نشان دادن تجربه دست اول برای رتبه بندی جستجوی Google مهمتر از همیشه است. بهروزرسانیهای دستورالعملهای ارزیابی کیفیت جستجو، معیارهایی را که Google به دنبال آن است، فهرست میکند.
Google در حال ارتقای مفهوم E-A-T با یک “E” اضافی برای تجربه است.
مخفف جدید E-E-A-T مخفف Experience, Expertise, Autoritativeness, and Trustworthiness است.
دستورالعملهای ارزیابی کیفیت جستجوی Google بر این اساس بهروزرسانی شدهاند، با بینشی در مورد اینکه چگونه این شرکت به ارزیابیکنندگان کیفیت دستور میدهد تا تخصص سازنده محتوا را ارزیابی کنند.
دستورالعملهای ارزیابی کیفیت جستجوی بهروزرسانی شده Google این را در مورد تجربه میگوید:
“در نظر بگیرید که سازنده محتوا تا چه حد تجربه دست اول یا زندگی لازم برای موضوع را دارد. بسیاری از انواع صفحات قابل اعتماد هستند و زمانی که توسط افرادی با تجربه شخصی فراوان ایجاد می شوند به هدف خود می رسند. به عنوان مثال، به کدام یک اعتماد دارید: یک بررسی محصول از طرف شخصی که شخصاً از محصول استفاده کرده است یا یک “بازبینی” توسط شخصی که استفاده نکرده است؟”
علاوه بر افزودن تجربه به عنوان یک عامل، Google تاکید مجددی بر اعتماد دارد.
نمودار زیر را ببینید که چگونه اعتماد در مرکز تجربه، تخصص و اقتدار قرار می گیرد.
Google میگوید
اعتماد حیاتیترین مؤلفه E-E-A-T است، «زیرا صفحات غیرقابل اعتماد صرف نظر از اینکه چقدر باتجربه، خبره یا معتبر به نظر میرسند، E-E-A-T پایینی دارند.»
تجربه، تخصص و اقتدار از ارزیابی اعتماد ارزیابیکننده کیفیت پشتیبانی میکند.
اگر تا این مرحله از راهنماییهای Google در مورد E-A-T پیروی میکنید، به خوبی در راه ایجاد سطح اعتمادی هستید که ارزیابیکنندگان کیفیت Google به دنبال آن هستند.
در اینجا نحوه اطمینان از حفظ این اعتماد با نشان دادن تجربه دست اول آمده است.
نحوه ارزیابی کیفیت Google’s Quality E-E-A-T
دستورالعملهای ارزیابی کیفیت جستجوی Google دارای چندین فصل است که E-E-A-T را از سطح بالا به پایین ارزیابی میکند.
فصل ۴.۵.۲: کمترین E-E-A-T
در فصل ۴.۵.۲ دستورالعملهای ارزیابی کیفیت جستجوی Google آمده است:
“اگر E-E-A-T یک صفحه به اندازه کافی کم باشد، افراد نمی توانند یا نباید از MC صفحه استفاده کنند. اگر صفحهای در موضوعات YMYL بسیار بیتخصص است، باید آن را غیرقابل اعتماد در نظر گرفت و به پایینترین امتیاز داد. اگر وبسایت و ایجادکننده محتوا شهرت بسیار منفی دارند، از پایینترین رتبهبندی استفاده کنید، تا جایی که بسیاری از مردم صفحه وب یا وبسایت را غیرقابل اعتماد میدانند.»
فصل ۵.۱: عدم وجود E-E-A-T
فصل ۵.۱ دستورالعملهای ارزیابی کیفیت جستجوی Google دارای نمونههایی از مواردی است که ارزیابیکنندگان کیفیت هنگام ارزیابی سطح پایین E-E-A-T باید به دنبال آن باشند:
صفحات با کیفیت پایین اغلب فاقد سطح مناسب E-E-A-T برای موضوع یا هدف صفحه هستند. در اینجا تعدادی
وجود دارد
مثال:
- خالق محتوا فاقد تجربه کافی است، به عنوان مثال. نظر یک رستوران نوشته شده توسط شخصی که هرگز غذا نخورده است
در رستوران- خالق محتوا فاقد تخصص کافی است، به عنوان مثال. مقاله ای در مورد نحوه پریدن از چتر توسط شخصی بدون
نوشته شده است
تخصص در موضوع- وب سایت یا سازنده محتوا منبع معتبر یا قابل اعتمادی برای موضوع صفحه نیست، به عنوان مثال. فرم مالیات
دانلودها در یک وب سایت آشپزی ارائه شده است.- صفحه یا وب سایت برای هدف خود قابل اعتماد نیست، به عنوان مثال. یک صفحه خرید با حداقل خدمات مشتری
اطلاعات
بهعلاوه، Google میگوید که شهرت مثبت نمیتواند بر فقدان E-E-A-T برای موضوع یا هدف صفحه غلبه کند.
فصل ۷.۳: سطح بالای E-E-A-T
فصل ۷.۳ دستورالعملهای ارزیابی کیفیت Google حاوی اطلاعاتی در مورد معیارهای دستیابی به سطح بالایی از E-E-A-T است.
در مورد نشان دادن تجربه، Google میگوید:
“صفحات دارای E-E-A-T بالا قابل اعتماد یا بسیار قابل اعتماد هستند. تجربه تقریباً برای هر موضوعی ارزشمند است. پستهای رسانههای اجتماعی و بحثهای فروم معمولاً زمانی با کیفیت بالا هستند که افراد تجربه خود را به اشتراک بگذارند. از نوشتن سمفونی گرفته تا بررسی لوازم خانگی، تجربه دست اول می تواند یک پست رسانه اجتماعی یا صفحه بحث را با کیفیت بالا بسازد.»
فصل ۸.۳ سطح بسیار بالای E-E-A-T
فصل ۸.۳ دستورالعملهای ارزیابی کیفیت Google حاوی اطلاعاتی درباره معیارهای دستیابی به بالاترین سطح E-E-A-T است:
«E-E-A-T بسیار بالا یک عامل متمایز کننده برای صفحات با بالاترین کیفیت است. یک وب سایت یا تولید کننده محتوا که منبع معتبر و منحصر به فرد برای یک موضوع است، E-E-A-T بسیار بالایی دارد. برای موضوعاتی که تجربه عامل اصلی اعتماد است، ممکن است یک تولیدکننده محتوا با تجربه فراوان، دارای E-E-A-T بسیار بالایی باشد. سطح بسیار بالایی از تخصص می تواند ارزیابی بسیار بالای E-E-A-T را توجیه کند. وب سایت های E-E-A-T بسیار بالا و تولیدکنندگان محتوا، قابل اعتمادترین منابع در اینترنت برای یک موضوع خاص هستند.»
منبع: Google
تصویر ویژه: diy13/Shutterstock