تهران ، ولیعصر
021-987654

گوگل در مورد ارزش داده های ساختاریافته غیر توصیه شده بحث می کند

Google یک قسمت Search Off Record درباره داده های ساخت یافته منتشر کرد. موضوع جالبی که آنها به آن پرداختند این بود که چگونه گوگل ممکن است از داده های ساختاری استفاده کند که فراتر از آن چیزی است که صفحات توسعه دهندگان گوگل توصیه می کنند. مارتین اسپلیت گفت که داده های بیشتر می تواند بهتر باشد.

اما در مورد افزودن داده‌های ساختاریافته‌تر فراتر از آنچه Google توصیه می‌کند، هشدارهایی وجود دارد.

Schema.org و توصیه های داده های ساختاریافته Google

بخش مربوط به پادکست زمانی آغاز شد که لیزی ساسمن، نویسنده فناوری در گروه Search Relations، مشاهده کرد که اسناد داده های ساختاریافته در Schema.org بزرگتر از اسنادی است که در صفحات راهنمای توسعه دهندگان Google یافت می شود.

>

توصیه‌های داده‌های ساختاریافته Google تنها از بخشی از تمام داده‌های ساختاریافته موجود که در Schema.org مستند شده‌اند استفاده می‌کنند.

اکوسیستم داده‌های ساخت‌یافته بزرگ‌تر از Google است و استفاده‌های زیادی از داده‌های ساخت‌یافته وجود دارد که فراتر از آنچه Google توصیه می‌کند و با توجه به آنچه Google در این پادکست به اشتراک گذاشته است، Google می‌تواند از برخی از داده‌های ساختاریافته غیرتوصیه‌شده اضافی که غیرفعال هستند استفاده کند. کتاب ها از نظر توصیه های گوگل.

شرکت‌های بنیان‌گذار Schema.org عبارتند از: /strong>

  • Google
  • مایکروسافت
  • یاهو
  • Yandex

اما مشارکت کنندگان عمده ای از دروپال و بسیاری دیگر در جامعه وب بزرگتر وجود دارد.

بنابراین Schema.org و واژگان داده‌های ساخت‌یافته‌ای که آن‌ها ایجاد می‌کنند بسیار بیشتر از مقدار بسیار کمی از داده‌های ساختاریافته‌ای است که Google توصیه می‌کند.

رایان لورینگ، مهندس نرم‌افزار Google با این موضوع موافق است که Schema.org دارای واژگان بسیار گسترده‌تری نسبت به آنچه Google استفاده می‌کند، در دسترس است.

اهرم مشاهده شد:

“پس این فقط راهی برای بیان اطلاعات است.

…بنابراین بسیار گسترده است، و باید تمام موارد استفاده متفاوتی را که می‌توان برای آن استفاده کرد، در نظر گرفت.»

لیزی ساسمن، نویسنده فناوری Search Relations اشاره کرد که Schema.org چقدر می تواند بی حد و حصر باشد:

“و کاربرد آن چیزها می تواند بی حد و حصر باشد یا مانند افراد دیگر می توانند از آن استفاده کنند و سپس بگویند: “ما برای انجام این کار به این نوع اطلاعات نیاز داریم.” یا این جنبه Google است، یعنی اضافه کردن عبارت “این کاری است که ما می توانیم با آن انجام دهیم اگر این اطلاعات را بدانیم.”

استفاده گوگل از داده های ساختاریافته

آنها سپس به این نکته اشاره کردند که چگونه توصیه‌هایی که در صفحات توسعه‌دهنده Google یافت می‌شوند از نظر دامنه محدود هستند، اما ممکن است Google در واقع از داده‌های ساختاری استفاده کند که فراتر از توصیه‌های آنها است.

توجه به این نکته مهم است که هدف از توصیه‌های داده‌های ساختاریافته Google، کم و بیش کمک به ناشران برای دستیابی به نتایج غنی از طریق آسان کردن تشخیص تصاویر برای نمایش در نتایج غنی و استفاده از کدام داده‌ها در آن زمینه برای Google است.

مورد بعدی کارمند Google در مورد استفاده از داده های ساختاریافته برای کمک به Google بود که بداند یک صفحه درباره چیست.

