ارائهدهندگان خدمات بهداشتی که برای ارائه سقط جنین تأیید شدهاند، اکنون برچسب واضحی در جستجوی Google و Maps خواهند داشت.
علاوه بر این، Google تنها زمانی که فردی در حال جستجوی کلینیکهای سقط جنین در اطراف باشد، امکانات تأیید شده را در کادر جستجوی محلی فهرست میکند.
این تغییر دو ماه پس از آن صورت میگیرد که قانونگذاران ایالات متحده نامهای به Google نوشتند و از شرکت خواستند در مورد نتایج جستجوی گمراهکننده درباره کلینیکهای سقط جنین اقدام کند.
قانونگذاران، از جمله سناتور مارک آر. وارنر (D-VA) و نماینده الیسا اسلاتکین (D-MI)، ادعاهای زیر را مطرح کردند:
- ۳۷٪ از نتایج Google Maps و ۱۱٪ از نتایج جستجوی Google برای “کلینیک سقط جنین نزدیک من” در ایالاتی که سقط جنین غیرقانونی است، مربوط به کلینیک های ضد سقط جنین بوده است.
- ۲۸% از تبلیغات Google نمایش داده شده در بالای نتایج جستجو مربوط به کلینیک های ضد سقط جنین بود.
در این نامه، قانونگذاران از Google درخواست کردند که دید کلینیکهای ضد سقط جنین را محدود کند و در کنار نتایج جستجو برای کلینیکهای تأیید شده، یک سلب مسئولیت اضافه کند.
Google با یک سری تغییراتی که امروز اعلام شد، درخواستهای قانونگذاران را برآورده میکند.
تغییرات در نتایج جستجوی Google برای کلینیکهای سقط جنین
Google در نامهای به سناتور وارنر و نماینده اسلاتکین تغییراتی را که در نتایج جستجوی ایالات متحده برای کلینیکهای سقط جنین ایجاد میکند شرح میدهد:
“زمانی که شخصی در ایالات متحده به دنبال ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی است که سقط جنین را ارائه می دهند – به عنوان مثال، با استفاده از عبارت “کلینیک های سقط جنین در نزدیکی من” – کادر نتایج جستجوی محلی امکاناتی را نشان می دهد که برای ارائه سقط جنین تایید شده اند…
نتایج جستجو برای چنین پرسشهایی نیز به وضوح نشان داده میشوند که آیا این مرکز سقط جنین را ارائه میدهد یا خیر.”
بدون وارد شدن به جزئیات، Google خاطرنشان میکند که دارای لایههای تأییدیه اضافی است تا به تأیید اینکه مکانهایی با برچسب «کلینیک سقط جنین» در Google Maps و جستجو، سقط جنین ارائه میدهند کمک میکند.
افراد این گزینه را خواهند داشت که جستجوی خود را برای نشان دادن نتایج از سازمانهایی که سقط جنین ارائه نمیدهند، گسترش دهند.
تغییرات در نتایج Google Ads برای کلینیکهای سقط جنین
تبلیغکنندگان در ایالات متحده همیشه مجبور بودهاند فرآیند صدور گواهینامه را برای اجرای تبلیغاتی که کلمات کلیدی مرتبط با سقط جنین را هدف قرار میدهند، تکمیل کنند. این فرآیند بررسی میکند که آیا یک کلینیک سقط جنین را انجام میدهد یا نه.
از سال ۲۰۱۹، Google یک افشای درون آگهی را نمایش میدهد که به جستجوگران روشن میکند که کدام کلینیکها فرآیند تأیید را تکمیل کردهاند. افشاگری میگوید: «سقط جنین ارائه میکند» یا «سقط جنین ارائه نمیکند».
Google افشاگریها را بهروزرسانی میکند تا بیشتر قابل توجه باشد و یک خطمشی بهروزرسانی شده برای صدور گواهی سقط جنین ارائه میکند.
با این خطمشی جدید، تبلیغکنندگانی که قرصهای سقط جنین را ارائه میکنند، اما آنها را در مراکز خود به مشتریان نمیدهند، میتوانند به عنوان کلینیکهایی که سقط جنین ارائه میدهند گواهی شوند.
تغییرات Google مورد استقبال قانونگذاران ایالات متحده قرار گرفت
قانونگذاران ایالات متحده که نامه ارسال شده به Google را نوشتند، از تغییرات امروز راضی هستند.
در یک بیانیه مطبوعاتی، سناتور وارنر میگوید:
“من از تغییراتی که Google امروز اعلام کرده است استقبال می کنم تا زنانی که به دنبال خدمات سقط جنین هستند به سمت کلینیک های جعلی هدایت شوند که اطلاعات نادرست را ارائه می دهند و خدمات بهداشتی جامعی ارائه نمی دهند. نکته مهم این است که این موضوع در مورد خاموش کردن صداها یا محدود کردن گفتار نیست – بلکه در مورد بازگرداندن نتایج جستجو است که به طور دقیق به درخواست کاربر پاسخ می دهد و به کاربران اطلاعات مرتبط با جستجوهای آنها را می دهد.”
منبع: Warner.Senate.Gov (1، ، ۳)
تصویر ویژه: fizkes/Shutterstock