در یک پاتوق ساعات اداری Google، کارمندان Google به این سؤال پاسخ میدهند که آیا باید رتبهبندی را برای حجم جستجو صفر کلمات کلیدی.
فردی که این سوال را میپرسد، خاطرنشان کرد که برای کلمات کلیدی دارای حجم جستجوی صفر رتبهبندی میشود و اینکه آیا باید آنها را برای اهداف رتبهبندی هدف قرار دهند.
آنها پرسیدند:
“فرض کنید من روی کلمه کلیدی تحقیق می کنم که حجم یا تراکم کلمه کلیدی ندارد، اما ما برای آن کلمات کلیدی در صفحه اول ظاهر می شویم.
آیا باید آن کلمه کلیدی را هدف قرار دهیم؟
یک کارمند Google که خود را لیزی معرفی میکند (احتمالاً لیزی هاروی) به این سؤال پاسخ داد.
او پاسخ داد:
“…شما می توانید برای هر کلمه کلیدی که می خواهید بهینه سازی کنید.
و همیشه به کلمات کلیدی که بیشترین حجم را دارند مربوط نمی شود.
من به این فکر می کنم که مردم چگونه باید صفحه شما را پیدا کنند و آن کلمات کلیدی را هدف قرار دهند.”
نحوه جستجوی افراد را در نظر بگیرید
پاسخ لیزی شبیه آنچه در اسناد Google در راهنمای شروع SEO.
سند راهنمای شروع SEO همچنین توصیه میکند در مورد اینکه چگونه کاربران ممکن است یک صفحه وب را پیدا کنند فکر کنید.
چیز جالب این است که آنها پیشنهاد میکنند به نحوه جستجوی خوانندگان مختلف بسته به سطح دانش یا تجربهشان فکر کنید.
کسی که در یک موضوع تازه کار است ممکن است با عبارات غیر متعارف جستجو کند در حالی که فردی با تجربه از اصطلاحات رایج استفاده می کند.
به عنوان مثال، فردی که تازه به ماهیگیری در آب شور میپردازد ممکن است طول ماهیگیری در آب شور را جستجو کند.
کسی که باتجربهتر است ممکن است به دنبال شاخه لبهای فلزی قیچی (که یک طعمه چوبی دست ساز است که با حرکت دم تولهسگ شنا میکند) جستجو کند.
راهنمای شروع SEO Google توصیه می کند:
“پیشبینی این تفاوتها در رفتار جستجو و در نظر گرفتن آنها در حین نوشتن محتوای خود (با استفاده از ترکیب مناسبی از عبارات کلیدی) میتواند نتایج مثبتی ایجاد کند.”
در مورد محتوا، راهنمای شروع SEO به نوشتن و بهینه سازی برای نیازهای خوانندگان توصیه می کند.
هدفگیری کلمه کلیدی با حجم صفر
روندی وجود دارد به نام هدفگیری کلمات کلیدی با حجم جستجوی صفر.
این یک استراتژی تحقیق کلمه کلیدی است که نام مفیدی ندارد. این استراتژی در واقع در مورد هدف قرار دادن عبارت های جستجوی طولانی است.
عبارات دم دراز عبارات کلیدی هستند که به ندرت جستجو می شوند.
مفهوم دم بلند اغلب به اشتباه به عنوان عبارات کلیدی بسیار طولانی شناخته می شود. این نادرست است.
این مشخصه تعیین کننده تعداد دفعات جستجوی آن است.
و این یک استراتژی مفید است زیرا اگر عبارت چیزی است که کسی آن را جستجو می کند، بهینه سازی آن برای آن مفید است.
بنابراین همه چیز به آنچه لیزی پیشنهاد کرد برمی گردد، تا به این فکر کنیم که چگونه افراد ممکن است آن عبارات را در محتوا جستجو و استفاده کنند.
در ساعت ۱۳:۰۵ دقیقه به پاتوق Google Office Hours گوش دهید
تصویر ویژه توسط Shutterstock/Rawpixel.com