این استفاده فراتر از آن چیزی است که Google برای نمایش نتایج غنی توصیه می کند و این چیزی است که جان مولر در گذشته به آن اشاره کرده است.

اما این استفاده اضافی از داده های ساخت یافته چیزی نیست که به طور رسمی مستند شده باشد.

بنابراین به نوعی است، اگر در مورد آن می دانید، می توانید از آن استفاده کنید.

مارتین اسپلیت، یک مدافع توسعه‌دهنده در Google پرسید:

“…اما آیا داده های ساختاریافته فراتر از آنچه که ما برای مثال برای برخی ویژگی های جستجو مانند نتایج غنی استفاده می کنیم مفید است؟”

Levering پاسخ داد که Google به طور بالقوه می‌تواند از داده‌های ساختاریافته غیرتوصیه‌شده استفاده کند.

رایان لیورینگ:

“به طور بالقوه می توانیم از آن برای برخی موارد در Google استفاده کنیم.

…من هرگز به مردم توصیه نمی‌کنم که داده‌های ساختاریافته را در صورتی که معنای معنایی دارد در صفحه وب خود قرار ندهند.

…ما همچنین کارهایی داریم که برای درک کلی موضوع صفحه انجام می دهیم. و گاهی اوقات داده‌هایی که روی آن قرار می‌دهید می‌تواند به آن وارد شود.

اکنون این یک فرآیند بسیار ML است، که در آن ما به تمام متن روی صفحه نگاه می کنیم و به موارد دیگری که مربوط به صفحه هستند نگاه می کنیم.

بنابراین داده های ساخت یافته تنها یک سیگنال در آن محاسبه کلی است.

اما می‌تواند به ما در مورد ابهام‌زدایی‌های خاصی از نظر موضوع صفحه واقعی کمک کند. بنابراین در حال حاضر مفید است اما فقط به معنای ضمنی تر.»

داده‌های ساختاریافته غیرتوصیه‌شده می‌توانند یک سیگنال اضافی باشند

لیزی ساسمن گفت که داده های ساختار یافته اضافی می تواند به Google کمک کند تا بهتر بفهمد یک صفحه وب چیست.

رایان لورینگ مشاهده کرد که آنها احتمالاً می توانند بدون داده های ساختاریافته بفهمند که یک صفحه وب چیست.

اما در برخی موارد ممکن است دانستن اینکه یک صفحه درباره چیست و در اینجاست که داده های ساختار یافته اضافی ممکن است مفید باشد، دشوارتر باشد.

اهرم مشاهده شد:

«بنابراین انتقال این مطلب در برخی از گزارش‌ها و موارد ما که واقعاً مفید است، دشوار است. زیرا این یک محاسبه ظریف است.

اما هنگامی که در شناسایی آن مشکلی وجود دارد، می‌توانیم از آن به عنوان یک سیگنال اضافی استفاده کنیم.

بنابراین معمولاً در موارد لبه‌ای است که ما آن چیزها را مفید می‌دانیم.”

مارتین اسپلیت در مورد اینکه چقدر خوب است که داده‌های بیشتری را اضافه کنیم، توضیح داد که به روشن شدن موضوع صفحه کمک می‌کند.

Splitt نظر داد:

«این واقعاً بسیار عالی است، و من فکر می‌کنم به طور کلی آسان است که بتوان داده‌های بیشتری را عنوان کرد، تا زمانی که درست باشد و آنچه را که به کاربر در صفحه نشان داده می‌شود منعکس کند، هرگز بدتر از این نیست، درست است.

همیشه بهتر است داده های بیشتری اضافه کنید تا مشخص شود محتوای صفحه چیست.”

پیاده سازی داده های ساختاریافته “غیر مستند”

یک نکته ذاتی در گفته‌های مارتین اسپلیت این است که هر چیزی که در داده‌های ساختاریافته است باید در بخش قابل مشاهده صفحه وب نیز باشد. وقتی محتوای داده‌های ساختاریافته با محتوایی که در قسمت قابل مشاهده صفحه وب است مطابقت نداشته باشد، Google آن را هرزنامه می‌داند.

نقل قول

در ساعت ۱۱:۵۶ دقیقه به پادکست Google در YouTube گوش دهید:

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *