 

عملکرد جدید می تواند به توصیه دستور العمل ها، فیلم ها کمک کند

 طبق گزارش وبلاگ، یکی از کاربردهای این شخصی‌سازی پیشرفته برای مقاصد آشپزی است.

«می‌توانید «ایده‌های شام» را جستجو کنید تا توصیه‌های شخصی‌سازی شده برای دستور پخت‌هایی را که ممکن است دوست داشته باشید امتحان کنید، ببینید. سالیوان در وبلاگ گفت: اگر اشتیاق خاصی دارید، می‌توانید براساس غذا یا ترجیحات غذایی جستجو کنید – به عنوان مثال، «دستور پخت‌های تایلندی».

از دیگر کاربردها می‌توان به کشف رستوران‌های جدید، تجربه خرید شخصی‌سازی‌شده، و توصیه‌هایی درباره نمایش‌های تلویزیونی و فیلم‌ها اشاره کرد. اگر کاربر نتایج شخصی‌سازی‌شده را روشن کرده باشد، می‌تواند سرویس‌های پخش جریانی را که استفاده می‌کند انتخاب کند و پیشنهادات را نشان دهید با هدف سلیقه خاص آنها.

چندین پیشرفت جدید در جستجوی On اعلام شد

علاوه بر گسترش نتایج سفارشی شده، Google از چندین طرح جدید در رویداد مجازی سالانه خود رونمایی کرد. از جمله به‌روزرسانی‌هایی برای طبیعی‌تر و شهودی‌تر کردن جستجو، به‌روزرسانی‌های Google Maps مانند نماهای هوایی از نقاط دیدنی و بررسی حال و هوای محله، و اطلاعات بهبودیافته درباره تأثیر محیطی انتخاب هایی مانند مسیرهای رانندگی و وعده های غذایی.


تصویر ویژه: Shutterstock/Jay Fog

خروج از نسخه موبایل