تهران ، ولیعصر
021-987654

گوگل: حرکات سایت را با تغییرات بزرگ دیگر ترکیب نکنید

تیم Google’s Search Relations در مورد مسائل احتمالی که ممکن است از جابجایی سایت در آخرین قسمت از پادکست Search Off The Record ایجاد شود، بحث می کند.

این موضوع زیاد مطرح می شود، اما این بار از زاویه دیگری مورد بررسی قرار گرفت.

جان مولر، وکیل جستجوی Google، گری ایلیس، تحلیلگر، و لیزی ساسمن، نویسنده فنی ارشد، خطرات انتقال یک سایت به یک دامنه سطح بالا را بررسی می‌کنند.

بررسی حرکت سایت از زاویه ای دیگر

در حدود ده دقیقه پس از پادکست، مولر با ارائه یک سناریوی فرضی بحث را پیچیده می‌کند.

اگر تغییر دامنه را با سایر تغییرات URL ترکیب کنید، چه اتفاقی می‌افتد؟

مولر می پرسد:

“اگر تغییر دامنه انجام دهم و از “.ch” که دامنه سطح بالای سوئیسی است به “.com” منتقل شوم چه اتفاقی می افتد؟ آیا آن مشکلی دارد؟ دوست دارید تغییر دامنه را با موارد دیگر ترکیب کنم؟»

در پاسخی از Illyes، متوجه شدیم که این تغییرات باید در قطعات کوچک‌تر در طی ماه‌ها انجام شوند.

تغییر بیش از حد همزمان می‌تواند منجر به رتبه‌بندی پایین‌تر و از دست دادن ترافیک شود.

این چیزی است که ایلیز می‌گوید باید به جای آن انجام دهید.

حرکت سایت را از سایر تغییرات جدا کنید

Illyes می گوید که باید تغییرات دامنه را تا حد امکان از سایر تغییرات جدا کنید.

هنگام بحث در مورد جابجایی سایت، او پیشنهاد می کند که شکستن آنها به قطعات کوچکتر می تواند ایمن تر باشد، به خصوص برای تغییرات پیچیده.

به عنوان مثال، اگر وب‌سایتی از «example.ch» و «example.fr» به «example.com» منتقل می‌شود، ایلیز توصیه می‌کند ابتدا «example.fr» را منتقل کنید و قبل از انتقال «example.ch منتظر بمانید».

انتقال سایت در حال گسترش

مولر و ساسمن از ایلیز سوال می‌کنند که چرا او اینقدر نگران گسترش جابجایی‌های سایت است.

ایلیس اعتراف کرد که بسیاری از جابه‌جایی‌های سایتی که در آن شرکت داشته، منجر به از دست رفتن ترافیک شده است.

او اضافه کرد که اگر وب‌سایت کسب‌وکار با از دست دادن ترافیک مواجه است، انتظار برای یک دوره طولانی، مانند یک سال، ممکن است گزینه‌ای نباشد.

در عوض، آنها احتمالاً مدیران وب‌سایت را برای رفع اشکال تغییرات و شناسایی هرگونه خطا تحت فشار قرار می‌دهند.

ایلیز همچنین اشاره کرد که پیکربندی‌های نادرست، مانند تغییر مسیرهای نادرست، اشتباهات رایجی هستند که می‌توانند باعث از بین رفتن ترافیک شوند.

با این حال، اگر همه چیز به درستی انجام شود، ترافیک نباید در طول تغییر دامنه از بین برود.

بازیابی دوره زمانی تضمین نشده است

اگر تنها کاری که انجام می‌دهید هدایت کردن آدرس‌های اینترنتی از یک سایت به سایت دیگر است، خطر عوارض جانبی کمی وجود دارد.

از سوی دیگر، اگر رتبه‌بندی و ترافیک را از دست بدهید، هیچ بازه زمانی خاصی برای بازیابی کامل وجود ندارد.

پیش از این، مولر در پادکست اشاره کرد که گوگل در مدیریت حرکات سایت بهتر شده است. او اکنون “به سختی” شکایتی درباره آنها می شنود.

برای اطلاعات بیشتر درباره جابجایی سایت از تیم روابط جستجوی Google، به پادکست کامل گوش دهید.


منبع: جستجو در رکورد

تصویر ویژه: Sergio Photone/Shutterstock

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *